Spring naar inhoud

- - - - -

stress en feliway

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 14 januari 2010 - 09:02

ik zit met een vraagje ivm de feliway. ik vind dat samaya er soms toch een beetje gestresseerd bij loopt. deze ochtend stond ik even op en even later kwamen ze allebei de badkamer ingestoven (ik verschoot me rot, stond zelfs te schreeuwen van het verschieten). daarna ging boo'ke op bed zitten en zo lang ik me nog wakker kon houden heb ik samaya intens zien staren naar hem, terwijl ze daarvoor dus gewoon rustig in haar mandje zat te slapen. nu is ze ook niet aan het slapen trouwens, ze loopt hier nog de hele tijd rond terwijl boo'ke bij mij op bed ligt.

nu dacht ik dat het misschien een idee was om een feliway in te steken? is dat aangeraden in een slaapkamer? en ik vroeg me ook af of ik er gelijk twee zou kopen aangezien we hier twee verdiepingen hebben, die tweede zou ik dan in de living insteken? ik weet het niet he maar ik zou mijne grote schat toch liever wat minder :trance: zien rondlopen soms... normaal ligt ze nu altijd heerlijk te slapen :cry:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 14 januari 2010 - 09:07

Hier reageren ze allemaal heel goed op Feliway. Ik heb de verstuiver telkens in het stopcontact gestoken een weekje voor er een nieuwe schat bijkwam en dan na een maand het terug weg gedaan. Ik zorg er ook altijd voor dat er hier toch wat reserve klaar ligt (voor noodgeval). Bij ons zit het enkel in de living in maar je kan het gerust gebruiken in de slaapkamer ook. Ik heb wel al gehoord dat er sommige mensen last van hoofdpijn hebben de eerste dagen.
Misschien ook nog wat bachbloesems bijgeven? :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_sarahtje_*
Guest_sarahtje_*

#3 Geplaatst 14 januari 2010 - 09:08

Ik dacht dat Feliway niet schadelijk was voor mensen.
Het zijn hormonen die worden uitgestoten door het apparaat en die zijn niet schadelijk voor mensen. Volgens mij mag je die in een slaapkamer gebruiken.
Ik woon ook in een huis en ik her er maar eentje. Ik kom daarmee toe, maar ik weet natuurlijk niet hoe groot je huis is en hoe raar Samaya doet...

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 14 januari 2010 - 09:11

Bij ons steekt er altijd Feliway in als er een kitten bijkomt, en ik heb toch de indruk dat ze er wat relaxer van worden. Bij ons is de aanvaarding van kittens altijd vlot verlopen, ik weet natuurlijk niet in hoeverre dat aan de feliway gelegen heeft, maar het zal er toch wel mee te maken gehad hebben. Bij ons zit het in de woonkamer in een stopcontact, omdat de katten voornamelijk daar vertoeven. Maar als je meerdere verdiepingen hebt, kun je wel overwegen van er meer dan 1tje in te steken natuurlijk.
Zelf heb ik er nog nooit hinder van ondervonden; heb wel eens sporadisch gehoord dat er mensen waren die er hoofdpijn van zouden krijgen, maar daar kan ik niks over zeggen. Ik heb er nog nooit last van gehad.
Geplaatste afbeelding

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 14 januari 2010 - 09:18

heel raar doet ze niet, ze loopt gewoon gestresseerd rond, niet relax. ik weet niet of het voldoende is van dan in de living ene in te steken, of dat tot boven gaat. want ze loopt nu boven toch ook vaak gestresseerd rond.... bovendien doen wij de deur naar de living toe als we niet zelf in de living zitten, vandaar misschien best twee kopen? of enkel in de slaapkamer ene insteken misschien? .... maar jullie kunnen het toch wel aanraden dan?

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 14 januari 2010 - 09:19

Het wordt door de meeste forumleden wel aangeraden om te gebruiken als er katten gestresseerd rondlopen, in de diverse topics waar er stressproblemen worden aangekaart, wordt meestal wel Feliway aangeraden. het kan absoluut geen kwaad om het te proberen!
Geplaatste afbeelding

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 14 januari 2010 - 09:23

ja daarom ook dat ik de feliway eens wou proberen, omdat het zo vaak aangeraden wordt, ik weet gewoon niet goed of ik er 1 of 2 zou kopen :) met hoofdpijn kan ik wel leven, ik heb jarenlang elke dag hoofdpijn gehad dus ik ben daar niet meer zo gevoelig aan. daarmee bedoel ik dat ik heel goed overweg kan met wat hoofdpijn :) ik vind samaya toch net iets belangrijker dan, ik kan desnoods nog een pilletje pakken...

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 14 januari 2010 - 10:04

Niet iedereen krijgt koppijn he (ik heb er ook geen last van). Als ze in beide ruimten verblijven, zou ik opteren om er 2 aan te kopen.

Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.108 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 14 januari 2010 - 10:14

ik heb zelf ook geen last van feliway

Cats in Zen
Cats in Zen
  • 292 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 14 januari 2010 - 10:17

Feliway is een aanrader! ik gebruik het hier ook geregeld; zoals nu, met mijn nieuwe kater erbij en als er hier een nieuww nestje geboren is en de kittens lopen tussen mijn andere volwassen poezen.
Als je het van plan bent dan zou ik er niet te lang mee wachten!

Diana, Donna, Poppi, Silvester, Biebel, Angel en Gigi

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 14 januari 2010 - 12:39

sarahtje zei:

Het zijn hormonen die worden uitgestoten door het apparaat

Het zijn feromonen ;)

Ik zou naast de feliway ook proberen om wat rescue druppels in hun drinkwater te doen, dit helpt ook goed tegen de stress.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

esmeralda
esmeralda
  • 39 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 14 januari 2010 - 16:50

waar kan je dit kopen 'Feliway' bij de DA of hebben ze dat ook in de dierenzaken ? dank

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 14 januari 2010 - 17:37

esmeralda zei:

waar kan je dit kopen 'Feliway' bij de DA of hebben ze dat ook in de dierenzaken ? dank

Dit kan je bestellen bij de apotheker of bij de da. Het bestaat in een spuitbus en in een verstuiver voor in een stopcontact.

Geplaatste afbeelding

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 14 januari 2010 - 18:13

voila, lien is er twee gaan bestellen, morgen hebben we ze! ik zal ook ^posten hoeveel dat kost dan voor de geïnteresseerden

Pixel
Pixel
  • 17.020 berichten

#15 Geplaatst 14 januari 2010 - 18:28

Karolientje zei:

heb wel eens sporadisch gehoord dat er mensen waren die er hoofdpijn van zouden krijgen, maar daar kan ik niks over zeggen. Ik heb er nog nooit last van gehad.

Andy kreeg daar barstende hoofdpijn van. We hebben het snel terug uit het stopcontact moeten halen. Ik merkte er niets van.