Spring naar inhoud

- - - - -

Zilver ? (afgesplitst topic)

• Log in om te reageren
373 reacties op dit onderwerp
Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#181 Geplaatst 20 januari 2010 - 10:18

[quote=Nahs;354322

iemand koppie koffie en koekje?
voor bij dit ochtendkransje[/quote]

[SIZE=4] Jammie, koekjes. Das al beter dan die popcorn van gisteren :ha [/SIZE]
Geplaatste afbeelding

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#182 Geplaatst 20 januari 2010 - 10:21

ik blijf er een raar gevoel bij hebben dat je de selkirk gebruikt om britjes te fokken... maar ja wie ben ik natuurlijk!

ik zou nog dingen willen/kunnen zeggen, maar ik ga me hier als niet-fokker niet verder in moeien, zal het topic wel nog met interesse volgen. ik ga ervanuit dat fokkers hier met meer verstand over kunnen oordelen dan ik.

Guest_irisje_*
Guest_irisje_*

#183 Geplaatst 20 januari 2010 - 10:22

Ik weet één ding é, ik ben hier nog niet zo lang op dit forum, ben een echte kattenliefhebber, zou alles doen voor mn kanjers, maar zo een topics..... :(

Ik dacht dat hier enkel echte dierenvrienden te vinden waren.... :evil:
(Wat een illusie ook van mij om dat te denken ....)
Maar sorry hoor, wat ik ervan begrijp, en dat is zeker niet alles, maar wel voldoende om te beseffen dat hier mensen onder het mom van "oooooo zo een super-katten-vrienden" véél geld willen verdienen met het fokken van niet eens rasbeestjes...."
Wat ben ik ontgoocheld, zit hier nochtans dagelijks te lezen!!
(ik mag natuurlijk niet iedereen over dezelfde kam scheren....er zitten hier massas echte goeie mensen ook)
maar die enkelingen...........................
En maar hun gelijk willen halen :misselijk:
Bang dat het volgende nestje niet verkocht zal raken :censored:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#184 Geplaatst 20 januari 2010 - 10:26

???????
Ik heb nooit gezegd zonder fouten te zijn, maar te werken volgens de regels en proberen fouten aan te pakken en op te lossen...
Het is normaal dat ik mijn lijnen en katten verdedig en uitleg geef over de eventuele fouten !! Het zou wel erg zijn als ik dat niet zou doen...
Maar me foute kruisingen inwrijven, foeleralij aansmeren, vind ik echt te ver gaan. We hebben altijd gehandeld volgens de regels en gezocht naar oplossingen om het correct te doen, dat met de hulp van andere fokkers en clubs !!
Persoonlijk catteryen aanvallen en spoken gaan zoeken, stambomen gaan uitpluizen naar fouten,... vind ik zeer laag en zeer getuigen van weinig respect tegenover de fokkers van die katten en andere fokkers die met die lijnen werken. Dan nog clubs erbij betrekken en wat dan ook ??
Wat levert het op en wat heb je eraan ???
Het is triest dat men zo graag een ander probeert te raken en de catteryen af te breken. Wie zich met zoiest bezig houd is wel erg zielig. Daar zou ik noch te tijd noch de intentie voor hebben....
En heb niet de blazé om me de beste te vinden en dat zal ik ook niet hebben !! Maar trots heb ik wel, ik ben reuzetrots op mijn kittens en zal dat altijd blijven !
Waar ik anderen kan helpen zal ik het doen, maar me zomaar opdringen dat nooit !

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#185 Geplaatst 20 januari 2010 - 10:31

zal nog éven antwoorden, lol :twisted:
wat ik er persoonlijk aan heb: ik word hier alerter gemaakt, door gewezen te worden op een toestand die ik anders totààl niet opgemerkt zou hebben. ik word ook een beetje gedwongen om mijn kennis over het (fokken van het) ras bij te schaven door deze discussie te volgen. dus onnuttig vind ik dit topic alleszinds niet. ik kan me wel voorstellen dat jij er minder blij mee bent.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#186 Geplaatst 20 januari 2010 - 10:31

feroesti zei:

