Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#841 Geplaatst 24 januari 2010 - 22:58

Inderdaad wel een heel mooi resultaat Karolientje, iets zegt me dat je je hier blindelings zult weten door te slaan :thumb: ;) met zo'n motivatie kan het moeilijk misgaan.

Zelf heb ik vandaag naast mijn bananenpannekoejes nog een overheerlijke smoothie gemaakt met framboosjes, kiwi, bloedsinaas en appel :)
Avondeten was spinazieburger met gebakken aardappelen met ajuin erbij en als rauwe groentjes tomaat, geraspte worteltjes en komkommer.

Tegenwoordig ben ik degene die moet koken, want vriend zegt al snel "gij zijt degene die moeilijk doet over het eten dus zeg mij maar wat het moet zijn of maak het zelf"
Kan alleen maar bijleren natuurlijk en voor gezond te eten lijkt zelf koken me ook wel noodzakelijk :)
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#842 Geplaatst 25 januari 2010 - 00:17

Heb vandaag een ministukje appelcake gegeten. Niet gepland, maar goed... elke dag een paar puntjes minder en dat komt goed ;) Er waren een heleboel valkuilen vandaag, dus vind dat ik het er nog netjes van af heb gebracht! En jeetje, wat zijn ragdolletjes cute in het echt :heart:

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#843 Geplaatst 25 januari 2010 - 07:28

Een ministukje appelcake is nog niet het ergste wat je kon overkomen. Er zijn dingen die slechter zijn. ;) En bij het knuffelen van katjes hoort nu eenmaal in alle gezelligheid ook een stukje cake!

Goed, een nieuwe week en we gaan er weer volop tegenaan.

eetschema vandaag
ontbijt: activiayoghurt met toast, fruitsap en koffie
lunch: soep (weet nog niet welke, we krijgen deze voormiddag op het werk het overzichtje voor de hele week)
avond: de wortelpuree die we normaal vorige week gingen maken is voor vanavond en ik doe er nog een groentenburger bij.

Tussendoortjes: kiwi en appel
en natuurlijk heel veel water.

En verder deze week: vanavond: fitness / morgen en woensdag: huishouden / donderdag: fitness / vrijdagavond: rust / zaterdag: huishouden / zondagochtend: fitness en voor de rest rustdag.

Geplaatste afbeelding

Guest_quid_faciendum_*
Guest_quid_faciendum_*

#844 Geplaatst 25 januari 2010 - 08:06

Vandaag weegdag... Balans van de eerste week: ondanks mijn uitschuiver van donderdag met 31 punten ben ik toch 900g afgevallen. Niet slecht vind ik dat. Het motiveert alleszins om verder te doen.

Vandaag staat op het menu:
Ontbijt: een WW-granenyoghurt en daarna een All-Bran reep
Tussendoortje: een appel
Lunch: boterhammetjes met mager beleg en met een berg geraspte worteltjes
Tussendoortje: een mandarientje
Avond: heel weinig tijd, dus gewoon een pasta met WW-pastasaus erdoor, en met paprika en tomaat, en wat Parmezaanse...
Dessert: light chocomousse

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#845 Geplaatst 25 januari 2010 - 08:09

Ontbijt:
Special K cornflakes zwarte chocoladekrullen met magere :) melk en een kiwi
Tussendoortje:
Appel en yoghurt activia puur natuur
Middag: Soep met brood en/of pistolet met kipfilet en groentjes (moet het nog bekijken)
Tussendoortje: Verse meloenblokjes
Avondeten: Is nog een groot vraagteken, ik heb wel zin in kip of kalkoen, eigenlijk zo goed als elke dag, maar dat heb ik speciaal vermeden vorige week omdat ik anders weer commentaar kreeg à la "weer kip en/of kalkoen??" :oops:

Na zo goed je schema na te leven, kan een ministukje appelcake wel zeker en vast gecompenseerd worden zeker en inderdaad, dat hoort bij het knuffelen en zeker bij zo'n grote knuffelschatten :love3:

Bewerkt door Spanishke, 25 januari 2010 - 08:11.

Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#846 Geplaatst 25 januari 2010 - 08:45

Dit weekend geen tijd gehad om hier te volgen.
Super dat bij iedereen het dieet loont en dat de kilo's eraf vliegen!! :duim:
Heb me dit weekend flink aan men dieet gehouden, behalve gisteren :oops: .
Was feestje en  heb 1 créme brulée gegeten en stukje fruittaart :onzeker: .
Maar ik ben gelukkig niet afgestraft!
Na 1 volledige week ben ik in totaal 1 kg af!!!! :)

Menu voor vandaag:
ontbijt: special K appel crumble met tas koffie
tussendoortje: appel + activia drink
middag: 2 tassen soep + peer
namiddag: zakje special K koekjes
avond: gegrilde zalm met brocoli en krielaardappeltjes

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#847 Geplaatst 25 januari 2010 - 09:08

Oeh misschien een leuk idee. We kunnen het totaal aan kilootjes dat we kwijt zijn optellen en dan kunnen we dat ook af en toe in de topic-titel gebruiken, als Jess haar inspiratie op is...
Zal ik beginnen?

