Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#916 Geplaatst 25 januari 2010 - 22:06

Spanishke zei:

Nathalie is inderdaad zo lief geweest om het mij ook door te sturen, maar helaas is het hetzelfde probleem... Die scripterror blijft dus..
Pff nu begrijp ik het dus helemaal niet meer met die punten sparen :onzeker:

Ik voel mij direct schuldig als ik over mijn puntentotaal zou gaan.. als ik dat zou doen, dan zou ik gelijk evenveel eten als vroeger en dat lijkt me niet bepaald een goed idee? Ik krijg het niet over mijn hart om over mijn puntentotaal te gaan, hoe geef je dat dan in bij het programma in het dagboek?
Het totaal punten van de dag + bonus punten als je erover zit?

Raar...
Jess, als je je emailadres stuurt, stuur ik je het programma door als je dat wilt. Op mijn computer en op die van mijn vriend werkt het perfect.

Spanishke, als je zo'n probleem hebt met over je dagtotaal te gaan, probeer je dan gewoon te houden aan je dagtotaal. Je moet helemaal geen punten te sparen he ;) Dat is gewoon een handig extraatje vind ik.

Als je toch wilt punten sparen moet je gewoon alles in je dagboek invullen zoals je dat ook gewoon zou doen. Het programma berekent dan wel hoe je er voor staat ;)

Gespaarde punten zijn niet de bonuspunten. De bonuspunten zijn die die je door activiteiten kan verkrijgen.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#917 Geplaatst 25 januari 2010 - 22:07

WWWHHHIIII er is nu al 9 centimeter minder Stefanie dan voorheen! :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: (danku bodystyling!)
Wat vindt jij van BS Solo? Ik vindt het echt de moeite! :)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#918 Geplaatst 25 januari 2010 - 22:11

Smitten Kitten zei:

Raar...
Jess, als je je emailadres stuurt, stuur ik je het programma door als je dat wilt. Op mijn computer en op die van mijn vriend werkt het perfect.

Spanishke, als je zo'n probleem hebt met over je dagtotaal te gaan, probeer je dan gewoon te houden aan je dagtotaal. Je moet helemaal geen punten te sparen he ;) Dat is gewoon een handig extraatje vind ik.

Als je toch wilt punten sparen moet je gewoon alles in je dagboek invullen zoals je dat ook gewoon zou doen. Het programma berekent dan wel hoe je er voor staat ;)

Gespaarde punten zijn niet de bonuspunten. De bonuspunten zijn die die je door activiteiten kan verkrijgen.

Ik heb er vooral moeite mee om mijn dag eigenlijk rond te krijgen met die punten, ik geraak er niet aan, ik heb maar 1 dag tot nu toe dat ik aan mijn totaal van punten zat en ik voelde mij al schuldig :o ik heb ook maar 2 dagen dat ik met moeite aan 13 punten zit..

het probleem is dat ik eigenlijk onbewust punten spaar en als ik eens ga eten bij mijn ouders enz, is dat wel eens handig, want daar kan ik echt niet van mijn pa zijn overheerlijke tiramisu (met amandelkoekjes ipv die boudoirs en spuma) blijven, hij weet het ook, want hij maakt die dan speciaal voor mij :oops:

Bewerkt door Spanishke, 25 januari 2010 - 22:13.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#919 Geplaatst 25 januari 2010 - 22:19

Tsss... al die dames hier die zich schuldig voelen als ze eten. :catscratchhead

Spanishke, je moet je toch echt niet schuldig voelen als je je dagtotaal aan punten eet??? :catscratchhead WW valt en staat met die punten, als je schrik hebt om je punten op te eten en daarom je punten niet allemaal op eet is het misschien toch niet het juiste dieet voor je...
Op lange termijn werk je alleen jezelf tegen, want je brengt je metabolisme helemaal in de war. Je lichaam moet overleven op minder dan dat het nodig heeft en eens de stabilisatieperiode daar is komt alles er dubbel en dik bij. Zo af en toe wat punten sparen voor een etentje ofzo, prima. Maar consequent minder punten eten omdat je je schuldig voelt als je het correcte dagtotaal eet dat is toch niet helemaal hoe het zou moeten.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#920 Geplaatst 25 januari 2010 - 22:22

sneeuwwitje zei:

WWWHHHIIII er is nu al 9 centimeter minder Stefanie dan voorheen! :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: (danku bodystyling!)
Wat vindt jij van BS Solo? Ik vindt het echt de moeite! :)

Met mijn ziekte begin ik pas deze donderdag, maar ben er zeker van dat het goed zal zijn, ik hou jullie op de hoogte.