???????
Ik heb nooit gezegd zonder fouten te zijn, maar te werken volgens de regels en proberen fouten aan te pakken en op te lossen...
Het is normaal dat ik mijn lijnen en katten verdedig en uitleg geef over de eventuele fouten !! Het zou wel erg zijn als ik dat niet zou doen...
Maar me foute kruisingen inwrijven, foeleralij aansmeren, vind ik echt te ver gaan. We hebben altijd gehandeld volgens de regels en gezocht naar oplossingen om het correct te doen, dat met de hulp van andere fokkers en clubs !!
Persoonlijk catteryen aanvallen en spoken gaan zoeken, stambomen gaan uitpluizen naar fouten,... vind ik zeer laag en zeer getuigen van weinig respect tegenover de fokkers van die katten en andere fokkers die met die lijnen werken. Dan nog clubs erbij betrekken en wat dan ook ??
Wat levert het op en wat heb je eraan ???
Het is triest dat men zo graag een ander probeert te raken en de catteryen af te breken. Wie zich met zoiest bezig houd is wel erg zielig. Daar zou ik noch te tijd noch de intentie voor hebben....
En heb niet de blazé om me de beste te vinden en dat zal ik ook niet hebben !! Maar trots heb ik wel, ik ben reuzetrots op mijn kittens en zal dat altijd blijven !
Waar ik anderen kan helpen zal ik het doen, maar me zomaar opdringen dat nooit !

is een selkirk straight verparen met een brit dan niet foutief?
is bewezen en jij zegt van niet

rare beredering

dat je trots op je ukken bent super ben ik ook.
deels dring je je namelijk wel op maar op een andere wijze:
dwz het niet retour geven van het geld aan de vorige eigenaars van maya, die wachten nu op een volgend kitten maar wel hun centen in jou zak.
Das ook een vorm van opdringen al dan niet met consensus van de koper.

eigenlijk is gewoon de centen retour geven netter en spreekt vertrouwen uit.
dan mensen soms toch overstappen naar iemand anders tsja dat kan beuren.
nu bind men die mensen aan zich en jij bent niet de enigste die dat doet.
Maar misschien kan je overwegen dit anders te doen.

Bewerkt door Nahs, 20 januari 2010 - 10:33.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#187 Geplaatst 20 januari 2010 - 10:32

Feroesti, je kan Noah wel niet gefokt hebben, maar het feit ligt het hem dat de gehele stamboom vals is.
En als fokker zijnde hoor je een stamboom goed te lezen.
Begin bij de 2 perzen, red point, wordt gekruist met een seal point, hieruit komt een seal point kater, immers mama is een sealpoint, poesjes hiervan zijn tabby.
Vervolgens deze kater wordt gekruist met een sealpoint poes.
De kinders zullen allemaal sealpoint zijn!!!!
Hier kan never nooit een tortie point uit komen.
Belgicat heeft een verkeerde stamboom afgeleverd.
Kesy off s'hyuthous als dit daadwerkelijk een tortie point is, dan kan deze nooit geboren zijn uit bovenstaande ouders. de moeder moet of tortie point zijn geweest of papa moet een rooie zijn geweest of cream voor mij part.
Als Kesy een sealpoint is en dus wel uit de ouders komt, dan kan de cream tabby point nooit geboren worden.
Waar haal je uit 2 seal points rood of cream? en daarbij uit 2 solids kan never nooit een tabby geboren worden.
Belgicat is vreselijk aan het rommelen geweest met de stambomen.
Eigen vereniging kijkt ook niet verder dan zijn neus lang is en rommelt maar verder door.
Fokker waar de plicht bij ligt om goed te determineren ( je hemelt je eigen aan alle kanten op, dat je zo'n goede fokker ben, maar ondertussen) ziet niet eens de eigen fouten in de stamboom staan.
En dat is dus wat Henny en ook Nathalie bedoelen.
Sorry maar ik zeg het ook je bent een rommelfokker.
Je kent je stambomen van je eigen katten niet.
Ziet niet waar de fouten staan.
Vaart blind op wat keurmeesters zeggen. En geloof mij die hebben het echt niet altijd juist ( Mia is in hun ogen geen tabby :trance: )
Angstig voor als andere mensen een stamboom zien van je katten, Ja want stel je voor dat de fouten te erg opvallen.
Angstig kitten voor de hoofdprijs verkopen, geldnood meid, of toch een broodfokker????
En maar zeggen ja het is zo'n mooi kitten en showwaardig.
Nee Feroesti een angstig kitten is niet showwaardig, sterker nog met een angstig kitten wil je geen eens fokken.
Wanneer je echt serieus genomen wil worden, zal je eerst zelf moeten veranderen.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#188 Geplaatst 20 januari 2010 - 10:33

feroesti zei:

En mag ik m'n fok dan niet ophemelen ???
Ik ben er zeeeeeeeer trots op en waarvoor dienen topics als kittentijd dan voor ????????
Je moet maar niet kijken als je er niet tegen kunt.
Het is trouwens niet ikzelf die ze ophemel , maar de anderen en de keurmeesters...kan ik er aan doen of mag ik ze ook al niet meer posten ???

waar die topics voor zijn? om je nest te laten zien ja ik heb met dit nest wat ik nu heb liggen ook een fout gemaakt maar ik begin net. ik zou deze combi ook noooittt meer maken. en dat is mijn fout en die geef ik toe.....

