Spring naar inhoud

* * * * * 4 stemmen

Nog maar eens een regimeke! Sporten is gezond!

• Log in om te reageren
3170 reacties op dit onderwerp
Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#931 Geplaatst 26 januari 2010 - 08:28

Karolientje zei:

Vanavond niet sporten, maar wel de badkamer schoonmaken, dus daar zal ik ook wel mijn sport mee hebben. :ha

Als het een grote badkamer is wel, ik heb een kleine en dat is snel proper. :p

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#932 Geplaatst 26 januari 2010 - 08:29

Goh ja een beetje misschien wel en ook weer niet. Eigenlijk let ik er al heel de tijd wat op, maar een strikt dieet volgen, loopt toch vroeg of laat mis. Ik heb het wel nooit geprobeerd van enkel op groenten en fruit te leven, dat leek me zowiezo geen goed idee..
Ik heb vooral moeite met dingen te zondigen nu eigenlijk, heb me misschien wel wat verkeerd uitgedrukt en voor mij lijkt het ook alsof ik zo goed als niets meer extra mag eten, mocht ik dan toch het totaal punten behaald hebben van de dag. Tot zolang ik die punten eet, allemaal goed, maar ik voel me snel schuldig als ik een stukje chocolade ofzo neem en op het max van mijn punten zit van die dag (dat was eigenlijk wat ik probeerde te zeggen Hanne ;) )

Ik heb gisterenmiddag een broodje gegeten van 100 gram met soep als lunch en 's avonds heb ik zelfs fishsticks gegeten gevuld met broccoli (waar nog eens room bij zit) dus het is niet zo zeer dat ik daar schrik van heb, maar van zodra ik mijn max punten lijk te bereiken, komt dat schuldgevoel wel boven...

Ik voel me er wel veel beter bij om 's avonds aan het avondmaal te beginnen, vroeger zag ik daar echt tegenop..., maar nu geniet ik er zelfs van en ik geniet nog meer van mijn maaltijd op te knabbelen :) Wat ik juist nog moet doen is ietsje meer discipline om een halfuurtje vroeger op te staan om alles te bereiden, deze morgen heb ik snel snel nog 2 bloedappelsienen kunnen snijden om mee te nemen naar het werk :) voor het ontbijt was geen tijd meer, dus heb ik een zakje Cracottes mini gevuld met chocolade (is nog een grote zak, gelijkwaardig aan corn flakes) meegenomen

rocket_queen zei:

Goeiemorgen allemaal,

Hier een berichtje van mezelf en mededieetster Pebbles die op mijn vingers kijkt...
Spanishke, ik vroeg me af of het misschien de eerste keer is dat je op dieet bent? Toen ik voor het eerst (lang geleden :) ) op mijn lijn ging letten, dacht ik dat je niks anders mocht doen dan groenten en fruit eten en water drinken. Dankzij WW heb ik geleerd dat het ook anders kan. Ze leren je genoeg te eten van de juiste dingen. Dingen waaraan je lichaam werk heeft om ze te verbranden en die je ook de juiste stoffen doen binnenkrijgen.
Het beste is om er met 2 voeten in te springen en het gewoon te volgen. Je zal sowieso zien dat het werkt.
Schuldgevoelens? nergens voor nodig! Zelfs als je je naar je eigen gevoel te veel eet, is dat zeker niet het geval. Ik heb dezelfde bezorgdheid als Hanne, maak je niet te veel zorgen en eten, meid!
Ook Jess, goed plan om punten te gaan tellen. Ik vrees dat je momenteel zelfs niet aan 10 punten per dag komt, zelfs met die koekjes van gisteren en dat is echt niet goed voor een mens.
Hihi, dus het ietwat vreemde advies: eten, meiden!

