Spring naar inhoud

- - - - -

Aanvraag erkenningsnummer

• Log in om te reageren
197 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#136 Geplaatst 17 mei 2009 - 18:56

Elfonia zei:

Daar ben ik ook naar benieuwd. Ze zullen wel een niet-tegenspreekbare  logica hebben om fantastisch oplossing te verdedigen. [-(

Weet niet hoor, blijkbaar weten ze er zelf niet zoveel van. Mijn vriend heeft er eens naar gebeld en ze stond met haar mond vol tanden ;)

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#137 Geplaatst 17 mei 2009 - 18:57

Maar zijn die mensen degene die die wet maken?

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#138 Geplaatst 17 mei 2009 - 19:01

Is dat dan niet schandalig?

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#139 Geplaatst 17 mei 2009 - 19:01

Zij zijn degene die de wet meebepalen, ze keuren hem niet goed, maar ze zijn denk ik de enige met inspraak

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#140 Geplaatst 18 mei 2009 - 08:03

Wat negatief over onze regering die de wetten bepaald.
Kritiek is gemakkelijk, maar voor degene die het moeten doen is het allemaal niet zo simpel. Voor iedereen goed doen zit er bij wetten nooit in.

En eigenlijk is het bij zoekertjes niet meer dan logisch dat je er ook geen 'kitten gevraagd' kan in voegen. Het is niet de bedoeling dat mensen zonder erkenning de zoekertjes gaan uitpluizen en zo hun kittens kwijtraken. Het is de bedoeling dat kandidaat kopers zich wenden tot een erkende cattery.
Dit vind ik heel eerlijk voor de geregistreerde catteryen die zich volledig in orde stellen. Anders zou het toch zonde zijn van de inspanning voor die catteryen.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#141 Geplaatst 18 mei 2009 - 12:44

Wat denk je dat mensen gaan kiezen:

Ofwel 500€ voor een raskat met stamboom uit een geregistreerde cattery?
Ofwel 80-250€ voor een kruising, zogezegde kruising of een zogezegd oepsnestje?

Ik denk dat men de keuze vlug maakt.

Laatst ergerde ik mij weer zo: "turkse angora's te koop" de prijs: ik denk dat het 250€ is.

Wat me opviel was dat het een nieuwe soort was, de mama had toch wel geen kort haar zeker?????? En de kleintjes? Hah ja, ook kort haar natuurlijk. Ze zijn wel echt hoor!

Niet iedereen heeft verstand van katten en er zijn zoveel mensen die betalen voor een kitten die nog niks van controle heeft gehad en niet is, wat de mensen denken te kopen.
Ik zie het jammer genoeg zo vaak gebeuren...Die (brood)fokkers hebben altijd een uitleg klaar waarom ze geen inentingen of stamboom hebben.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#142 Geplaatst 18 mei 2009 - 12:55

Ja sommige gaan er zelfs zodanig ver in dat ze het vanzelfsprekend vinden om het excuus te gebruiken dat hun huis heel plots is afgebrand
Met als gevolg nog medelijden van de kandidaat-koper erbij en vele "oooh's en aaaaaiii en ochaaarme"
Geplaatste afbeelding

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#143 Geplaatst 18 mei 2009 - 13:26

Spanishke zei:

Ja sommige gaan er zelfs zodanig ver in dat ze het vanzelfsprekend vinden om het excuus te gebruiken dat hun huis heel plots is afgebrand
Met als gevolg nog medelijden van de kandidaat-koper erbij en vele "oooh's en aaaaaiii en ochaaarme"

Haha, da's ook een goeie, die had ik nog niet gehoord :ha

Ik denk dat er op het internet een of andere lijst moet te vinden zijn met excusen of verklaringen waarom zus of waarom zo. :mrgreen:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#144 Geplaatst 18 mei 2009 - 13:37

Toch merken wij steeds meer dat mensen echt wel uitkijken waar ze kopen. Ze informeren zich zeer goed en zijn ook al redelijk op de hoogte.
Lage prijzen wekken veel wantrouwen.
Sommige kiezen inderdaad voor het goedkoopste, maar hechten dan ook minder belang aan kwaliteit/gezondheid. Zo'n mensen kan een goed fokker helaas moeilijk overtuigen of ze moeten echt een zeer negatieve ervaring achter de rug hebben.
Gisteren op show was er weinig bezoek, maar de mensen die wel kwamen, waren zeer geïntereseert. Steeds meer zien we cht geïntereseerden die willen wachten op hun kitten van hun dromen. Gelukkig maar .

