Spring naar inhoud

- - - - -

Zilver ? (afgesplitst topic)

• Log in om te reageren
373 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#151 Geplaatst 20 januari 2010 - 07:38

Clubs aanvallen, keurmeesters aanvallen, shows bekritiseren ???
Jullie zijn gewoon de beste !!!????

Triestig om zo te moeten werken ....
Doe zo voort, maar laat mij vooral met rust en verspreid geen leugens !!

henny
henny
  • 1.601 berichten

#152 Geplaatst 20 januari 2010 - 09:04

Hierbij een stamboom met fouten, je vraagt zelf om de bewijzen dus:
http://ebrocath.file...10/stamboom.jpg

Uit 2 effen katten komt een tabby (seal point x tortie point) de kleur van de tortie staat niet eens vermeld.
Die tortie point komt uit een seal point Pers (Pers is weggelaten) en een BKH seal point. Uit 2 seal points kunnen echt geen torties komen.

Henny

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#153 Geplaatst 20 januari 2010 - 09:20

Feroesti je zegt noooit angstige kittens te hebben maar als ik per ongeluk een site tegen kom waar gezegd wordt dat een kitten toch wel best schrik heeft. kan je daar niet tegen

je zegt goed te fokken maar feitelijk doe je constant raskruizingen en ben je met rasvervuiling bezig.

je zegt geen zilver te hebben maar inmiddels zien steeds meer mensen dat het merendeel wat je fokt zilver bevat alleen jij niet.

een kitten van je is zelfs burmilla kleur en die zijn toch echt zilver dus is die kat ticked.

je kruist bri met selkrik terwijl die een doodzonde is

je ziet niet eens zelf dat je stambomen foutief worden afgegeven

en maar ontkennen wanneer zeg je nu eens tsja misschien snap ik het allemaal niet

ik vraag me echt af tot welke groep fokkers ik jou moet scharen

een die het beste voor heeft met het ras of een die het ras aan het vervuilen is en tot de schare belgische rommelfok behoort, gelukkig zijn er ook goede catteries in belgie daar toe zie ik jou ook graag maar helaas vrees dat je tot de 2de behoord

waar ik van kots is dat je je zelf ophemelt, zo'n goede fokker te zijn, elke post hier is reclame voor je cattery want ja als je 24 kittens hebt moet je ze toch kwijt, je loopt gewoon te leuren als een marktkoopvrouw.

misschien wat minder in hoeveelheid fokken en meer op kwaliteit

maar ja je zet je voeten en hakken strak in het zand kop er bij en struisvogelen.

hopelijk worden kittenkopers eens wakker en zien ze jou gehannes

enne het is geen schande om een schijtlijstertje te fokken, dit gebeurd ook bij mij alleen zoek je daar een goed passend huis voor en is het belangrijker dat je dat kitten niet voor het volle pond verkoopt want het is toch niet geheel zoals een kittenkoper wenst. Mensen zeggen wel joh geeft niet want ze willen graag het uk.
maar als het tegenvalt is het uk de klos

en eens in de zoveel tijd heb je zo'n kitten maar toch is dat niet geheel ongewoon bij britten, in sommige stambomne zitten mindere karakters dan wij willen, en helaas veel met engelse katten in de lijnen.

neem toch eens iets aan we bedoelen het niet fout maar jij wilt gewoon niet je eigen fouten inzien.
Dat is toch triest

Bewerkt door Nahs, 20 januari 2010 - 09:21.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#154 Geplaatst 20 januari 2010 - 09:26

Dat is niet onze schuld en wij hebben Noah niet eens gefokt...En die stamboom van Noah is er ook geen van onze club maar van dvdk !!!!!!
Noah was als kitten als tabby op show verschillende malen gedetermineerd geweest en tabby bevonden , hij was zelf groot europees kampioen als créme tabby point !!!! Dna test was toen nog niet mogelijk !!
Dus hebben wij die fout bij Noah zelf laten herstellen aan de hand van zijn keurraporten. We konden moeilijk opsporen waar de fout lag bij de ouders, want die fokkers waren er al mee opgehouden en de fokster was overleden.
Wij hebben altijd geheel correct gehandeld en de fout aangepast, zodat het in de toekomst toch correct was !!! Bij de ouders konden we de fout niet herstellen, want daarvoor heb je de hulp van de club (die niet bereid was omdat de fokker daarover beslist) en de fokker nodig en die waren er niet meer !
Toen werd destijds de tortie nog niet eens gebruikt, jarenlang werd gewoon créme of rood er aan toe gevoegd hier in België ! Lilac créme was de term i.p.v. lilac tortie. En eigenlijk vind ik dat ook duidelijker, dan weet je of het om rood of créme gaat. Maar ja, dat is de nieuwe trend, moeilijke woordjes gaan gebruiken ...