Hier alles prima. Menu van gisteren:
**50 gram brood met light salami als ontbijt

**140 gram brood met light smeerkaas + preisoep als lunch

**tussendoor: Actimel + sinaasappel + enkele gommetjes die we van een connectie op het werk in het nieuwjaarspakket hebben gekregen (had niet gemogen, maar had net erg nieuws gekregen en emo-eten sloeg even aan)

'**s avonds: rode kool met aardappelen en vegeburger
Klein stukje pure chocola en grote mok thee bij de televisie

Gaat echt goed... Op de weegschaal zie ik hoopvolle signalen bovendien :LOL:
Vandaag dagje thuiswerken. Ga straks even de deur uit om wat gezonde dingen te halen voor een megasalade

Veel succes vandaag

Bewerkt door Spanishke, 26 januari 2010 - 08:38.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#933 Geplaatst 26 januari 2010 - 08:45

Solotje zei:

Als het een grote badkamer is wel, ik heb een kleine en dat is snel proper. :p

Niet zo groot, maar op de badkamer ben ik nogal pietje precies... Vooral in het bad steek ik veel tijd, omdat door de dag de drinkfontein van de katten daarin staat. Elke dag veeg ik het wel uit, maar 2 keer per week doe ik dat grondig. ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#934 Geplaatst 26 januari 2010 - 08:58

Ontbijt: 2 geroosterde boterhammekes met confituur + glas fruitsap
Tussendoortje: zakje special K koekjes
Middag: 2 zachte bruine mini broodjes met pastasalade en tas preisoep
Avond: kip met rijst en ananas

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#935 Geplaatst 26 januari 2010 - 08:59

Komt goed, Spanishke. Laat dat schuldgevoel maar varen, maar dat komt wel vanzelf.

Zelf zondig ik ook liever niet. Niet omdat ik dan niet zou afvallen, maar omdat het bij mij altijd naar meer smaakt. Ik tracht dus echt al mijn punten in de maaltijden en tussendoortjes te steken. Ik zondag alleen (met taart of zo) als ik echt niet anders kan.
Een stukje chocolade reken ik echter niet als zondigen, dat hoort er gewoon bij.

Momenteel doe ik trouwens niet echt WW, heb propoints besteld, maar vind het te veel tellen :d
Doe gewoon 3 goede maaltijden en 2 tussendoortjes en zolang het werkt, doe ik gewoon verder. Heb WW wel al vaak gedaan, dus heb het wel in het achterhoofd

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#936 Geplaatst 26 januari 2010 - 09:42

Spanishke zei:

Ik ga het eens bekijken deze avond, bedankt voor de tip :)

Ontbijt: Minicracottes gevuld met chocolade en een cappuccino van't werk (klein bekertje) (was te laat om nog corn flakes te eten)

Jammie!!! Ik heb die met confituur graag :)

Solotje zei:

Mijn ontbijt is eigelijk elke morgend hetzelfde, Fitness met chocolade en een glas ongezoet fruitsap.
Er is 300 gr af en oh ja gisteren om 22.30u heb ik 4 koekjes gegeten. :oops:

Tss, hoe doe jij dat toch??? Koeken eten en nog afvallen!

rocket_queen zei:

Goeiemorgen allemaal,

Hier een berichtje van mezelf en mededieetster Pebbles die op mijn vingers kijkt...
Spanishke, ik vroeg me af of het misschien de eerste keer is dat je op dieet bent? Toen ik voor het eerst (lang geleden :) ) op mijn lijn ging letten, dacht ik dat je niks anders mocht doen dan groenten en fruit eten en water drinken. Dankzij WW heb ik geleerd dat het ook anders kan. Ze leren je genoeg te eten van de juiste dingen. Dingen waaraan je lichaam werk heeft om ze te verbranden en die je ook de juiste stoffen doen binnenkrijgen.
Het beste is om er met 2 voeten in te springen en het gewoon te volgen. Je zal sowieso zien dat het werkt.
Schuldgevoelens? nergens voor nodig! Zelfs als je je naar je eigen gevoel te veel eet, is dat zeker niet het geval. Ik heb dezelfde bezorgdheid als Hanne, maak je niet te veel zorgen en eten, meid!
Ook Jess, goed plan om punten te gaan tellen. Ik vrees dat je momenteel zelfs niet aan 10 punten per dag komt, zelfs met die koekjes van gisteren en dat is echt niet goed voor een mens.
Hihi, dus het ietwat vreemde advies: eten, meiden!