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#145 Geplaatst 18 mei 2009 - 14:27

feroesti zei:

En eigenlijk is het bij zoekertjes niet meer dan logisch dat je er ook geen 'kitten gevraagd' kan in voegen. Het is niet de bedoeling dat mensen zonder erkenning de zoekertjes gaan uitpluizen en zo hun kittens kwijtraken. Het is de bedoeling dat kandidaat kopers zich wenden tot een erkende cattery.
Dit vind ik heel eerlijk voor de geregistreerde catteryen die zich volledig in orde stellen. Anders zou het toch zonde zijn van de inspanning voor die catteryen.

Zo had ik het nog niet bekeken, op die manier lijkt het me inderdaad niet onlogisch.

Op kapaza heeft het eigenlijk altijd volgestaan met van die kruisingen voor veel geld. Die kruisingen zouden daar in principe niet meer terecht kunnen dan, aangezien kruisingen veelal verboden zijn? In die zin zou dat dan ook wel een verbetering zijn.

En dat wie een HTK wilt niet meer op kapaza terecht kan vind ik eigenlijk ook wel een goede zaak, dan moeten de mensen naar het asiel zodat daar de katjes ook weggeraken en daar gaan ze teminste gechipt, gecontroleerd en ingeënt de deur uit.

Wie zelf met een HTK-nestje zit kan ook simpelweg met een asiel samenwerken ipv ze op kapaza te plaatsen. De mensen zorgen dan zelf voor de opvang van poes en kittens en krijgen via het asiel mensen doorgestuurd die geinteresseerd zijn.

De enigen voor wie het geen goede zaak is, is de cattery's die geen erkenning hebben omdat ze toch maar 2 nestjes of poezen hebben.
Maar anderzijds kan wie zijn kittens daardoor niet kwijtgeraakt gewoon een HK aanvragen.

Is het eigenlijk ook strafbaar als je op een nederlandse website gaat adverteren als belgische niet erkende cattery? Anders zou het hele gebeuren zich natuurlijk wel eens kunnen gaan verplaatsen, wat de maatregelen weer terug nutteloos maakt natuurlijk.

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#146 Geplaatst 18 mei 2009 - 18:44

tis gewoon weer geldklopperij van de regering en das al wat je over héél die wetgeving kan zeggen! Ziet dat ze een euro mislopen...
Tis belachelijk, btw in de supermarkt je kittens uithangen is dat eigenlijk ook niet verboden? Straks stoppen we er allemaal mee, omdat we dit gedoe gewoon weg beu zijn, en dan hebben we het niet over de 70 euro om da hk nummer aan te vragen maar over het feit dat die regering achter alles wel geld wil verdienen, betalen we al geen belastingen genoeg...?

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#147 Geplaatst 18 mei 2009 - 18:46

Inderdaad, geld uit de mensen hun zakken halen is hun sterkste kant, denken aan het welzijn van de dieren? Ik dacht het niet, denken aan het welzijn van hun eigen ja.

Ik weiger te geloven dat dit een goed alternatief is, ik blijf erbij dat andere landen zich veel meer en beter inzetten voor het welzijn van dieren [-(

Geplaatste afbeelding

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#148 Geplaatst 18 mei 2009 - 19:15

Ik sluit mij volledig bij de 2 vorige posts aan!
(maar dat was denk ik al duidelijk :mrgreen: )

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#149 Geplaatst 18 mei 2009 - 19:26

Spanishke zei:

ik blijf erbij dat andere landen zich veel meer en beter inzetten voor het welzijn van dieren [-(

Ik denk dat het gras altijd groener lijkt aan de overkant :)

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#150 Geplaatst 18 mei 2009 - 19:29

mightycats zei:

Straks stoppen we er allemaal mee, omdat we dit gedoe gewoon weg beu zijn, en dan hebben we het niet over de 70 euro om da hk nummer aan te vragen maar over het feit dat die regering achter alles wel geld wil verdienen, betalen we al geen belastingen genoeg...?

Waar heb je het dan wel over want ik zie niet echt wat ze behalve die 70 euro verdienen? En die 70 euro per cattery gaat toch ook gewoon terug verloren aan de kost van de controle en de lonen van het inspectievolk lijkt me.