Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#91 Geplaatst 13 januari 2010 - 15:13

crazy_catlady zei:

dat lijkt me wel een leuk idee, moet wel opletten welk zwembad (ben allergisch aan chloor, als er niet teveel chloor inzit valt de reactie mee, maar bij veel chloor kan ik er echt ziek van worden) maar dat wil ik graag gaan doen :)

Fitness vind ik gewoon te duur, ik kan zoveel geld echt niet missen...

Is er dan nergens een fitness center in je buurt (mechelen of roeselare) waar je een studentenkorting kunt krijgen?
Wij hebben bij onze fitness een korting via het werk van Olivier, en dat scheelt hem toch een heel pakje geld. Anders zouden wij ons ook nooit ingeschreven hebben hoor.
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#92 Geplaatst 13 januari 2010 - 15:14

Karolientje zei:

Is er dan nergens een fitness center in je buurt (mechelen of roeselare) waar je een studentenkorting kunt krijgen?
Wij hebben bij onze fitness een korting via het werk van Olivier, en dat scheelt hem toch een heel pakje geld. Anders zouden wij ons ook nooit ingeschreven hebben hoor.

Ik heb mijn fitness ook via het werk, en betaal nu 27 euro per maand, alles inbegrepen.
Anders zou ik dat ook nooit doen hoor, vaak betaal je rond de 60 euro per maand.
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#93 Geplaatst 13 januari 2010 - 15:16

Karolientje zei:

Als ik een sportkaart koop kan ik inderdaad goedkoper fitnessen in Roeselare, maar ik weet van mezelf dat ik het niet alleen ga doen, en niemand dat ik ken gaat daar en ik zie het echt niet zitten om alleen te gaan... :(

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#94 Geplaatst 13 januari 2010 - 15:17

crazy_catlady zei:

Als ik een sportkaart koop kan ik inderdaad goedkoper fitnessen in Roeselare, maar ik weet van mezelf dat ik het niet alleen ga doen, en niemand dat ik ken gaat daar en ik zie het echt niet zitten om alleen te gaan... :(

Ja, ik kan me dat wel inbeelden. Ik ga wel alleen, maar omdat ik overdag al zoveel mensen zie (klanten, collega's, ...) ben ik blij om eventjes alleen te zijn dan, maar iedereen is anders op dat vlak natuurlijk...
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#95 Geplaatst 13 januari 2010 - 15:21

Jess zei:

Ja, ik kan me dat wel inbeelden. Ik ga wel alleen, maar omdat ik overdag al zoveel mensen zie (klanten, collega's, ...) ben ik blij om eventjes alleen te zijn dan, maar iedereen is anders op dat vlak natuurlijk...

ja, ik ga al maar deeltijds naar school en met de meeste klasgenoten praat ik al amper dus zoveel contact heb ik niet, omdat ik nog veel moet rusten zit ik dus ook nog veel op mijn kot bij Sil, dusja, zoveel contact heb ik niet. En ik vind dat als je samengaat je je nog wat amuseert en dat maakt het veel losser en plezanter, en als je afspreekt kan je niet zomaar afzeggen, dan moet ik wel gaan en kan ik niet in al men luiheid toch maar 'voor één keer' thuisblijven ;)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#96 Geplaatst 13 januari 2010 - 16:02

crazy_catlady zei:

ja, ik ga al maar deeltijds naar school en met de meeste klasgenoten praat ik al amper dus zoveel contact heb ik niet, omdat ik nog veel moet rusten zit ik dus ook nog veel op mijn kot bij Sil, dusja, zoveel contact heb ik niet. En ik vind dat als je samengaat je je nog wat amuseert en dat maakt het veel losser en plezanter, en als je afspreekt kan je niet zomaar afzeggen, dan moet ik wel gaan en kan ik niet in al men luiheid toch maar 'voor één keer' thuisblijven ;)

Ja, dat is wel waar, als je samen met iemand gaat heb je nog altijd de "sociale druk" om te moeten gaan.
Maar ik wil het puur op wilskracht doen!!!
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#97 Geplaatst 13 januari 2010 - 17:07

Ik heb niet alles gelezen.
Ik heb voorheen van alles geprobeerd, shakes, pillen, poeders, boeken de hele reutemeteut meer.
Ja ik viel af, alleen stoppen en je gaat weer normaal eten en de kilo's vliegen er in veelvoud bij.
Jawel het zgn crashdieten.