Hier alles prima. Menu van gisteren:
**50 gram brood met light salami als ontbijt

**140 gram brood met light smeerkaas + preisoep als lunch

**tussendoor: Actimel + sinaasappel + enkele gommetjes die we van een connectie op het werk in het nieuwjaarspakket hebben gekregen (had niet gemogen, maar had net erg nieuws gekregen en emo-eten sloeg even aan)

'**s avonds: rode kool met aardappelen en vegeburger
Klein stukje pure chocola en grote mok thee bij de televisie

Gaat echt goed... Op de weegschaal zie ik hoopvolle signalen bovendien :LOL:
Vandaag dagje thuiswerken. Ga straks even de deur uit om wat gezonde dingen te halen voor een megasalade

Veel succes vandaag

Hihi, eten meiden! Het ding is met mij, dat ik veel dingen eet zonder punten of met weinig punten. Ik ben dan wel verzadigd hoor, daar niet van.
Ik eet per dag makkelijk twee grote koppen magere soep, drie of vier fruitjes, één of twee bakken sla, twee yoghurtjes 0%, .....
Ik ben vandaag een halve dag thuis en ik ga ook zo naar de winkel. Straks gaan we op babybezoek en ik ga koken :)

Karolientje zei:

Mijn ontbijt vandaag:
toast met lightconfituur, fruitsap, koffie en een klein glaasje halfvolle melk.

Vanmiddag: champignonsoep met beschuitjes

Vanavond: pastaschotel met verse groentjes (aubergine, wortel, paprika, courgette) en een zelfgemaakte tomatensaus, met een dun korstje erover van light gratinkaas .

tussendoortje: homemade fruitsla (appel, mandarijn, framboosjes en kleine stukjes litchi
en de 2-literfles water staat ook al klaar op mijn bureau.

Vanavond niet sporten, maar wel de badkamer schoonmaken, dus daar zal ik ook wel mijn sport mee hebben. :ha

Ziet er lekker en goed uit Karolien, goed zo!!!

rocket_queen zei:

Komt goed, Spanishke. Laat dat schuldgevoel maar varen, maar dat komt wel vanzelf.

Zelf zondig ik ook liever niet. Niet omdat ik dan niet zou afvallen, maar omdat het bij mij altijd naar meer smaakt. Ik tracht dus echt al mijn punten in de maaltijden en tussendoortjes te steken. Ik zondag alleen (met taart of zo) als ik echt niet anders kan.
Een stukje chocolade reken ik echter niet als zondigen, dat hoort er gewoon bij.

Momenteel doe ik trouwens niet echt WW, heb propoints besteld, maar vind het te veel tellen :d
Doe gewoon 3 goede maaltijden en 2 tussendoortjes en zolang het werkt, doe ik gewoon verder. Heb WW wel al vaak gedaan, dus heb het wel in het achterhoofd

Ja, ik kan Spanishke wel volgen, ik voel me soms ook wel schuldig, gelijk gisteren bijvoorbeeld. En dat waren dan nog maar dieetkoeken hè...
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#937 Geplaatst 26 januari 2010 - 09:51

Ik heb me juist gewogen, ik kon het toch niet laten. Ik ben van zaterdag tot nu nog 800 gram vermagerd. Dat is wel veel op een paar dagen, dat zie ik zelf ook. Dat zou je normaal na de tweede week dieet op tien dagen kwijt moeten zijn.
Ik ga dus terug meer brood eten en minder sla denk ik.
Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#938 Geplaatst 26 januari 2010 - 10:07

Jess zei:

Ik heb me juist gewogen, ik kon het toch niet laten. Ik ben van zaterdag tot nu nog 800 gram vermagerd. Dat is wel veel op een paar dagen, dat zie ik zelf ook. Dat zou je normaal na de tweede week dieet op tien dagen kwijt moeten zijn.
Ik ga dus terug meer brood eten en minder sla denk ik.