Nog commentaar, nog vragen ??? Laat maar komen ....
Het is gewoon belachelijk dat u zo probeert een cattery en club zwart te maken terwijl wij er alles aan doen om net correct en juist te gaan werken. Je weet niet eens waarover het gaat en valt dan maar aan !! Foutjes in een stamboom kunnen altijd en zeker bij cp's, en die dienen hersteld te worden. Maar dat gaat niet altijd even gemakkelijk , de fokkers moeten bereid zijn de fout te herstellen en ook de club. Dat Noah een créme tabby point was is zeeeeeer duidelijk, hij had het zelfs tot groot europees kampioen geschopt, dus konden wij die fout er alvast niet inlaten.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#155 Geplaatst 20 januari 2010 - 09:30

:bravo: Nahs jij zegt wat heel velen denken, maar uit beleefdheid niet zouden durven zeggen.

En Feroesti, je moet niet alwetend zijn, eens een foutje maken dat kan best. Ik heb ook laatst net na een bevalling geroepen dat een nog nat kitten choc was en het was lilac :ha Maar goed, dat durf ik dan gerust toegeven (al was het best schaamtelijk :ha ). Heb er wel wat uit geleerd en daar draait het dan om. Niemand is hier alwetend, maar sommigen weten wat meer uit ervaring en als die willen helpen om de mist te doen opklaren is dat fijn toch 8)

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#156 Geplaatst 20 januari 2010 - 09:32

Nahs zei:

Feroesti je zegt noooit angstige kittens te hebben maar als ik per ongeluk een site tegen kom waar gezegd wordt dat een kitten toch wel best schrik heeft. kan je daar niet tegen

je zegt goed te fokken maar feitelijk doe je constant raskruizingen en ben je met rasvervuiling bezig.

je zegt geen zilver te hebben maar inmiddels zien steeds meer mensen dat het merendeel wat je fokt zilver bevat alleen jij niet.

een kitten van je is zelfs burmilla kleur en die zijn toch echt zilver dus is die kat ticked.

je kruist bri met selkrik terwijl die een doodzonde is

je ziet niet eens zelf dat je stambomen foutief worden afgegeven

en maar ontkennen wanneer zeg je nu eens tsja misschien snap ik het allemaal niet

ik vraag me echt af tot welke groep fokkers ik jou moet scharen

een die het beste voor heeft met het ras of een die het ras aan het vervuilen is en tot de schare belgische rommelfok behoort, gelukkig zijn er ook goede catteries in belgie daar toe zie ik jou ook graag maar helaas vrees dat je tot de 2de behoord

waar ik van kots is dat je je zelf ophemelt, zo'n goede fokker te zijn, elke post hier is reclame voor je cattery want ja als je 24 kittens hebt moet je ze toch kwijt, je loopt gewoon te leuren als een marktkoopvrouw.

misschien wat minder in hoeveelheid fokken en meer op kwaliteit

maar ja je zet je voeten en hakken strak in het zand kop er bij en struisvogelen.

hopelijk worden kittenkopers eens wakker en zien ze jou gehannes

enne het is geen schande om een schijtlijstertje te fokken, dit gebeurd ook bij mij alleen zoek je daar een goed passend huis voor en is het belangrijker dat je dat kitten niet voor het volle pond verkoopt want het is toch niet geheel zoals een kittenkoper wenst. Mensen zeggen wel joh geeft niet want ze willen graag het uk.
maar als het tegenvalt is het uk de klos

en eens in de zoveel tijd heb je zo'n kitten maar toch is dat niet geheel ongewoon bij britten, in sommige stambomne zitten mindere karakters dan wij willen, en helaas veel met engelse katten in de lijnen.