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#189 Geplaatst 20 januari 2010 - 10:39

feroesti zei:

Ja, maar onze chocolat tortie is dus duidelijk chocolat rood, en dat is wel wat anders dan créme...Dus chocolat rood zou toch duidelijker zijn, niet ??

Je weet ook echt verrot veel van genetica.
Choc is onverdund, rood is ook onverdund, tja dat hoort bij elkaar.
Ik heb nog nooit een choc/cream gezien.
want verdund met onverdund in 1 jasje, dat klopt niet.
En jij fokt?
Je weet geen bal van genetica

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#190 Geplaatst 20 januari 2010 - 10:39

britjes zei:

waar die topics voor zijn? om je nest te laten zien ja ik heb met dit nest wat ik nu heb liggen ook een fout gemaakt maar ik begin net. ik zou deze combi ook noooittt meer maken. en dat is mijn fout en die geef ik toe.....

tjsa foutjes kunnen gebeuren en zeker wanneer je net begint.
maar van iemand die 7 jaar showt en fokt mag je enige kennis verwachten. En ik vrees dat ik hem nog niet gevonden heb bij onze waarde collega. Ze schreeuwt alleen maar dat wij zwartmakers zijn terwijl we haar het licht willen laten zien.
:catkiss :catkiss :catkiss :catkiss :catkiss :catkiss

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#191 Geplaatst 20 januari 2010 - 10:45

jubikelcats zei:

Feroesti, je kan Noah wel niet gefokt hebben, maar het feit ligt het hem dat de gehele stamboom vals is.
En als fokker zijnde hoor je een stamboom goed te lezen.
Begin bij de 2 perzen, red point, wordt gekruist met een seal point, hieruit komt een seal point kater, immers mama is een sealpoint, poesjes hiervan zijn tabby.
Vervolgens deze kater wordt gekruist met een sealpoint poes.
De kinders zullen allemaal sealpoint zijn!!!!
Hier kan never nooit een tortie point uit komen.
Belgicat heeft een verkeerde stamboom afgeleverd.
Kesy off s'hyuthous als dit daadwerkelijk een tortie point is, dan kan deze nooit geboren zijn uit bovenstaande ouders. de moeder moet of tortie point zijn geweest of papa moet een rooie zijn geweest of cream voor mij part.
Als Kesy een sealpoint is en dus wel uit de ouders komt, dan kan de cream tabby point nooit geboren worden.
Waar haal je uit 2 seal points rood of cream? en daarbij uit 2 solids kan never nooit een tabby geboren worden.
Belgicat is vreselijk aan het rommelen geweest met de stambomen.
Eigen vereniging kijkt ook niet verder dan zijn neus lang is en rommelt maar verder door.
Fokker waar de plicht bij ligt om goed te determineren ( je hemelt je eigen aan alle kanten op, dat je zo'n goede fokker ben, maar ondertussen) ziet niet eens de eigen fouten in de stamboom staan.
En dat is dus wat Henny en ook Nathalie bedoelen.
Sorry maar ik zeg het ook je bent een rommelfokker.
Je kent je stambomen van je eigen katten niet.
Ziet niet waar de fouten staan.
Vaart blind op wat keurmeesters zeggen. En geloof mij die hebben het echt niet altijd juist ( Mia is in hun ogen geen tabby :trance: )
Angstig voor als andere mensen een stamboom zien van je katten, Ja want stel je voor dat de fouten te erg opvallen.
Angstig kitten voor de hoofdprijs verkopen, geldnood meid, of toch een broodfokker????
En maar zeggen ja het is zo'n mooi kitten en showwaardig.
Nee Feroesti een angstig kitten is niet showwaardig, sterker nog met een angstig kitten wil je geen eens fokken.
Wanneer je echt serieus genomen wil worden, zal je eerst zelf moeten veranderen.

Ja, dat begrijp ik wel. Maar ik heb de fout toch aangepakt en Noah wel correct gedetermineerd en laten juist zetten. De voorgangers kon ik niet meer laten wijzigen, de fokster was overleden en bij de club kon het niet zonder de fokster. Wat kan je dan nog anders doen , voor de ouders kon ik niets doen, want die waren verdwenen , de fokster overleden ??  Noah is trouwens jarenlang geshowd geweest als créme tabby point en werd Groot Europees kampioen, dus zou het zeker zonde geweest zijn om hem om die reden van de foutjes uit te fok te halen !! De fout zal er voor altijd inblijven, maar dat kan ook niet meer opgelost worden ...
Is dat dan mijn schuld ??? Ik doe ook maar mijn best hoor, met de middelen die er zijn...Ik hemel me niet op dat ik zo'n goede fokker ben, ik probeer gewoon mijn best te doen zoals iedereen en uit te leggen wat die fouten inhouden. Als men mij veroordeeld en beschuldigd van dingen, mag ik het toch verklaren ???