9 cent, goed bezig hoor! :duim: :thumb:

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#921 Geplaatst 25 januari 2010 - 22:28

Solotje zei:

Met mijn ziekte begin ik pas deze donderdag, maar ben er zeker van dat het goed zal zijn, ik hou jullie op de hoogte.

9 cent, goed bezig hoor! :duim: :thumb:
ja, het leuke is dat je de zones doet die gedaan moeten worden en geen tientallen oefeningen die je niet zo nodig hebt waardoor de tijd goed besteed is.
(die 9 centimeter is in totaal, ze meten je helemaal, tellen dat aantal op)
In Mechelen zijn die meisjes die je begeleiden echt heel vriendelijk en leggen alles heel goed uit (keer na keer hihi)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#922 Geplaatst 25 januari 2010 - 22:28

Smitten Kitten zei:

Tsss... al die dames hier die zich schuldig voelen als ze eten. :catscratchhead

Spanishke, je moet je toch echt niet schuldig voelen als je je dagtotaal aan punten eet??? :catscratchhead WW valt en staat met die punten, als je schrik hebt om je punten op te eten en daarom je punten niet allemaal op eet is het misschien toch niet het juiste dieet voor je...
Op lange termijn werk je alleen jezelf tegen, want je brengt je metabolisme helemaal in de war. Je lichaam moet overleven op minder dan dat het nodig heeft en eens de stabilisatieperiode daar is komt alles er dubbel en dik bij. Zo af en toe wat punten sparen voor een etentje ofzo, prima. Maar consequent minder punten eten omdat je je schuldig voelt als je het correcte dagtotaal eet dat is toch niet helemaal hoe het zou moeten.

Je hebt gelijk :oops: Dat is dus de reden waarom ik dacht dat het beter was mijn punten niet te tellen, maar daar is het nu te laat voor. Onbewust ben ik daar nu toch mee bezig, ik ga gewoon proberen voortdoen, zal hier en daar wel een puntje meer eten, maar ik vond toch al dat ik een goed en evenwichtig menu volgde. Als je mijn porties ziet zou je echt niet denken dat het weinig is, alleen erg veel groenten en als dat daadwerkelijk 0 punten zijn, ... Het kan er misschien toch aan liggen dat ik wel met mijn punten sjoemel, onbewust..? Ik voel me echt niet slap of zwak ofzo, daarentegen was ik meestal erg moe toen ik thuiswam van een vroege shift te presteren en nu hou ik me toch al wat beter wakker :) :thumb:

Btw, die armspieroefeningen die je doet, kan je daar wat meer uitleg over geven? Wanneer komt er een Wii trouwens ;) ?

Bewerkt door Spanishke, 25 januari 2010 - 22:41.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#923 Geplaatst 25 januari 2010 - 22:43

Hm... Ik vind het dus heel moeilijk om hier op te reageren omdat ik daarvoor gewoon niet de kwalificaties heb... Ik kan wel zeggen "probeer gezond te eten en je dagtotaal aan punten na te streven" maar ik begrijp ook heel goed dat het iets is dat tussen je oren zit en dat zoiets diep kan zitten...

Weet je... ik vind het altijd een beetje akelig als mensen schuldgevoelens hebben als ze eten omdat ik weet dat zo'n dingen serieus uit de hand kunnen lopen... heb een tijdje een huis gehuurd met een meisje dat absurd streng was voor zichzelf en overleefde op water, groenten en af en toe een heel klein beetje vlees en brood eens in de zoveel tijd en superveel aan sport deed. Ze was half zo breed als ik en ik had toen zelfs ondergewicht (niet express)
Eens in de zoveel tijd vrat ze zich dan vol en hoorde ik dat ze alles weer aan het uitbraken was... Natuurlijk ontkende ze dat achteraf dan altijd.

Niet te streng voor jezelf zijn, Spanishke, dat is nergens voor nodig ;)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#924 Geplaatst 25 januari 2010 - 22:45

De armspieroefeningen die ik doe:
-push-ups
- en dan een oefening waarbij je je armen gestrekt horizontaal moet houden en kleine rondjes moet draaien met je armen. Naar voor en naar achter.