Voor niemand is het goed en zeker voor je lichaam niet.
Het laten staan van brood, aardappelen e.d. dat is dus echt het domste wat je kan doen. Het zijn zaken die je lichaam heel hard nodig heeft en quess, dat zijn de caloriën bommen niet.
De caloriënbommen zijn snoepjes, zoutjes en vooral nootjes.
Ik ben nu sinds september 2008 aan het lijnen, er is 46 kilo af. Momenteel ben ik wat aan het bijkomen, door mijn nieuwe longmedicatie. Ik baal hier vreselijk van natuurlijk.
Hoe ik ben afgevallen, door normaal te blijven eten.
Ik kan om 7 uur 's morgens voor dat ik naar mijn werk ga geen boterham door mijn strot krijgen. Sterker nog heb dan niet het idee dat ik al leef hihi.
Maar inmiddels neem ik meer boterhammen mee. Rond 10 uur begin ik te leven en neem dan een halve boterham, rond 11 uur gaat dan de volgende helft naar binnen.
Wel begin ik om 8 uur op mijn werk al met een sloot thee, daar drink ik zat van.
Vet laten staan, waarvoor. Je lichaam heeft het vet wel nodig. Alleen kijk goed naar wat voor een soort vet je neemt. Je hebt verzadigde vetten en onverzadigde vetten.
Onverzadigde vetten zijn goed, verzadigde vetten zijn niet goed, en die blijven zo heerlijk kleven op de heupen of op de buik.
Wees niet te streng voor je eigen. Meer dan 1 kilo per week afvallen is ongezond. In het begin val je altijd al sneller af, dan later.
Je lichaam moet wennen aan minder eten en gaat zich volledig erna vormen.
Inmiddels ben ik zelf van confectiemaat 56 naar confectiemaat 42 gegaan. Ik voel me er stukken beter bij.
Ik had gehoopt dat al mijn lichamelijke klachten ( knieen, en astma) beter zouden gaan.
Knieen klopt, Astma is helaas slechter geworden. Toch wil ik zeker niet meer naar zwaarder, voor mijn lengte ben ik momenteel nog te zwaar. Morgen eerst eens praten over mijn nieuwe medicatie, dan hoop ik dat de laatste 10 kilo er ook af gaan.
Probeer niet te streng te lijnen, maar ga geleidelijk aan beginnen.
Mijn opa zei altijd hardlopers zijn doodlopers, zo kan je het ook zien met lijnen. Wanneer je te snel en te hard wil beginnen, dan gaat het niet goed.
Zo streng lijnen hou je niet vol, je zal voedingsstoffen te kort komen, dat ga je compenseren door te snaaien.
Rustig aan beginnen dan hou je het stukken makkelijker vol.
Die 10 kilo hoeft er niet binnen 1 maand vanaf, echter hij moet er blijvend af. en dat doe je niet met crashen.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#98 Geplaatst 13 januari 2010 - 17:09

nog even erbij vertellen. Ik heb de 46 kilo eraf gekregen zonder te sporten.
Met sporten gaat het sneller, klopt. Echter met mijn zware astma kan ik niet meer aan fitness doen en het stukje wat ik dan zwem, gaat niet meer in zo'n tempo dat ik er van afval.
Vind het erg jammer, zeker aangezien ik aan wedstrijdzwemmen heb gedaan, en de nodige 1e prijzen ermee heb weggesleept.
Maar ach wat niet is, is er niet meer.

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#99 Geplaatst 13 januari 2010 - 18:13

jubikelcats zei:

Ik heb niet alles gelezen.
Ik heb voorheen van alles geprobeerd, shakes, pillen, poeders, boeken de hele reutemeteut meer.
Ja ik viel af, alleen stoppen en je gaat weer normaal eten en de kilo's vliegen er in veelvoud bij.
Jawel het zgn crashdieten.

