Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#901 Geplaatst 25 januari 2010 - 20:54

Spanishke zei:

Tuurlijk wel en jij doet er dan nog eens training en bodystyling bij ;)
Hoe dat is toch gewoon alle fruitjes snijden en in de blender smijten?

Ik doen dat niet zo graag, erg he :oops:
Maar ik vind het wel heel lekker :d

Oh ja vergeten te zeggen, ben van mijn training terug.
Wat heb ik getraint:
borst
Triceps
buik

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#902 Geplaatst 25 januari 2010 - 20:56

Solotje zei:

Ik doen dat niet zo graag, erg he :oops:
Maar ik vind het wel heel lekker :d

Oh ja vergeten te zeggen, ben van mijn training terug.
Wat heb ik getraint:
borst
Triceps
buik

je kunt voor de lastige fruitsoorten diepvriesfruit gebruiken? Ik heb de framboosjes ook diepvries gebruikt, maar daar is het toch niet het seizoen voor nu :)
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#903 Geplaatst 25 januari 2010 - 20:59

Spanishke zei:

Mmm mijn sla'tje was superlekker, sinds ik zo'n beetje WW probeer te volgen, geniet ik echt veel meer van mijn eten :h

Het zijn nog een hele hoop rauwe groenten geworden: gemengde sla, geraspte worteltjes, chalotte, kleine stukjes paprika, pijpajuin, radijsjes, tomaat, gestoomde broccoli en stukjes meloen. Heb in totaal 1 en een kwartje visfilet gegeten opgevuld met broccoli (overgoten met limoen), zal een totaal van 6 punten zijn (die garnalen waren echt te verwaarlozen), tartaar stond daar maar op tafel en de light dressing ook (had er helemaal geen nood aan om ook maar iets van saus te nemen) maar ik zit ook nog totaal niet aan mijn totaal voor vandaag... Ik heb eigenlijk al elke dag gemiddeld 2-4 (soms zelfs 5-6) punten ofzo gespaard. Ik heb ook niet direct het idee dat ik met mijn punten sjoemel, voor sommige dingen reken ik liever zelfs iets teveel als ik twijfel..., ik snap het systeem niet goed met die punten sparen. Het is dan toch niet de bedoeling om die allemaal ineens te verbruiken..ofwel?

Je mag elke dag 4 punten sparen, maar je moet die wel allemaal opeten. Je kan die bv sparen voor het weekend, een feestje, een etentje....
Je mag ze allemaal in een keer opeten, maar dat moet niet. Bv ik heb nu gisteren ongepland wat appelcake gegeten, vandaag eet ik 4 punten minder, morgen ook en dan is dat gecompenseerd. Toch ga ik de dagen erna ook nog even punten sparen voor een etentje in het weekend en een feestje vrijdag. Het is wel belangrijk dat je al je gespaarde punten allemaal gebruikt. Anders val je misschien te veel of juist te weinig af, elk lichaam reageert daar anders op.

Verder kan je (activity) bonus points sparen. Die mag je op eten, maar dat moet niet. Zo heb ik bv vandaag door het Zumba-en een punt of 4 gespaard aan bonus-points. Zelf kies ik ervoor die niet te gebruiken voor eten. Je mag per week max 12 bonus points gebruiken voor eten. Stel je hebt een of ander decadent etentje gepland dan kan je én bonus points (activity) én tijdens de week punten sparen door minder te eten. Als je je bonus points niet gebruikt dan gaat het afvallen normaalgezien iets sneller.

Maar je mag wat je menu betreft MAX 4 punten per dag sparen! Als je moeite hebt om aan je punten te komen kan je dat aanpakken door ipv magere producten af en toe toch voor halfvol/vol te kiezen. Of voor groenten en fruit te kiezen die geen 0-punt-waarde hebben. (bananen, avocado, erwtjes,...)

Bewerkt door Smitten Kitten, 25 januari 2010 - 21:33.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#904 Geplaatst 25 januari 2010 - 21:06

Smitten Kitten zei:

Je mag elke dag 4 punten sparen, maar je moet die wel allemaal opeten. Je kan die bv sparen voor het weekend, een feestje, een etentje....
Je mag ze allemaal in een keer opeten, maar dat moet niet. Bv ik heb nu gisteren ongepland wat appelcake gegeten, vandaag eet ik 4 punten minder, morgen ook en dan is dat gecompenseerd. Toch ga ik de dagen erna ook nog even punten sparen voor een etentje in het weekend en een feestje vrijdag. Het is wel belangrijk dat je al je gespaarde punten allemaal gebruikt. Anders val je misschien te veel of juist te weinig af, elk lichaam reageert daar anders op.

Verder kan je (activity) bonus points sparen. Die mag je op eten, maar dat moet niet. Zo heb ik bv vandaag door het Zumba-en een punt of 4 gespaard aan bonus-points. Zelf kies ik ervoor die niet te gebruiken voor eten. Je mag per week max 12 bonus points gebruiken voor eten. Stel je hebt een of ander decadent etentje gepland dan kan je én bonus points (activity) én tijdens de week punten sparen door minder te eten. Als je je bonus points niet gebruikt dan gaat het afvallen normaalgezien iets sneller.

Maar je mag wat je menu betreft MAX 4 punten per dag sparen! Als je moeite hebt om aan je punten te komen kan je dat aanpakken door ipv magere producten af en toe toch voor halfvol/vol te kiezen.

Was dat stukje appelcake dan echt 8 punten? Waren al je gespaarde punten op door dat stukje taart van zaterdag? :o vind het wel zonde, al dat sparen en dan ineens kan alles direct op zijn, dat idee alleen al doet me minder zin hebben op van die dingen, als je weet wat je ervoor moet doen...
Ik denk dat ik het een beetje begin te begrijpen, maar al mijn punten opdoen nu zou betekenen dat ik ook 19 punten moet verbruiken extra deze week? Is dat per week of doet dat er niet toe eigenlijk... :oops:
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#905 Geplaatst 25 januari 2010 - 21:16

Spanishke zei:

Was dat stukje appelcake dan echt 8 punten? Waren al je gespaarde punten op door dat stukje taart van zaterdag? :o vind het wel zonde, al dat sparen en dan ineens kan alles direct op zijn, dat idee alleen al doet me minder zin hebben op van die dingen, als je weet wat je ervoor moet doen...
Ik denk dat ik het een beetje begin te begrijpen, maar al mijn punten opdoen nu zou betekenen dat ik ook 19 punten moet verbruiken extra deze week? Is dat per week of doet dat er niet toe eigenlijk... :oops:

Erger nog, dat stukje appelcake van 100 gram was 10 punten ;)
Je moet maar eens kijken naar dingen als taart, chipjes, koeken etc... daar zitten afschuwelijk veel punten in, voor een afschuwelijk kleine portie :LOL:

Bij het afsluiten van de week (mijn WW-week gaat van zaterdag tot zaterdag) moet je inderdaad al je punten opgebruikt hebben. Doe je dat niet dan ga je veel te veel afvallen of juist helemaal niet afvallen omdat je lichaam in spaarstand gaat. Dat hangt er een beetje van af. Als je ww correct volgt dan gaat het allemaal geleidelijk (al kunnen de eerste weken wel eens heel snel gaan) en ga je je metabolisme echt niet verpesten. Daarin verschilt ww wel van de zogenaamde crashdiëten. Je wordt ook aangemoedigt om te kiezen voor gezonde voedingsmiddelen. Die bevatten weinig punten. Zoals je zegt; je hebt echt geen zin om je dagtotaal aan punten aan een stukje taart te spenderen en dan voor de rest van de dag op je kin te kloppen ;)

Je moet ook al de punten die je krijgt voor een week opgebruiken. Dat zorgt er natuurlijk ook voor dat je niet probeert te overleven op een absoluut minimum, maar gewoon gezonde porties eet. En tegelijkertijd wordt je aangemoedigd om aan lichaamsbeweging te doen, want die punten mag je gebruiken om extraatjes te eten, of die zullen je sneller doen afvallen.

Eigenlijk moet je er gewoon naar streven om elke dag al je punten op te eten, dan zit je goed. Heb je een etentje ofzo gepland dan kan je dat tijdens de lopende ww-week compenseren door puntjes te sparen (max 4 per dag!), als op het einde van de week al je puntjes maar op zijn en je dus niet met te veel of te weinig punten zit.

Bewerkt door Smitten Kitten, 25 januari 2010 - 21:18.

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#906 Geplaatst 25 januari 2010 - 21:32

Smitten Kitten zei:

Eigenlijk moet je er gewoon naar streven om elke dag al je punten op te eten, dan zit je goed. Heb je een etentje ofzo gepland dan kan je dat tijdens de lopende ww-week compenseren door puntjes te sparen (max 4 per dag!), als op het einde van de week al je puntjes maar op zijn en je dus niet met te veel of te weinig punten zit.

MAAR je moet ook opletten wat je MOET MINIMUM 17 punten per dag eten om genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen. Dus als je maar 19 punten per dag mag eten, kan je maximum 2 punten per dag sparen, en geen 4!

en idd, koeken en gebak zijn veel punten, waarom moet dat nu toch zo lekker zijn? :oops:

de punten die je spaart moet je niet opeten, en ook de punten die je verdient met sporten moet je niet opgebruiken, maar je mag ze wel opeten en dan val je toch nog af ;)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#907 Geplaatst 25 januari 2010 - 21:33

Smitten Kitten zei:

In het vervolg als je zo'n emo-eetbui voelt opkomen, terug je hulplijnen inroepen, Jess ;)

Wat heb je allemaal gekocht? :catangel

Hier had ik vreemd genoeg vandaag heel veel punten over. Heb er 4 gespaard en nog een duetto van WW gegeten en een beetje Special K met chocolade.

Trouwens! Wie vult het receptentopic eens aan met wat lekkere lightrecepten???

Ik heb gekocht: vier paar nylon kousen, een hemdje en twee slipjes van Shiesser (solden aan de helft!) en SO unsexy maar echt geweldig: corrigerend ondergoed van Triumph :ha

Spanishke zei:

je kunt voor de lastige fruitsoorten diepvriesfruit gebruiken? Ik heb de framboosjes ook diepvries gebruikt, maar daar is het toch niet het seizoen voor nu :)

Indeed! In de O'cool hebben ze er veel, ook lekker door magere platte kaas gehaspeld, jammie :h

Smitten Kitten zei:

Erger nog, dat stukje appelcake van 100 gram was 10 punten ;)
Je moet maar eens kijken naar dingen als taart, chipjes, koeken etc... daar zitten afschuwelijk veel punten in, voor een afschuwelijk kleine portie :LOL:

Bij het afsluiten van de week (mijn WW-week gaat van zaterdag tot zaterdag) moet je inderdaad al je punten opgebruikt hebben. Doe je dat niet dan ga je veel te veel afvallen of juist helemaal niet afvallen omdat je lichaam in spaarstand gaat. Dat hangt er een beetje van af. Als je ww correct volgt dan gaat het allemaal geleidelijk (al kunnen de eerste weken wel eens heel snel gaan) en ga je je metabolisme echt niet verpesten. Daarin verschilt ww wel van de zogenaamde crashdiëten. Je wordt ook aangemoedigt om te kiezen voor gezonde voedingsmiddelen. Die bevatten weinig punten. Zoals je zegt; je hebt echt geen zin om je dagtotaal aan punten aan een stukje taart te spenderen en dan voor de rest van de dag op je kin te kloppen ;)

Je moet ook al de punten die je krijgt voor een week opgebruiken. Dat zorgt er natuurlijk ook voor dat je niet probeert te overleven op een absoluut minimum, maar gewoon gezonde porties eet. En tegelijkertijd wordt je aangemoedigd om aan lichaamsbeweging te doen, want die punten mag je gebruiken om extraatjes te eten, of die zullen je sneller doen afvallen.

Ik zou misschien ook beter puntjes tellen, want het ligt wat overhoop na gisteren en vandaag. Morgen een nieuwe start!
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#908 Geplaatst 25 januari 2010 - 21:35

jyotsna zei:

MAAR je moet ook opletten wat je MOET MINIMUM 17 punten per dag eten om genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen. Dus als je maar 19 punten per dag mag eten, kan je maximum 2 punten per dag sparen, en geen 4!

en idd, koeken en gebak zijn veel punten, waarom moet dat nu toch zo lekker zijn? :oops:

de punten die je spaart moet je niet opeten, en ook de punten die je verdient met sporten moet je niet opgebruiken, maar je mag ze wel opeten en dan val je toch nog af ;)

Ik denk dat je een andere versie volgt hoor, want in de versie die ik volg staat in de inleidende tekst op de cdrom heel duidelijk dat je 4 punten mag sparen per dag en dat je al je spaarpunten moet opgebruiken ;)
De bonuspunten (dus die voor sport) niet. De punten die je mag eten zijn afgestemd op een aantal criteria (gewicht, grootte, lichaamsbeweging etc). Ik mag bv maar 17 punten eten, maar ik kan mezelf dan ook niet vergelijken met iemand van 1m80 die 75 kilo weegt en veel meer punten mag eten. Ik heb minder nodig om aan mijn dagelijkse voedingsbehoefte te voorzien. Volgens jouw theorie zou ik dan nooit eens een puntje mogen sparen??? Is allemaal niet zo heel logisch.

Maar ik neem aan dat jij de comfortpoints doet?

Bewerkt door Smitten Kitten, 25 januari 2010 - 21:42.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#909 Geplaatst 25 januari 2010 - 21:38

Jess zei:

Ik heb gekocht: vier paar nylon kousen, een hemdje en twee slipjes van Shiesser (solden aan de helft!) en SO unsexy maar echt geweldig: corrigerend ondergoed van Triumph :ha

Indeed! In de O'cool hebben ze er veel, ook lekker door magere platte kaas gehaspeld, jammie :h

Ik zou misschien ook beter puntjes tellen, want het ligt wat overhoop na gisteren en vandaag. Morgen een nieuwe start!

Saaie inkopen, Jess :ha
Ik zou je het programma wel willen doorsturen, maar er is bij Spanishke iets verkeerd gegaan met het doorsturen waardoor het programma niet naar behoren werkte. Eens lief kijken in de richting van Nathalie is mijn tip ;)

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#910 Geplaatst 25 januari 2010 - 21:39

ah, ik deed flexipoints voor Nieuwjaar, ik ging naar de cursus, en bij ons werd dat er zo "ingepompt" ;)

nu doe ik het nieuwe ProPoints programma omdat ik nog steeds naar de cursus ga, en anders kan ik ni goe volgen :)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#911 Geplaatst 25 januari 2010 - 21:44

jyotsna zei:

ah, ik deed flexipoints voor Nieuwjaar, ik ging naar de cursus, en bij ons werd dat er zo "ingepompt" ;)

nu doe ik het nieuwe ProPoints programma omdat ik nog steeds naar de cursus ga, en anders kan ik ni goe volgen :)

Ik doe ook de flexipoints. :catscratchhead

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#912 Geplaatst 25 januari 2010 - 21:48

mmm, raar. Heb even mijn boekje erbij genomen, het startersboekje van de flexipoints en daarin staat

"Niet lager dan 17. Om zeker te zijn dat u voldoende voedingsstoffen opneemt, raden wij u aan een minimun POINTS dagtotaal van 17 te respecteren, zelfs als u bij het invullen van de analyse een lager cijfer verkregen hebt. Alleen zo neemt u de nodige voedingsstoffen op"

Mja, zolang je maar goed afvalt en je goed blijft voelen he :)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#913 Geplaatst 25 januari 2010 - 21:51

jyotsna zei:

mmm, raar. Heb even mijn boekje erbij genomen, het startersboekje van de flexipoints en daarin staat

"Niet lager dan 17. Om zeker te zijn dat u voldoende voedingsstoffen opneemt, raden wij u aan een minimun POINTS dagtotaal van 17 te respecteren, zelfs als u bij het invullen van de analyse een lager cijfer verkregen hebt. Alleen zo neemt u de nodige voedingsstoffen op"

Mja, zolang je maar goed afvalt en je goed blijft voelen he :)
En wat staat er dan bij over het sparen van de punten als je maar 17 punten mag?

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#914 Geplaatst 25 januari 2010 - 21:57

ja, daar vind ik niet direct iets van terug in het boekje (niets van dat sparen :s ) Maar op de cursus werd gezegd dat je minimum 17 punten moest eten per dag, en als je er maar 17 mag en je wilde extra, dan moest je sporten...

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#915 Geplaatst 25 januari 2010 - 21:59

Smitten Kitten zei:

Saaie inkopen, Jess :ha
Ik zou je het programma wel willen doorsturen, maar er is bij Spanishke iets verkeerd gegaan met het doorsturen waardoor het programma niet naar behoren werkte. Eens lief kijken in de richting van Nathalie is mijn tip ;)

Nathalie is inderdaad zo lief geweest om het mij ook door te sturen, maar helaas is het hetzelfde probleem... Die scripterror blijft dus..
Pff nu begrijp ik het dus helemaal niet meer met die punten sparen :onzeker:

Ik voel mij direct schuldig als ik over mijn puntentotaal zou gaan.. als ik dat zou doen, dan zou ik gelijk evenveel eten als vroeger en dat lijkt me niet bepaald een goed idee? Ik krijg het niet over mijn hart om over mijn puntentotaal te gaan, hoe geef je dat dan in bij het programma in het dagboek?
Het totaal punten van de dag + bonus punten als je erover zit?

Bewerkt door Spanishke, 25 januari 2010 - 22:01.

Geplaatste afbeelding