2.7 kilo kwijt, wie telt verder?

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#848 Geplaatst 25 januari 2010 - 09:25

ik doe er niet veel bij 2.7 + 100g = 2.8kg...

weet wel hoe het komt hoor, maar die 2 laatste kilootjes, pfff, echt moeilijk hoor.

Mijn menu voor vandaag

- 100g 0% platte kaas en 25g crunchy muesli
- banaan en 0% yoghurtje
- 2 boterhammen met mager beleg + appelsien
- appel
- klein stukje kipfilet met volkoren rijst en groentjes (overschotje van gisteren)

en dan voor tussendoor heb ik nog zelfgemaakte verse courgettesoep bij

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#849 Geplaatst 25 januari 2010 - 10:25

Karolientje zei:

Een ministukje appelcake is nog niet het ergste wat je kon overkomen. Er zijn dingen die slechter zijn. ;) En bij het knuffelen van katjes hoort nu eenmaal in alle gezelligheid ook een stukje cake!

Na zo goed je schema na te leven, kan een ministukje appelcake wel zeker en vast gecompenseerd worden zeker en inderdaad, dat hoort bij het knuffelen en zeker bij zo'n grote knuffelschatten :love3:

Hihi, de cake was bij mijn tweede bezoekadresje, niet bij de ragdolletjes. Bij de ragdolletjs had ik echt letterlijk en figuurlijk de handen vol aan knuffelen. :heart: Dus dat excuus kan ik helaas niet gebruiken.

't Zijn wel echt lieffies, de kittentjes kropen zo bij mij op schoot, super examenstress-verdwijn-moment ;)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#850 Geplaatst 25 januari 2010 - 10:30

Ik heb deze morgen al flink Zumba gedaan en sinds vandaag beginnen we ook met buikspieroefeningen en armspieroefeningen.

Ontbijt was: yoghurt 0%, banaan
en de rest van de dag wordt:

Tussendoortje: appel

Middag: brood met mager beleg + verse soep

Tussendoor: Special K koekje

Avond: Pasta met tomaatjes, mozzarella, parmezaan, basilicum en rucola.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#851 Geplaatst 25 januari 2010 - 10:34

hmm die pasta klinkt lekker!!
Ik heb het lijstje met soepjes van de week doorgekregen:
Maandag 25.01 Broccoli
Dinsdag 26.01 Champignons
Woensdag 27.01 Bloemkool
Donderdag 28.01 Asperge
Vrijdag 29.01 Kervel
Ziet er lekker en gevarieerd uit. :)

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#852 Geplaatst 25 januari 2010 - 10:55

rocket_queen zei:

Oeh misschien een leuk idee. We kunnen het totaal aan kilootjes dat we kwijt zijn optellen en dan kunnen we dat ook af en toe in de topic-titel gebruiken, als Jess haar inspiratie op is...
Zal ik beginnen?

2.7 kilo kwijt, wie telt verder?

Met mijn kilootje erbij: -3,7

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#853 Geplaatst 25 januari 2010 - 10:57

Wegens mijn enthousiasme doet mijn zusje nu ook mee WW. Vrijdag op het familiefeestje dus samen kcal tellen, nog wel gezellig en handig om ook daar mijn hulplijn te hebben voor moeilijke momenten ;)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#854 Geplaatst 25 januari 2010 - 11:01

Toeme, ik was te laat met soep te bestellen, kan maar tot voor 10:00 en het was hier druk en had pas pauze om 10:15...

Soep deze week hier is:
Maandag: wortelsoep
Dinsdag: ajuinsoep
Woensdag:waterkerssoep
Donderdag: Tomatensoep
Vrijdag: preisoep

Ik wou me juist nog eens wagen aan die wortelsoep omdat die volgens mij moeilijk echt waterachtig kan zijn (in tegenstelling tot de tomatensoep met balletjes..). Ajuinsoep lust ik niet en die waterkerssoep gaat te waterig kunnen zijn :ha , het zal hier niet bepaald soep worden denk ik deze week.
Ik wil ook broccolisoep, bloemkool, asperge en kervel :(

Hier in totaal staat de weegschaal voorlopig op -2,8kg

Bewerkt door Spanishke, 25 januari 2010 - 11:03.

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#855 Geplaatst 25 januari 2010 - 11:07

In het najaar hebben ze hier eens een andere leverancier geprobeerd die goedkoper was, maar na 1 week hadden ze zoveel klachten binnen dat ze toch maar terug zijn overgeschakeld naar de iets duurdere maar wel veel betere leverancier. En sindsdien hebben we gelukkig terug elke dag lekkere soep. :)
Geplaatste afbeelding