neem toch eens iets aan we bedoelen het niet fout maar jij wilt gewoon niet je eigen fouten inzien.
Dat is toch triest

Je bent gewoon zeer zielig en wat u er ook van vind, ik ben blij dat heel veel mensen ons vele werk wel waarderen en er helemaal anders over denken. Doe zo verder , jij zal wel de allerbeste zijn die er is zeker ???
Die ingesteldheid heb ik niet en zal ik nooit hebben. Fouten maken is menselijk, ze proberen op te lossen nog menselijker. Ik zal nooit de intentie of blazé hebben de beste te zijn, mensen die een kitten van ons hebben zijn zeer tevreden en dat is het belangerijkste.
Op show hebben we succes en ook dat vind ik heerlijk !!!
Wie daar niet tegen kan vind ik zeer zielig en het is triest dat iemand zich met zoiest gaat bezighouden.
Doe maar voort zoals je bezig bent...Geen mens zal je serieus gaan nemen !!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#157 Geplaatst 20 januari 2010 - 09:32

feroesti zei:

Toen werd destijds de tortie nog niet eens gebruikt, jarenlang werd gewoon créme of rood er aan toe gevoegd hier in België ! Lilac créme was de term i.p.v. lilac tortie. En eigenlijk vind ik dat ook duidelijker, dan weet je of het om rood of créme gaat. Maar ja, dat is de nieuwe trend, moeilijke woordjes gaan gebruiken ...

Wat bedoel je daar eigenlijk mee? Lilac tortie is toch even duidelijk als lilac crème? Je weet toch zowieso dat het om crème gaat, want lilac is een verdund kleurtje... :catscratchhead

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#158 Geplaatst 20 januari 2010 - 09:33

Smitten Kitten zei:

:bravo: Nahs jij zegt wat heel velen denken, maar uit beleefdheid niet zouden durven zeggen.

En Feroesti, je moet niet alwetend zijn, eens een foutje maken dat kan best. Ik heb ook laatst net na een bevalling geroepen dat een nog nat kitten choc was en het was lilac :ha Maar goed, dat durf ik dan gerust toegeven (al was het best schaamtelijk :ha ). Heb er wel wat uit geleerd en daar draait het dan om. Niemand is hier alwetend, maar sommigen weten wat meer uit ervaring en als die willen helpen om de mist te doen opklaren is dat fijn toch 8)

Ik ben het daar zeker mee eens Hanne, maar Nahs is in haar "hollandse eerlijkheid" soms wel redelijk hard.
Het zou misschien in betere aarde vallen als ze haar woorden wat meer zou wegen....
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#159 Geplaatst 20 januari 2010 - 09:35

Jess zei:

Ik ben het daar zeker mee eens Hanne, maar Nahs is in haar "hollandse eerlijkheid" soms wel redelijk hard.
Het zou misschien in betere aarde vallen als ze haar woorden wat meer zou wegen....

Vaak wel, maar ik vind in deze dat Nahs toch niet overdreven hard uit de hoek is gekomen hoor. Denk dat beide partijen hier even hard met de messen staan te zwaaien bij momenten. ;)

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#160 Geplaatst 20 januari 2010 - 09:38

Hard ?? Ik vind het belachelijk en getuigen van zeer weinig respect en afgunst voor een fokker...
Waarom moeten zij die fouten eruit gaan halen, en stambomen gaan opeisen, zijn zij dan de allerbeste ??? Die intentie heb ik trouwens bij weinig fokkers al gezien !!
Er zijn wel meerdere heel goede fokkers en clubs die dat kunnen.
Ik vind het zeer blazé te denken of te eisen dat alleen zij dat mogen en kunnen , terwijl ze zelf niet de intentie hebben te showen en te gaan kijken hoe het met het ras op shows gaat !! Clubs zijn slecht, keurmeesters zijn slecht, fokkers zijn slecht,...!!
Rassen evolueren en dus ook fokkers !!

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#161 Geplaatst 20 januari 2010 - 09:40

Smitten Kitten zei:

Wat bedoel je daar eigenlijk mee? Lilac tortie is toch even duidelijk als lilac crème? Je weet toch zowieso dat het om crème gaat, want lilac is een verdund kleurtje... :catscratchhead

Ja, maar onze chocolat tortie is dus duidelijk chocolat rood, en dat is wel wat anders dan créme...Dus chocolat rood zou toch duidelijker zijn, niet ??

henny
henny
  • 1.601 berichten

#162 Geplaatst 20 januari 2010 - 09:45

feroesti zei:

Ja, maar onze chocolat tortie is dus duidelijk chocolat rood, en dat is wel wat anders dan créme...Dus chocolat rood zou toch duidelijker zijn, niet ??

Op die stamboom staat alleen tortie vermeld (tortie=2 kleur).
Wat voor tortie?  en zwarte, een chocolate, een blauwe, een lilac???
Of het met rood of creme is hoeft niet vermeld te worden dat is afhankelijk van de, van zwart afgeleide kleur, die vermeld wordt.

Henny

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#163 Geplaatst 20 januari 2010 - 09:46

feroesti zei:

Je bent gewoon zeer zielig en wat u er ook van vind, ik ben blij dat heel veel mensen ons vele werk wel waarderen en er helemaal anders over denken. Doe zo verder , jij zal wel de allerbeste zijn die er is zeker ???
Die ingesteldheid heb ik niet en zal ik nooit hebben. Fouten maken is menselijk, ze proberen op te lossen nog menselijker. Ik zal nooit de intentie of blazé hebben de beste te zijn, mensen die een kitten van ons hebben zijn zeer tevreden en dat is het belangerijkste.
Op show hebben we succes en ook dat vind ik heerlijk !!!
Wie daar niet tegen kan vind ik zeer zielig en het is triest dat iemand zich met zoiest gaat bezighouden.
Doe maar voort zoals je bezig bent...Geen mens zal je serieus gaan nemen !!

kindje kindje ik loop mijn fok nergens op te hemelen.
en te zeggen dat ik vrij van fouten ben.
u wel
en je fouten los je met veel kommentaar op ik refereer naar maya, je wilde haar geheel niet terug halen.
en uw show successen tsja ik zou graag de aantallen katten en de verdeling voor de bis willen zien dan pas zegt het mij wat

december 2008 was er in genk een show van felis belgica daar is een point best of best 3 geworden, deze best of best ging tussen die point, een oosterling een heilige birmaan als ik het goed had en een pers.

om daar als point te staan een tortie point die in heel der wezen rond en bol was en een prachtige type  dat was een prestatie ze had het namelijk ook gewonnen van de effe kleuren brits korthaar

daarnaast wordt er dus een stamboom getoont met fouten , bewijs genoeg ik kan je ook de site geven met de tekst over het kitten, opnieuw bewijs.

foutieve stambomen is schuld van de fokker en de vereniging, dat verenigingen fouten maken das evident, maar fouten overnemen omdat men domweg tikgeit is das gewoon dommigheid.
Jij kan er niks aan doen dat er niet goed geregistreerd wordt maar je maakt jezelf er net zo hard schuldig aan dit is inmiddels ook bewezen.
brit mag niet voor behoeven van het ras gekruisd dworden met selkirk klaar uit.

dus ik zit je niet zwart te maken en ik ben vrij mild in mijn teksten zeg het alleen niet met een strikkie erom.
Maar juist omdat ik het zeg ben je pissed geloof dat het stoom uit je oren tot in arnhem zichtbaar is, sluit er effe een krachtcentrale op aan en je hebt een week gratis strooom

effe chillen hoor wie wil er popcorn en dan gaan we verder met discubabbelen zal nog effe andere dingen zoeken waar we over kunnen praten, ipv jou deel. Kan je op adem komen :LOL:

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#164 Geplaatst 20 januari 2010 - 09:48

feroesti zei:

ja choc creme kan ook niet mutsie

dus de benaming is choc tortie dan weet iedereen dat het choc/ met rood is

je kan geen onverdunde kleur met een verdunde kleur hebben

basis genetica

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#165 Geplaatst 20 januari 2010 - 09:50

Wat ??? Ik geef m'n fouten niet toe ???
Wat doe ik dan ????
Ik probeer mijn fouten altijd op te lossen, of niet soms ....
En dat is me tot op heden altijd al zeer goed gelukt via de officiële weg...

Bewerkt door feroesti, 20 januari 2010 - 09:50.