Echt doen hè... Wat je eet, is goed en gezond:
"Ik eet per dag makkelijk twee grote koppen magere soep, drie of vier fruitjes, één of twee bakken sla, twee yoghurtjes 0%, ....."

Maar je hebt meer nodig: beetje vetten, minstens 2x per dag én eiwitten (vlees/vis/vega) én koolhydraten. Je lichaam kan duidelijk niet volgen op het huidige rantsoen, dat zie je aan die 800 gram.
Ik hoop dat het je lukt om meer te eten en dat het schuldgevoel geen probleem gaat vormen.
Succes!

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#939 Geplaatst 26 januari 2010 - 10:10

rocket_queen zei:

Echt doen hè... Wat je eet, is goed en gezond:
"Ik eet per dag makkelijk twee grote koppen magere soep, drie of vier fruitjes, één of twee bakken sla, twee yoghurtjes 0%, ....."

Maar je hebt meer nodig: beetje vetten, minstens 2x per dag én eiwitten (vlees/vis/vega) én koolhydraten. Je lichaam kan duidelijk niet volgen op het huidige rantsoen, dat zie je aan die 800 gram.
Ik hoop dat het je lukt om meer te eten en dat het schuldgevoel geen probleem gaat vormen.
Succes!

Ik ga dat ECHT doen. Het heeft geen zin om mijn lichaam te laten crashen, dan komt er toch allemaal terug bij achteraf.
Vanavond lekkere scampietjes met volkoren rijst, jammie!
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#940 Geplaatst 26 januari 2010 - 10:41

Jess zei:

Ik ga dat ECHT doen. Het heeft geen zin om mijn lichaam te laten crashen, dan komt er toch allemaal terug bij achteraf.

We gaan dat samen proberen he :) ik eet ook maar soms 1x per dag eiwitten, wat ook eigenlijk te weinig is. Wel laat ik geen brood, rijst of pasta omdat ik dat gewoon veel te lekker vind en dat zowiezo veel eet.
Je menu ziet er lekker uit! Dat zal zeker en vast wel smaken

Lunch: boterhammetjes met kipfilet, groentjes en curry soepje WW
Tussendoortje was danone yoghurt puur natuur + halve appel

Avondeten wordt ook pasta, maar weet nog niet met wat. Iemand een lekker ideetje?

Bewerkt door Spanishke, 26 januari 2010 - 11:33.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#941 Geplaatst 26 januari 2010 - 11:30

Ik laat ook even mijn kop zien. Krijg hier de ene telefoon na de andere en heb nog niet eens kunnen ontbijten :o Heb er zelfs mijn cardio-party (Zumba) voor moeten staken :(

Ben nu dan maar bloedappelsien aan het eten en straks dan een vroege lunch. (soep, boterhammetjes, light smeerkaas en slaatje)

Deze avond wordt het een pasta, waarschijnlijk gewoon met een tomatensausje ofzo. Heb even echt geen tijd.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#942 Geplaatst 26 januari 2010 - 11:31

Jess zei:

Zeker doen dames! Je lichaam gaat je er dankbaar voor zijn en jij zelf op lange termijn ook ;)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#943 Geplaatst 26 januari 2010 - 11:35

Zo, ik ben snel even een boodschapje gaan doen. Om half één vertrek ik naar het werk. Namiddag vergadering, urgh. Zo geen zin in. Dat duurt altijd zo lang en gaat altijd over hetzelfde. Bah.
Mijn soepje staat op het vuur, nu ga ik als een wervelwind door het huis vliegen en opruimen en snel een poetske doen. Anders zit ik straks weer te stressen dat het niet netjes is (ja, nog zo een tic van mij :ha ).

Smakelijk zodadelijk!
Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#944 Geplaatst 26 januari 2010 - 12:09

ben naar de winkel gegaan voor mijn maaltijdsalade, zit er nu aan te smullen. Het is geworden: couscous met jonge slablaadjes, kerstomaatjes, komkommer, geitenkaas, pijnboompitjes, gedroogde veenbessen, beetje honing, citroensap en peper
mmmm

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#945 Geplaatst 26 januari 2010 - 12:15

Klinkt goed, Katrien!