Spring naar inhoud

- - - - -

Aanvraag erkenningsnummer

• Log in om te reageren
197 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 29 april 2009 - 15:28

Het simpelse zou eigenlijk zijn mochten we een vakmagazine maken van onze website, maar misschien dat het nuttiger is om een website in elkaar te flansen waar meerdere gebruikers gebruik van kunnen maken en zodanig dat de kosten dan ook gedekt zijn? Zolang er maandelijks een nieuw artikel op geplaatst worden, mogen er ook advertenties geplaatst worden om nestjes voor te stellen.
We kunnen dit ook elk afzonderlijk doen natuurlijk en dan maken we het voor ons zelf uit, maar mochten er meerdere geïnteresseerd zijn zou dit misschien ter sprake kunnen gebracht worden, niet?
Maakt het ook makkelijker om updates te kunnen doen en meerdere artikels te kunnen posten en dergelijke.
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#32 Geplaatst 29 april 2009 - 15:49

Spanishke zei:

Het simpelse zou eigenlijk zijn mochten we een vakmagazine maken van onze website, maar misschien dat het nuttiger is om een website in elkaar te flansen waar meerdere gebruikers gebruik van kunnen maken en zodanig dat de kosten dan ook gedekt zijn? Zolang er maandelijks een nieuw artikel op geplaatst worden, mogen er ook advertenties geplaatst worden om nestjes voor te stellen.
We kunnen dit ook elk afzonderlijk doen natuurlijk en dan maken we het voor ons zelf uit, maar mochten er meerdere geïnteresseerd zijn zou dit misschien ter sprake kunnen gebracht worden, niet?
Maakt het ook makkelijker om updates te kunnen doen en meerdere artikels te kunnen posten en dergelijke.

Goed idee. Ik zou dat ook wel zien zitten.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 29 april 2009 - 15:51

Dat is al 1 iemand :thumb: , MissKitty? ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#34 Geplaatst 29 april 2009 - 15:52

Spanishke zei:

Ohja, op een site zoals deze zou het dan WEER wel mogen, ik begrijp nog altijd de logica NIET

Normaal niet nee ;)

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#35 Geplaatst 29 april 2009 - 15:56

Spanishke zei:

Dat is al 1 iemand :thumb: , MissKitty? ;)

Heu ja ik kan nog niet helemaal volgen wat de opties zijn eigenlijk :)
En van je website een vakmagazine maken dat kan ik ook al niet echt volgen precies wat dat juist inhoudt. Ben je wel zeker dat je niet ook effectief en magazine moet uitgeven en dat het dan de bijhorende website is waarop mensen mogen aanbieden? Vind het maar weer iets raars, ik zeg nu niet dat het een slecht idee is om dat te doen, maar ik vind het wel absurd dat de bedoeling zou zijn dat elke fokker een vakmagazine moet maken om zijn kittens te mogen aanbieden.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 29 april 2009 - 16:00

Ja dat vind ik er ook van, maar als het werkt, sta ik er eigenlijk meer achter dan een HK. Hoewel ik ook nog eens HEEEEEEEEEEEEEEL goed de voor en nadelen moet afwegen hoor.

Dat heb ik hem dus ook gevraagd (mijn vriend) en vakmagazine via website zou voldoende zijn, dus geen kattenmagazine uitvoeren he ;) dat zou idd veel te ver gaan. Uiteindelijk kan je gewoon een extra link plaatsen op je eigen website ook met wat artikels die enkel en alleen betrekking hebben tot katten en dan zou het dus WEL mogen
Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#37 Geplaatst 29 april 2009 - 16:08

Maar moet je dat dan niet op een of andere manier officieel maken, dat het een vakmagazine zou zijn? :catscratchhead

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 29 april 2009 - 19:40

Den titel en de link en het feit dat er artikels zouden instaan + dat het enkel en alleen maar over katten zou gaan, maar dan in het bijzonder voor hobbyfokkers.

Volgens mij is het echt perfect legaal.
Vriend ziet het volledig zitten
:thumb: hij zou zelf een site maken, heel basic en zien of het succes heeft. Als blijkt dat het idd succes zou hebben, willen we er ons echt voor inzetten en andere ook de kans geven om dit te doen. Eerst zien of het een succes zou worden, want anders mag je een nog zo mooie site in elkaar steken... als ze niet aanspreekt, ben je er helaas niets mee

Het idee dat achter een HK schuilt is me nog iets te winstgevend bekeken, de wet heeft het precies niet echt goed voor met de poezeltjes en kijken vooral naar wat ze er zelf kunnen van winnen. Ik ga niet akkoord met het idee van een HK, zeker al niet omdat er GEEN nodig is voor een dekkater aan te bieden, dat is puur broodfokkers stimuleren :trance:

Hoe meer ik erover nadenk, hoe beter ik het idee vind. De artikels zouden dan ook puur hobby gericht zijn

Trouwens... vraag me echt af wat ze hier kunnen tegen doen? Het is toch je eigen website? Een onschuldig vakmagazine? ;)
Mijn vriend vroeg aan die van Dierenwelzijn of het wel kon (nestjes voorstellen), mocht hij een vakmagazine starten en ze wist ineens helemaal niet meer wat zeggen. Ze zorgen er gewoon voor dat je gaat zoeken naar achterpoortjes.

