Spring naar inhoud

- - - - -

Wat te doen bij verkoudheid

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
Sonia
Sonia
  • 157 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 15 maart 2009 - 06:58

Gisteren merkte ik dat ons Fievel een snotvalling heeft. Lopend neusje en heel veel niezen.
Vanmorgen had ze het een beetje moeilijk met eten, omdat haar neusje helemaal verstopt zit.
Morgen ga ik met haar naar de dierenarts, maar is er intussen niets wat ik kan doen om het haar een beetje aangenamer te maken?
:hart: Het beste op deze aard, zit in een dierenhart bewaard ! :hart:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#2 Geplaatst 15 maart 2009 - 12:19

Zet een kom water met eucalyptusolie op de verwarming. Helpt de neusgaten vrij te maken :)

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#3 Geplaatst 15 maart 2009 - 12:20

Naar DA want ze zal waarschijnlijk antibiotica krijgen want dit is het begin van niesziekte. Ons Echo is daar ook heel gevoelig aan en 2 weken geleden ben ik er ook terug mee naar DA geweest en ja, terug medicamentjes. Ge merkt meteen dat dat echt wel helpt...
En inderdaad niet te lang wachten want mijn DA zei dat niesziekte zich verder kan verspreiden naar de longen enzo maar bij ons Echo is het gelukkig beperkt gebleven tot haar kopje..
Om het haar nu gemakkelijker te maken..geen idee eigenlijk..misschien zoals Vosse zegt? Ik heb niet echt iets geprobeerd..

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#4 Geplaatst 15 maart 2009 - 13:10

Zeker naar de DA gaan.
Heeft ze ook last van haar oogjes? Dan is het zeker niesziekte.
Dat ze nu moeilijk eet is omdat haar neusje verstopt is. Ze kan het eten niet ruiken dus eet ze niet. Je kan het eten een beetje opwarmen zodat het feller ruikt. Voor de rest laat je haar maar rusten en slapen, ze zal wel voelen wat het best is voor haar.