Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#856 Geplaatst 25 januari 2010 - 11:21

Spanishke zei:

Toeme, ik was te laat met soep te bestellen, kan maar tot voor 10:00 en het was hier druk en had pas pauze om 10:15...

Soep deze week hier is:
Maandag: wortelsoep
Dinsdag: ajuinsoep
Woensdag:waterkerssoep
Donderdag: Tomatensoep
Vrijdag: preisoep

Ik wou me juist nog eens wagen aan die wortelsoep omdat die volgens mij moeilijk echt waterachtig kan zijn (in tegenstelling tot de tomatensoep met balletjes..). Ajuinsoep lust ik niet en die waterkerssoep gaat te waterig kunnen zijn :ha , het zal hier niet bepaald soep worden denk ik deze week.
Ik wil ook broccolisoep, bloemkool, asperge en kervel :(

Hier in totaal staat de weegschaal voorlopig op -2,8kg

Ook een thermosje kopen en zelf je soepjes meebrengen? ;)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#857 Geplaatst 25 januari 2010 - 11:39

Smitten Kitten zei:

Ook een thermosje kopen en zelf je soepjes meebrengen? ;)

Begin het inderdaad te overwegen.. ga eens lief vragen aan't ventje om mij soepjes te leren maken. Heb het al gedaan, maar hij zegt dat hij enkel maar maaltijdsoep kan maken... zoveel moeilijker kan dat toch niet zijn voor gewone soep? :louche:
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#858 Geplaatst 25 januari 2010 - 11:44

soep is echt heel makkelijk hoor. Ik koop meestal van die zakjes in de winkel voor soep want ik heb geen tijd om al die groenten vers te kuisen/snijden. En je hebt er verschillende hoor, dus ja kan goed afwisselen.

de laatste tijd doe ik gewoon de groentjes in de pot, water erover zodat alles goed onderstaat (hoeveelheid afhankelijk van hoe dik je je soep wil) en dan gewoon laten koken. Bouillonblokjes erbij (ik neem meestal 1 kip en 1 groentenblokje), en bijkruiden met zout, en andere kruiden die je lekker vindt (beetje afhankelijk van de soep, in minestrone doe ik thijm en oregano, in paprikasoep thijm, in courgettesoep gewoon zout,...) Ik mix de meeste soepen, anders is dat niet handig in een thermos. In een mum van tijd heb je verse soep!

in het weekend maak ik wel eens andere soep als ik meer tijd heb, en dan gebruik ik meestal mijn dikke kookboek van de bond dat ik van mijn ma kreeg toen ik alleen ging wonen

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#859 Geplaatst 25 januari 2010 - 11:47

Soep is inderdaad echt heeeeeel gemakkelijk!

Als het snel moet gaan maak ik het zo:

-uitje stoven in klein beetje olie, soepgroenten erbij (voorgesneden, eventueel uit de diepvries, bij Colruyt hebben ze van die zakken gesneden soepgroenten in de diepvries, erg handig), en dan nog wat groenten erbij (bv paprika voor paprikasoep, broccoli voor broccolisoep enfin, je begrijpt het wel ;) Als ik echt weinig tijd heb haal ik die ook uit de vriezer, anders snijd ik ze zelf in stukjes, soms ook uit noodzaak omdat er groenten in de koelkast liggen die op moeten enz)
-eventjes aan stoven
-water erbij tot alle groentjes min of meer onder water staan (eventueel al gekookt uit de waterkoker, dan gaat het allemaal nog wat sneller)
-bouillonblokje erbij
-even laten koken
-mixer erdoor en klaar!

-om wat dikkere soep te bekomen kan je er in het begin een aardappel bij doen en mixen.
-is de soep te dik dan kan je er een beetje water bij doen.

PS Heb je toevallig het reclameboekje van de colruyt nog van vorige week? Daar stonden veel soepjes in en tips om lekkere soep te maken geloof ik.

Bewerkt door Smitten Kitten, 25 januari 2010 - 11:55.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#860 Geplaatst 25 januari 2010 - 11:54

Kun je je zelfs inbeelden dat wij tot vorige week GEEN bouillonblokjes in huis hadden? Ik heb nu groenten, kip en visbouillonblokjes gekocht. Wat ik me afvraag, er wordt gezegd dat soep 0 punten is afhankelijk van de soort groente juist, maar bouillon (of het nu minder vet is of niet) is toch nog vrij vet of niet?

Mij lijkt het eerder een excuus van hem en anders... een maaltijdsoep zie ik ook wel zitten :twisted:
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#861 Geplaatst 25 januari 2010 - 11:58

Spanishke zei:

Kun je je zelfs inbeelden dat wij tot vorige week GEEN bouillonblokjes in huis hadden? Ik heb nu groenten, kip en visbouillonblokjes gekocht. Wat ik me afvraag, er wordt gezegd dat soep 0 punten is afhankelijk van de soort groente juist, maar bouillon (of het nu minder vet is of niet) is toch nog vrij vet of niet?