Voor niemand is het goed en zeker voor je lichaam niet.
Het laten staan van brood, aardappelen e.d. dat is dus echt het domste wat je kan doen. Het zijn zaken die je lichaam heel hard nodig heeft en quess, dat zijn de caloriën bommen niet.
De caloriënbommen zijn snoepjes, zoutjes en vooral nootjes.
Ik ben nu sinds september 2008 aan het lijnen, er is 46 kilo af. Momenteel ben ik wat aan het bijkomen, door mijn nieuwe longmedicatie. Ik baal hier vreselijk van natuurlijk.
Hoe ik ben afgevallen, door normaal te blijven eten.
Ik kan om 7 uur 's morgens voor dat ik naar mijn werk ga geen boterham door mijn strot krijgen. Sterker nog heb dan niet het idee dat ik al leef hihi.
Maar inmiddels neem ik meer boterhammen mee. Rond 10 uur begin ik te leven en neem dan een halve boterham, rond 11 uur gaat dan de volgende helft naar binnen.
Wel begin ik om 8 uur op mijn werk al met een sloot thee, daar drink ik zat van.
Vet laten staan, waarvoor. Je lichaam heeft het vet wel nodig. Alleen kijk goed naar wat voor een soort vet je neemt. Je hebt verzadigde vetten en onverzadigde vetten.
Onverzadigde vetten zijn goed, verzadigde vetten zijn niet goed, en die blijven zo heerlijk kleven op de heupen of op de buik.
Wees niet te streng voor je eigen. Meer dan 1 kilo per week afvallen is ongezond. In het begin val je altijd al sneller af, dan later.
Je lichaam moet wennen aan minder eten en gaat zich volledig erna vormen.
Inmiddels ben ik zelf van confectiemaat 56 naar confectiemaat 42 gegaan. Ik voel me er stukken beter bij.
Ik had gehoopt dat al mijn lichamelijke klachten ( knieen, en astma) beter zouden gaan.
Knieen klopt, Astma is helaas slechter geworden. Toch wil ik zeker niet meer naar zwaarder, voor mijn lengte ben ik momenteel nog te zwaar. Morgen eerst eens praten over mijn nieuwe medicatie, dan hoop ik dat de laatste 10 kilo er ook af gaan.
Probeer niet te streng te lijnen, maar ga geleidelijk aan beginnen.
Mijn opa zei altijd hardlopers zijn doodlopers, zo kan je het ook zien met lijnen. Wanneer je te snel en te hard wil beginnen, dan gaat het niet goed.
Zo streng lijnen hou je niet vol, je zal voedingsstoffen te kort komen, dat ga je compenseren door te snaaien.
Rustig aan beginnen dan hou je het stukken makkelijker vol.
Die 10 kilo hoeft er niet binnen 1 maand vanaf, echter hij moet er blijvend af. en dat doe je niet met crashen.

Je hebt wel gelijk hoor! Vandaar dat ik mezelf ook niet wil uithongeren. Ik ben vééééél magerder geweest in de periode dat ik op dansschool zat. Maar ja, dan is er ook wel heel wat meer "druk", want in dat wereldje ben je al heel snel "dik". En om nu alles te laten staan, daar doe ik niet meer aan mee. De periode dat ik danste, at ik geen frietjes, geen kroketjes, geen vlees, geen ijsjes, geen snoep, geen chocolade, niks! Ik kon makkelijk 8 uur aan een stuk zonder eten enkel op water draaien. En ok, er zat geen grammetje vet aan mij, maar wat voor leven heb je dan nog? Bovendien is dat ook helemaal niet goed voor de gezondheid, zo is gebleken, want na bloedonderzoek heeft de dokter mij verplicht om terug vlees te gaan eten. Ik haal blijkbaar niet genoeg voedingsstoffen uit al die vleesvervangers en dergelijke, dus voor mijn gezondheid móet ik net vlees eten. Ik eet het nog steeds niet in grote mate (ben niet zo'n vleesliefhebber), maar ik eet het wel terug.

Maar, anderzijds vind ik wel dat er enkele kilootjes afmogen, en dus vervang ik de belegde broodjes 's middags door een grote kom verse, gezonde groentensoep (mèt brood ;) ), laat ik alle koekjes en snoepjes die ik tussendoor naar binnen werk achterwege en eet fruit in de plaats, ga ik 2 tot 3 keer per week sporten, en vervang de frisdrank door water.