Bewerkt door Spanishke, 29 april 2009 - 19:46.

Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#39 Geplaatst 29 april 2009 - 20:09

Spanishke zei:

Trouwens... vraag me echt af wat ze hier kunnen tegen doen? Het is toch je eigen website? Een onschuldig vakmagazine? ;)
Mijn vriend vroeg aan die van Dierenwelzijn of het wel kon (nestjes voorstellen), mocht hij een vakmagazine starten en ze wist ineens helemaal niet meer wat zeggen. Ze zorgen er gewoon voor dat je gaat zoeken naar achterpoortjes.

Ah dat hebben zij niet zelf gezegd, dat je van je website een vakmagazine zou kunnen maken omdat je dan wel nestjes zou mogen aanbieden?

Guest_molleken_*
Guest_molleken_*

#40 Geplaatst 29 april 2009 - 21:32

Als je geen erkenningsnummer hebt,mag je dan ook geen naamkaartjes geven op show als mensen er achter vragen?

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 29 april 2009 - 21:57

Nee hij heeft dat gevraagd. Zijn eerste vraag was: "Is het waar dat je enkel een HK kan verkrijgen als je meer dan 3 nestjes per jaar hebt?" Waarop ze antwoorde: "nee" en dan vroeg hij "van ok 2e vraag: Wat houdt het in als ik nu mijn website zou omtoveren naar een vakmagazine?" en daarop antwoorde ze: "ja dat houdt in dat er artikels moeten opstaan en dat er zoals bij een magazine ook nieuwe artikels moeten bijkomen om de zoveel tijd", waarop hij terug zei: "ah ok dus als ik gewoon elke maand een artikel plaats op mijne website, dan val ik onder een vakmagazine?" en dan zei ze "ja onder voorbehoud dat ik uw website zie" en hij terug "dus elke maand gewoon nen update en tis in orde?" "Ja en neen" zei ze... en dan zei hij terug: "ja dus....*klik*" ingehaakt :d
Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#42 Geplaatst 29 april 2009 - 22:30

@ Spanishke: Dus zoiezo ga je het nog door hen moeten laten goedkeuren als ik dat zo hoor? Je kan maar proberen he.

@ Molleken: Je mag geen reclame maken op show en geen kittens verkopen op show.. Of dat inhoudt dat je ook geen kaartjes mag geven weet ik niet, iemand anders zal het misschien wel weten?

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 29 april 2009 - 22:37

Er staat nergens in de wetgeving wat een vakmagazine juist is, geen duidelijke richtlijn dus het is voor interpretatie vatbaar. Dus eigenlijk is het wat gij ervan maakt zolang het maar om 1 bepaalde passie gaat

Geplaatste afbeelding

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#44 Geplaatst 30 april 2009 - 00:04

MissKitty zei:

@ Molleken: Je mag geen reclame maken op show en geen kittens verkopen op show.. Of dat inhoudt dat je ook geen kaartjes mag geven weet ik niet, iemand anders zal het misschien wel weten?

Ja en nee, ik weet het eigenlijk niet zo goed. Ik heb er wel altijd bij.

Ik weet een vriendin van mij heeft daarmee problemen gehad.

2 jaar geleden waren wij op show in Brussel en er kwam iemand een kaartje vragen. Dus ze geeft één mee en achteraf staan die van het ministerie aan haar kooi. Met heel de poespas dat ze niet in orde is enzo enzo. Dus het kaartje was doorgespeeld aan die van het ministerie.

Uitloking noem ik dat. Ze ging een waarschuwing krijgen op papier, ja mijn oor. Enkele weken later een soort pv dat ze binnen de zoveel tijd haar kon in orde maken met haar erkenningsnummer. Ze is dan "vlug" een cursus bedrijfsbeheer gaan volgen om haar in orde te stellen.

Nu is ze in orde en heeft achteraf daar geen problemen meer mee gehad.

Bewerkt door MissKitty, 30 april 2009 - 00:09.
Reden van bewerken: Foutje bij quoten aangepast

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#45 Geplaatst 30 april 2009 - 00:13

Spanishke, wat betreft jouw plannen om een vakmagazine te maken ipv een HK aan te vragen, ik las dus net in een ander topic (Nieuwe wet) dat Feroesti het volgende zei over het al dan niet nodig hebben van dat nummer:

Voor hobbyfokkers verandert er eigenlijk weinig buiten de indentificatie. Je mag hoogstens 10 nestjes hebben, wat toch zeer veel is vind ik.
Vanaf 2 vrouwelijke fokdieren moet je dus een hk nummer hebben en niet enkel meer vanaf 2 nestjes per jaar !!
En alle katten/kittens moeten geïdentificeerd worden bij verhandeling, ook bij de niet geregistreerde catteryen.

Als jij dus in orde wilt zijn met de wet dan zal voor jou dat vakmagazine niet genoeg zijn he, vermits jij 2 (3?) fokpoezen hebt. Zelfde geldt dan voor Magic Coonie. Ik zeg het maar zodat jullie niet voor niks je tijd in een vakmagazine gaan steken speciaal om net wel in orde te zijn met de wet om het dan evezeer weer niet te zijn.