Mij lijkt het eerder een excuus van hem en anders... een maaltijdsoep zie ik ook wel zitten :twisted:

Ik ken veel foodie-snobs die radicaal tegen bouillonblokjes zijn, maar ik vind ze errrrg handig! Heb ze altijd in huis. Voor 0 punten soep moet je eigenlijk magere bouillonblokjes hebben.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#862 Geplaatst 25 januari 2010 - 12:01

Smitten Kitten zei:

Ik ken veel foodie-snobs die radicaal tegen bouillonblokjes zijn, maar ik vind ze errrrg handig! Heb ze altijd in huis. Voor 0 punten soep moet je eigenlijk magere bouillonblokjes hebben.

Die heb ik, nog juist op het laatste moment (voor hij de andere rayon was ingesneld) de kip kunnen vervangen met magere kippenbouillon :ha
Hij is tegen zoveel, ook tegen die siliconenvormen voor pannekoeken enz te maken... Hij zegt dat het nog altijd niet bewezen is dat er geen schadelijke stoffen/gassen kunnen vrijkomen door het op te warmen..

Bewerkt door Spanishke, 25 januari 2010 - 12:02.

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#863 Geplaatst 25 januari 2010 - 12:02

Spanishke zei:

in groentenboullion zit bijna niets caloriën hoor :)

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#864 Geplaatst 25 januari 2010 - 12:06

Ben zo vrij geweest de topictitel een klein beetje aan te passen 8)
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#865 Geplaatst 25 januari 2010 - 12:10

Spanishke zei:

Die heb ik, nog juist op het laatste moment (voor hij de andere rayon was ingesneld) de kip kunnen vervangen met magere kippenbouillon :ha
Hij is tegen zoveel, ook tegen die siliconenvormen voor pannekoeken enz te maken... Hij zegt dat het nog altijd niet bewezen is dat er geen schadelijke stoffen/gassen kunnen vrijkomen door het op te warmen..
Achja... van verzadigde vetten word je ook ziek he :catangel

Je zou eventueel ook op zoek kunnen gaan naar Thermolon-bakpapier. Dat "zou" veiliger moeten zijn dan Teflon. (bakken jullie in Tefal? Of pannen met anti-aanbaklaagje?) Maar dat zou ondertussen ook al voorbijgestreefd zijn...

Bewerkt door Smitten Kitten, 25 januari 2010 - 12:10.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#866 Geplaatst 25 januari 2010 - 12:16

Smitten Kitten zei:

Achja... van verzadigde vetten word je ook ziek he :catangel

Je zou eventueel ook op zoek kunnen gaan naar Thermolon-bakpapier. Dat "zou" veiliger moeten zijn dan Teflon. (bakken jullie in Tefal? Of pannen met anti-aanbaklaagje?) Maar dat zou ondertussen ook al voorbijgestreefd zijn...

Wij bakken soms met Tefal, de andere pannen zijn van De Meyer
Kan ik dat vinden in de Aveve ofzo dat Thermolon-bakpapier? :oops:

Bewerkt door Spanishke, 25 januari 2010 - 12:16.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#867 Geplaatst 25 januari 2010 - 12:24

Spanishke zei:

Wij bakken soms met Tefal, de andere pannen zijn van De Meyer
Kan ik dat vinden in de Aveve ofzo dat Thermolon-bakpapier? :oops:

Ik weet het eigenlijk niet. Ik gebruik zo'n teflon panfolie in de pan, een telfon ovenfolie in de oven en heb ook een grillzakje voor op de grill. Ben er in elk geval heel tevreden over. (heb dat grillzakje nog niet gebruikt)
Ik gebruik die folies overigens niet altijd, maar wel bv bij het bakken van de bananenpannekoeken, of bij het bakken van dingen die gemakkelijk blijven plakken aan de pan zoals zalmfilet enz.

Nostik Shop

Men heeft het er wel eens over dat tefalpannen schadelijke gassen zouden kunnen uitscheiden bij het bakken. Maar dat gaat dan over verhitten boven 260° C.

Bewerkt door Smitten Kitten, 25 januari 2010 - 12:27.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#868 Geplaatst 25 januari 2010 - 12:34

Ik ben goed begonnen vandaag!

7u 50 gr Fitness chocolade + magere melk + fruitsap
10.30u  Fitness tussendoortje
12.30u 2 sneedjes magere kaas 2 sneedjes magere confituur
bijna een liter water leeg

Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#869 Geplaatst 25 januari 2010 - 12:38

Zo bakken in de pan met zo'n folie of papier is wel helemaal niet lekker hé. Dan proeft alles precies aangebakken :misselijk:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#870 Geplaatst 25 januari 2010 - 12:40

Mélina zei:

Zo bakken in de pan met zo'n folie of papier is wel helemaal niet lekker hé. Dan proeft alles precies aangebakken :misselijk:

Haha, dan bak je verkeerd denk ik :LOL: Hier proeft het helemaal niet aangebakken ;)
't Is eigenlijk puur hetzelfde als het laagje in een tefalpan, maar aangezien wij geen anti-aanbakpannen hebben, gebruik ik af en toe zo'n folie.