Maar als er bezoek komt of we gaan zelf ergens langs, dan zal ik wel een keertje zondigen, zonder me daar slecht bij te voelen. Je bent uiteindelijk een mens en het moet ook kunnen om af en toe te genieten van iets lekkers. :)

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#100 Geplaatst 13 januari 2010 - 19:01

Maar vermageren gaat toch niet alleen maar gepaard met uithongeren?
Een keer zondigen, tja en, alleen wel met mate.
Wil je een chipje, prima, maar die hele zak hoeft niet op een avond leeg.
Waardoor zijn een hoop dikkerds dik geworden, juist doordat ze geen maat kunnen houden.
Nog eentje dan, ach nog eentje en dan is het shit de zak is leeg.
Ik was er zelf ook zo 1 :oops:
Ik zeg expres een hoop, want er zijn zeker andere oorzaken ook van overgewicht, namelijk medicijngebruik, dat is ook een medeoorzaak.
Helaas valt bij het laatste heel weinig te doen. Echter die groep moet nog sterker in de gaten houden hoeveel ze eten, anders wordt het van kwaad tot erger.
Tussen uithongeren en je volproppen zit zo'n groot verschil.
Normaal eten, gezond eten, dat is belangrijk, je lichaam krijgt minder afval binnen, hierdoor gaat het meer verbranden, heeft het mogelijkheden tot verbranden en zal je afvallen.
Bij te weinig eten verbrand je lichaam alleen maar de kostbare voedingsstoffen die je lichaam nodig heeft om op te functioneren, waardoor je alleen maar ziek wordt.

BTW als je me dit 2 jaar gelee had verteld had ik je zondermeer voor gek verklaard.
Ach een mens wordt toch nog eens ouder en wijzer :d

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#101 Geplaatst 13 januari 2010 - 19:18

Jess zei:

Ik ken die inderdaad, ik had wel de luxe een auto te hebben dus ik kon gewoon achter de schoon parkeren :)

Oooh gij waart er zo eentje met nen auto! :p
Nee, haha, dat is inderdaad wel heel handig. En fijn om zo iedereen voorbij te rijden :)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#102 Geplaatst 13 januari 2010 - 20:10

Diëten..; Dit is iets dat altijd zal blijven bestaan. Ook ik heb niet alles gelezen. Maar enkele zaken die helpen...

- 's morgens iets eten om je spijsvertering op gang te brengen
- In je 'dieet' moet vet zitten omdat anders je lichaam het mini beetje vet dat er binnenkomt dadelijk opslaat. Jouw lichaam denkt 'ah een vetnood, dus ik sla snel alles op wat ik heb'.
- genoeg = stoppen
- proberen na je avondmaal enkel nog iets licht en gezond te eten
- geen suikerrijke dranken
- sport (voor mij is dat zwemmen)

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#103 Geplaatst 13 januari 2010 - 20:12

ik heb net een groooote pot lekkere soep gemaakt met verse groentjes, daar ben ik de komende dagen wel goed mee voor 's avonds ;)
en we hebben nog een voorraad fruit ingeslagen waar we ook een tijdje mee zoet zijn ;)

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#104 Geplaatst 13 januari 2010 - 20:40

Wel ik had vorige week een mailtje gestuurd naar een fitnesszaak om eens te horen hoeveel het programma get in shape kostte, je kreeg dan enkele sessies met een personal coach en wat tips. Die mensen rekenen voor twaalf sessies, waarvan drie met een coach 1200 euro aan! Voor 30 waren het er 2500! Zijn ze niet beschaamd!!!!!!!! :gek: :gek: Toen ik dat hoorde verloor ik al heel wat verschiet-kilo's :) Ik ga wel wat zumba doen :)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#105 Geplaatst 13 januari 2010 - 20:59

Is hier iemand met een Wii-fit? Mijn zus heeft er eentje en ik vraag me toch echt wel af of het iets zou kunnen uithalen zonder er echt uren op te staan per dag, want zoveel tijd heb ik niet.
Fitness, zumba, ... allemaal leuk, maar voor even. Ik wil iets dat ik thuis kan gebruiken, want met de wisselende shifts die ik heb (ene week de late, dan de vroege, ...), hou ik zoiets nooit vol en dat is net het grote probleem.

Ik ga ook een fitnessbal kopen voor mijn rugspieren enz ten eerste wat sterker te maken, want met die whiplash van 2 jaar geleden waarvan ik nu nog elke dag van afzie (lenige nek), ben ik echt zwak geworden.

Bewerkt door Spanishke, 13 januari 2010 - 21:03.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart: