Spring naar inhoud

- - - - -

Zilver ? (afgesplitst topic)

• Log in om te reageren
373 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#136 Geplaatst 19 januari 2010 - 20:33

Aaaaaaaa, nu is het allemaal de club zijn schuld ...
Wel, ik kan je verzekeren dat noch kassandra, noch Elliot, noch Oby door onze club hun stamboom kregen. Dus gaan veel clubs blijkbaar in de fout met silver !! Kan hen dat verweten worden ??? Het is ook zo verdomd moeilijk...
Ga je die clubs dan ook allemaal slecht vinden ????

Bewerkt door feroesti, 19 januari 2010 - 20:33.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#137 Geplaatst 19 januari 2010 - 20:34

Karolientje zei:

Ik snap het wel, maar doe mij toch ook maar een dosis popcorn. :ha :ha

:ha Voor mij ook, is wel niet goed voor het regime hè :ha
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#138 Geplaatst 19 januari 2010 - 20:37

Hier mag van mij echt wel een slotje op, want dit is echt niet meer interessant. Er stonden eerder al veel leukere interessantere dingen over silvers geschreven.

De popcorn mag wel, laat die maar komen. Spijtig toch dat ik er geen in huis heb op dit moment...

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#139 Geplaatst 19 januari 2010 - 20:43

feroesti zei:

Hier mag van mij echt wel een slotje op, want dit is echt niet meer interessant. Er stonden eerder al veel leukere interessantere dingen over silvers geschreven.

De popcorn mag wel, laat die maar komen. Spijtig toch dat ik er geen in huis heb op dit moment...

ja mag wel hier komen want ik heb wel :LOL:

henny
henny
  • 1.601 berichten

#140 Geplaatst 19 januari 2010 - 20:51

feroesti zei:

Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd naar de fokker van Oby, dan kunnen zij oordelen...
En Maya is onze lieve, kleine poppemie, wat haar karakter ook is, ik ga ze nooit zo'n etiket opplakken. Geen enkel van onze katten trouwens...

Prima...dan zal hij wel contact met me opnemen.

Henny

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#141 Geplaatst 19 januari 2010 - 20:52

feroesti zei:

Gelukkig dat iemand het toch wat luchtig houd. Dat onthoud gemakkelijker.
Ik denk dat de meesten nu wel zijn gaan lopen, je zou voor minder. Echt interessant zou ik dit niet meer noemen...

Gaan er nog lijnen van ons door je studie Nahs ???
Ga je gang, maar vergeet niet dat dit over silver gaat en we tot op heden maar 1 echte silver hebben en dat is ons Kassandra (die we trouwens ook niet zelf fokten en aankochten als chocolat tabby point en daarna na het schowen keurig lieten aanpassen...) Onze Elliot is nog niet bewezen silver maar dekt ook nog niet...En bij Oby en Kiké geloof ik er niet echt in dat ze silver zijn. Dan hadden ze op de vele shows wel al ontdekt, dat deden ze wel van ons Kassandra en vermoedens van Elliot...
Als je over de andere katten in ons huishouden begint, open dat liefst eerst een nieuw topic, dan kan iemand nog volgen of dit gewoon overslaan....

jahoor kwam een stamboom van je tegen op internet en daar kwamen tabby's uit non tabbys :)

en in de tekst dat dat kitten door jou gefokt toch ook niet zo bijster dapper was en een beetje angstig dus zit het toch een beetje in de lijnen, jaja langleve het internet

Bewerkt door Nahs, 19 januari 2010 - 20:54.

henny
henny
  • 1.601 berichten

#142 Geplaatst 19 januari 2010 - 21:03

feroesti zei:

Als je eigen katers hebt dus niet...

Ik moet voor mijn eigen kater toch echt een dekbewijs maken.

Henny

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#143 Geplaatst 19 januari 2010 - 21:14

henny zei:

Ik moet voor mijn eigen kater toch echt een dekbewijs maken.

mja ik ook maar goed blijkbaar werkt die vereniging weer anders :)

Bewerkt door Nahs, 19 januari 2010 - 21:22.

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#144 Geplaatst 20 januari 2010 - 00:13

Tja een vereniging met 2 bestuursleden,die alle zaken samen afhandelen???

Die hebben geen tijd voor dekbewijzen 8)

Reuze gemakkelijk om te frauderen op deze manier,maakt niet uit welke kater je gebruikt!!

Bewerkt door Karwendel, 20 januari 2010 - 00:16.

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#145 Geplaatst 20 januari 2010 - 00:18

over welke vereniging gaat het eigenlijk? zo verenigingen zijn toch enkel voor fokkers he?

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#146 Geplaatst 20 januari 2010 - 01:14

Een lijst met alle toegestane raskruisingen (bron website bcf) iemand vroeg dat hier,

Toegestane kruisingen

De hieronder toegestane kruisingen voor het bekomen van stambomen.
Alle andere of afwijkende kruisingen kunnen enkel een afstambewijs bekomen.
Abyssinian X Abyssinian X Somali  American Curl LH X American Curl LH X American Curl SH  American Curl SH X American Curl SH X American Curl LH  American Shorthair X American Shorthair X American Wirehair  American Wirehair X American Wirehair X American Shorthair  Asian X Asian X Burmese (Eur.)  Balinese X Balinese X Oriental LH X Oriental SH X Siamese  Bengal X Bengal  Birman (Heilige Birmaan) X Birman  Bombay X Bombay X Burmere Seal Sepia (Am.)  British LH X British SH X British LH X Scottisch Fold X Highland Fold  British SH X British SH X British LH X Scottish Fold X Highland Fold  Burmese X Burmese X Asian X Siamese (voor Tonkinese)  Californian Rex X Californian Rex X Cornish Rex  Californian Spangled X Californian Spangled  Chartreux X Chartreux  Chausie X Chausie X Abyssinian X Domestic Cat X Chaus (indien toegestaan volgens de wetgeving Wild Cats)  Cornish Rex X Cornish Rex  Cymric X Cymric X Manx X British SH X British LH  Devon Rex X Devon Rex  Donskoy X Donskoy  Egyptian Mau X Egyptian Mau  European Shorthair X European Shorthair  Exotic Shorthair X Exotic Shorthair X Persian  Foldex X Exotic SH X Foldex (Straight ears)  German Rex X German Rex X European SH  Havana X Havana  Highland Fold X British SH X British LH  Japanese Bobtail LH X Japanese Bobtail LH X Japanese Bobtail SH  Japanese Bobtail SH X Japanese Bobtail SH X Japanese Bobtail LH  Korat X Korat  Kurilian Bobtail LH X Kurilian Bobtail LH X Kurilian Bobtail SH  Kurilian Bobtail SH X Kurilian Bobtail SH X Kurilian Bobtail LH  LaPerm LH X LaPerm LH X LaPerm SH  LaPerm SH X LaPerm SH X LaPerm LH  Maine Coon X Maine Coon  Manx X Manx X Cymric X British SH X British LH  Munchkin LH X Munchkin LH X Munchkin SH X European SH  Munchkin SH X Munchkin SH X Munchkin LH X European SH  Nebelung X Nebelung X Russian Blue  Neva Masquerade X Neva Masquerade X Siberian Cat  Norwegian Forest Cat X Norwegian Forest Cat  Ocicat X Ocicat  Ojos Azules X Ojos Azules  Oriental LH X Oriental LH X Balinese X Oriental SH X Siamese  Oriental SH X Oriental SH X Oriental LH X Siamese X Balinese  Persian X Persian X Exotic SH  Peterbald X Peterbald X Siamese X Oriental SH  Pixie Bob LH X Pixie Bob LH X Pixie Bob SH  Pixie Bob SH X Pixie Bob SH X Pixie Bob LH  Ragdoll X Ragdoll  Russian Blue X Russian Blue X Nebelung  Savannah X Savannah X Egyptian Mau X Oriental Shorhair X Ocicat X Domestic Cat X Serval (indien toegestaan volgens de wetgeving Wild Cats)  Scottish Fold X British SH X British LH  Selkirk Rex LH X Selkirk Rex LH X Selkirk Rex SH X British SH X British LH  Selkirk Rex SH X Selkirk Rex SH X Selkirk Rex LH X British SH X British LH  Serengetti X Serengetti X Oriental SH X Bengal  Siamese X Siamese X Balinese X Oriental SH X Oreintal LH X Burmese (Eur.) (voor Tonkinese)  Siberian Cat X Siberian Cat X Neva Masquerade  Singapura X Singapura  Snowshoe X Snowshoe  Sokoke X Sokoke  Somali X Somali X Abyssinian  Sphynx X Sphynx  Thai X Thai  Tiffany X Tiffany X Burmese (Eur.)  Tonkinese X Tonkinese X Siamese X Burmese (Eur.) X Burmese (Am.)  Turkish Angora X Turkish Angora  Turkish Van X Turkish Van

Terug

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#147 Geplaatst 20 januari 2010 - 01:39

hoe moet ik dit nu juist lezen? ik neem een voorbeeldje:

Oriental SH X Oriental SH X Oriental LH X Siamese X Balinese

Betekent dit dat je een stamboom voor een oriental sh mag aanvragen indien je een oriental sh gekruist hebt met een siamees? of hoe moet ik dit lezen? sorry he, ken er dus niets van :oops: maar bedankt om dit te posten!

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#148 Geplaatst 20 januari 2010 - 07:22

xantippe zei:

hoe moet ik dit nu juist lezen? ik neem een voorbeeldje:

Oriental SH X Oriental SH X Oriental LH X Siamese X Balinese

Betekent dit dat je een stamboom voor een oriental sh mag aanvragen indien je een oriental sh gekruist hebt met een siamees? of hoe moet ik dit lezen? sorry he, ken er dus niets van :oops: maar bedankt om dit te posten!

Oriental Shorthair en Siamees mogen gekruist worden en voor de kittens kun je perfect een stamboom aanvragen. Ze zitten nu ook heel vaak in dezelfde nestjes. Buiten het feit dat een siamees enkel pointtekening kan hebben en blauwe ogen, en een Oosters Korthaar altijd over het hele lichaamgekleurd is en groene ogen heeft, is de rasstandaard voor beiden dezelfde.
Onze Axxes bvb komt uit zo'n gemengd nestje: de papa was een siamees en de mama een Oosters Korthaar. Bij de kittens waren er 2 siameesjes en 5 OKH'tjes.

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#149 Geplaatst 20 januari 2010 - 07:27

Nahs zei:

mja ik ook maar goed blijkbaar werkt die vereniging weer anders :)

Je maakt die wel zelf, wat is het verschil, het verandert niets aan de mogelijkheid om een andere poezestamboom te gaan gebruiken...
Ook ik maak m'n eigen dekbewijzen voor mijn combi's, maar waarom begrijp ik niet, wie kan zoiets nu controleren...?????

Bewerkt door feroesti, 20 januari 2010 - 07:35.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#150 Geplaatst 20 januari 2010 - 07:34

Nahs zei:

jahoor kwam een stamboom van je tegen op internet en daar kwamen tabby's uit non tabbys :)

en in de tekst dat dat kitten door jou gefokt toch ook niet zo bijster dapper was en een beetje angstig dus zit het toch een beetje in de lijnen, jaja langleve het internet

Zolang je niet met feiten aankomt, zijn dit loze, laffe beschuligingen !!!!
Er zitten trouwens heel weinig kittens van ons in de fok, bewust...
Ik zou toch wel willen weten over welke tabby het nu weer gaat ????
Ga je nu eindelijk eens ophouden om met alle laster rond onze cattery te zwaaien ?? Ik vraag me af wat je eigenlijk bezield ???

Hoe haal je het in je hoofd om te oordelen over onze lijnen terwijl je van niets op de hoogte bent . Dit neigt naar serieuze jarloersheid !!!
U opmerkingen slaan nergens op !!!! belachelijk gewoon.
Zijn alle kittens dan hetzelfde en moeten ze allemaal op schoot liggen misschien ??? Wel droom maar verder....Maar hou toch op met cattery's op leugenachtige manier proberen neer te halen, dat is laf en je kent ons niet eens !!!