Voorlopig wacht ik nog even voor de wii. Ben even volledig into Zumba. En heb momenteel nog veel workouts ervan klaar staan.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#925 Geplaatst 25 januari 2010 - 22:55

Smitten Kitten zei:

Hm... Ik vind het dus heel moeilijk om hier op te reageren omdat ik daarvoor gewoon niet de kwalificaties heb... Ik kan wel zeggen "probeer gezond te eten en je dagtotaal aan punten na te streven" maar ik begrijp ook heel goed dat het iets is dat tussen je oren zit en dat zoiets diep kan zitten...

Weet je... ik vind het altijd een beetje akelig als mensen schuldgevoelens hebben als ze eten omdat ik weet dat zo'n dingen serieus uit de hand kunnen lopen... heb een tijdje een huis gehuurd met een meisje dat absurd streng was voor zichzelf en overleefde op water, groenten en af en toe een heel klein beetje vlees en brood eens in de zoveel tijd en superveel aan sport deed. Ze was half zo breed als ik en ik had toen zelfs ondergewicht (niet express)
Eens in de zoveel tijd vrat ze zich dan vol en hoorde ik dat ze alles weer aan het uitbraken was... Natuurlijk ontkende ze dat achteraf dan altijd.

Niet te streng voor jezelf zijn, Spanishke, dat is nergens voor nodig ;)

Zo erg is het zeer zeker niet, misschien dat ik meer denk van "misschien heb ik toch meer puntjes op dan hier staan en zolang ik me verzadigd voel, heb ik er ook geen nood aan om iets extra te nemen"
Ik luister wel degelijk naar mijn lichaam en ik voel mij goed, alleen zo even een persoonlijke coach om die punten na te kijken, zou handig zijn, maar ik moet het zelf doen natuurlijk ofwel moet ik het er maar voor kunnen opbrengen om cursussen te volgen bij WW. Collega's doen dat ook, maar ik hoor er niet bepaald veel goeds van en ze lijken ook niet vol te houden.

Wat die armen betreft, ga ik denk ik eens terug beginnen met zo'n rekband voor weerstand, is ook heel goed daarvoor. Heel fijn dat je je nu bezighoudt met Zumba :thumb:

Bewerkt door Spanishke, 25 januari 2010 - 22:56.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#926 Geplaatst 25 januari 2010 - 23:28

Spanishke zei:

Zo erg is het zeer zeker niet, misschien dat ik meer denk van "misschien heb ik toch meer puntjes op dan hier staan en zolang ik me verzadigd voel, heb ik er ook geen nood aan om iets extra te nemen"
Ik luister wel degelijk naar mijn lichaam en ik voel mij goed, alleen zo even een persoonlijke coach om die punten na te kijken, zou handig zijn, maar ik moet het zelf doen natuurlijk ofwel moet ik het er maar voor kunnen opbrengen om cursussen te volgen bij WW. Collega's doen dat ook, maar ik hoor er niet bepaald veel goeds van en ze lijken ook niet vol te houden.

Wat die armen betreft, ga ik denk ik eens terug beginnen met zo'n rekband voor weerstand, is ook heel goed daarvoor. Heel fijn dat je je nu bezighoudt met Zumba :thumb:

Nee, ik wil ook zeker niet zeggen dat jouw situatie vergelijkbaar is met hoe mijn huisgenootje om ging met voeding, maar is maar een illustratie waarom ik een beetje ongemakkelijk word als mensen het hebben over eten en schuldig voelen enz. Eigenlijk is het simpel he, je moet zorgen dat je van alle voedingsgroepen genoeg binnen krijgt, dus en groenten, en vlees/vis/vleesvervangers, koolhydraten en vetten. Veel groenten eten is goed, maar je mag daar natuurlijk ook niet in doorslaan... Je kan natuurlijk altijd proberen of de cursussen iets zijn voor jou. Ikzelf heb ervoor gekozen om het niet te doen omdat ik weet dat het niets voor mij is. Het lukt me inmiddels ook wel om me goed aan mijn punten te houden en ze evenwichtig te verdelen over mijn maaltijden en over de voedingsgroepen. Als leidraad kan je "Flexipoints- zo werkt het" eens lezen. (links klikken op "home" en dan rechts bovenaan.) Verdere antwoorden op je vragen vind je misschien ook tss "vragen en antwoorden" (links in het menu onderaan).

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#927 Geplaatst 26 januari 2010 - 08:08

Smitten Kitten zei:

Nee, ik wil ook zeker niet zeggen dat jouw situatie vergelijkbaar is met hoe mijn huisgenootje om ging met voeding, maar is maar een illustratie waarom ik een beetje ongemakkelijk word als mensen het hebben over eten en schuldig voelen enz. Eigenlijk is het simpel he, je moet zorgen dat je van alle voedingsgroepen genoeg binnen krijgt, dus en groenten, en vlees/vis/vleesvervangers, koolhydraten en vetten. Veel groenten eten is goed, maar je mag daar natuurlijk ook niet in doorslaan... Je kan natuurlijk altijd proberen of de cursussen iets zijn voor jou. Ikzelf heb ervoor gekozen om het niet te doen omdat ik weet dat het niets voor mij is. Het lukt me inmiddels ook wel om me goed aan mijn punten te houden en ze evenwichtig te verdelen over mijn maaltijden en over de voedingsgroepen. Als leidraad kan je "Flexipoints- zo werkt het" eens lezen. (links klikken op "home" en dan rechts bovenaan.) Verdere antwoorden op je vragen vind je misschien ook tss "vragen en antwoorden" (links in het menu onderaan).

Ik ga het eens bekijken deze avond, bedankt voor de tip :)

Ontbijt: Minicracottes gevuld met chocolade en een cappuccino van't werk (klein bekertje) (was te laat om nog corn flakes te eten)

Bewerkt door Spanishke, 26 januari 2010 - 08:08.

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#928 Geplaatst 26 januari 2010 - 08:16

Mijn ontbijt is eigelijk elke morgend hetzelfde, Fitness met chocolade en een glas ongezoet fruitsap.
Er is 300 gr af en oh ja gisteren om 22.30u heb ik 4 koekjes gegeten. :oops:

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#929 Geplaatst 26 januari 2010 - 08:20

Goeiemorgen allemaal,

Hier een berichtje van mezelf en mededieetster Pebbles die op mijn vingers kijkt...
Spanishke, ik vroeg me af of het misschien de eerste keer is dat je op dieet bent? Toen ik voor het eerst (lang geleden :) ) op mijn lijn ging letten, dacht ik dat je niks anders mocht doen dan groenten en fruit eten en water drinken. Dankzij WW heb ik geleerd dat het ook anders kan. Ze leren je genoeg te eten van de juiste dingen. Dingen waaraan je lichaam werk heeft om ze te verbranden en die je ook de juiste stoffen doen binnenkrijgen.
Het beste is om er met 2 voeten in te springen en het gewoon te volgen. Je zal sowieso zien dat het werkt.
Schuldgevoelens? nergens voor nodig! Zelfs als je je naar je eigen gevoel te veel eet, is dat zeker niet het geval. Ik heb dezelfde bezorgdheid als Hanne, maak je niet te veel zorgen en eten, meid!
Ook Jess, goed plan om punten te gaan tellen. Ik vrees dat je momenteel zelfs niet aan 10 punten per dag komt, zelfs met die koekjes van gisteren en dat is echt niet goed voor een mens.
Hihi, dus het ietwat vreemde advies: eten, meiden!

Hier alles prima. Menu van gisteren:
**50 gram brood met light salami als ontbijt

**140 gram brood met light smeerkaas + preisoep als lunch

**tussendoor: Actimel + sinaasappel + enkele gommetjes die we van een connectie op het werk in het nieuwjaarspakket hebben gekregen (had niet gemogen, maar had net erg nieuws gekregen en emo-eten sloeg even aan)

'**s avonds: rode kool met aardappelen en vegeburger
Klein stukje pure chocola en grote mok thee bij de televisie

Gaat echt goed... Op de weegschaal zie ik hoopvolle signalen bovendien :LOL:
Vandaag dagje thuiswerken. Ga straks even de deur uit om wat gezonde dingen te halen voor een megasalade

Veel succes vandaag

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#930 Geplaatst 26 januari 2010 - 08:26

Mijn ontbijt vandaag:
toast met lightconfituur, fruitsap, koffie en een klein glaasje halfvolle melk.

Vanmiddag: champignonsoep met beschuitjes

Vanavond: pastaschotel met verse groentjes (aubergine, wortel, paprika, courgette) en een zelfgemaakte tomatensaus, met een dun korstje erover van light gratinkaas .

tussendoortje: homemade fruitsla (appel, mandarijn, framboosjes en kleine stukjes litchi
en de 2-literfles water staat ook al klaar op mijn bureau.

Vanavond niet sporten, maar wel de badkamer schoonmaken, dus daar zal ik ook wel mijn sport mee hebben. :ha
Geplaatste afbeelding