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#192 Geplaatst 20 januari 2010 - 10:49

Nahs zei:

is een selkirk straight verparen met een brit dan niet foutief?
is bewezen en jij zegt van niet

rare beredering

dat je trots op je ukken bent super ben ik ook.
deels dring je je namelijk wel op maar op een andere wijze:
dwz het niet retour geven van het geld aan de vorige eigenaars van maya, die wachten nu op een volgend kitten maar wel hun centen in jou zak.
Das ook een vorm van opdringen al dan niet met consensus van de koper.

eigenlijk is gewoon de centen retour geven netter en spreekt vertrouwen uit.
dan mensen soms toch overstappen naar iemand anders tsja dat kan beuren.
nu bind men die mensen aan zich en jij bent niet de enigste die dat doet.
Maar misschien kan je overwegen dit anders te doen.

Neen, dat is niet foutief en gebeurt vaker met succes bij de cp's !
Zeker  in Duitsland  en in België. In Nederland misschien niet, dat weet ik niet... Ik dring me niet op ik verdedig me alleen maar tegen de laffe  beschuldigingen naar mij toe. U verdenkt me van foute kruisingen ? Wel ik kan je garanderen dat dat niet zo is, het zijn exp. britjes hier in Belgiê, maar dat wil je blijkbaar niet geloven !
Dat hoeft ook niet, geloof wat je wil...

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#193 Geplaatst 20 januari 2010 - 10:51

feroesti zei:

Ja, dat begrijp ik wel. Maar ik heb de fout toch aangepakt en Noah wel correct gedetermineerd en laten juist zetten. De voorgangers kon ik niet meer laten wijzigen, de fokster was overleden en bij de club kon het niet zonder de fokster. Wat kan je dan nog anders doen , voor de ouders kon ik niets doen, want die waren verdwenen , de fokster overleden ?? Noah is trouwens jarenlang geshowd geweest als créme tabby point en werd Groot Europees kampioen, dus zou het zeker zonde geweest zijn om hem om die reden van de foutjes uit te fok te halen !! De fout zal er voor altijd inblijven, maar dat kan ook niet meer opgelost worden ...
Is dat dan mijn schuld ??? Ik doe ook maar mijn best hoor, met de middelen die er zijn...Ik hemel me niet op dat ik zo'n goede fokker ben, ik probeer gewoon mijn best te doen zoals iedereen en uit te leggen wat die fouten inhouden. Als men mij veroordeeld en beschuldigd van dingen, mag ik het toch verklaren ???

jou club kan die katten wel goed in hun database zetten.
daarvoor heb je de fokster niet nodig
en noah is een non tabby maar fenotypisch geshowd, dat is correct maar zijn genotype is dus incorrect, je stamboom is op fenotype nu gebaseerd.

kortom dit zijn fouten net als die andere die jij door goed te beredeneren al dan niet met hulp naar je vereniging kan communiceren idem met het zilver.

een goede stamboom is de verantwoordelijkeheid van fokker en stamboomvoerende vereniging.

das toch geen moeilijke zaak?

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#194 Geplaatst 20 januari 2010 - 10:52

feroesti zei:

Ja, dat begrijp ik wel. Maar ik heb de fout toch aangepakt en Noah wel correct gedetermineerd en laten juist zetten. De voorgangers kon ik niet meer laten wijzigen, de fokster was overleden en bij de club kon het niet zonder de fokster. Wat kan je dan nog anders doen , voor de ouders kon ik niets doen, want die waren verdwenen , de fokster overleden ??  Noah is trouwens jarenlang geshowd geweest als créme tabby point en werd Groot Europees kampioen, dus zou het zeker zonde geweest zijn om hem om die reden van de foutjes uit te fok te halen !! De fout zal er voor altijd inblijven, maar dat kan ook niet meer opgelost worden ...

De stamboom blijft hoe dan ook vals
En dus zal hij vals blijven zolang er met Myrthe en nakomelingen ook gefokt zal blijven.
Als de stamboom op een gegeven moment terecht komt bij iemand die ermee verder fokt.
En die vraagt stambomen aan bij een goede vereniging die wel kaas heeft gegeten van genetica dan is er zelfs kans dat er geen stambomen aangevraagd kunnen worden.

Het begin ligt bij een fokker die wel goed een stamboom kan lezen.
En jij bent het duidelijk niet!!!

En ja hoor die fout kan heel gemakkelijk op te lossen zijn.
STOPPEN met die foute stamboom.
Maar nee dan zijn er weer een aantal katten die niet gebruikt kunnen worden.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#195 Geplaatst 20 januari 2010 - 10:56

jubikelcats zei:

De stamboom blijft hoe dan ook vals
En dus zal hij vals blijven zolang er met Myrthe en nakomelingen ook gefokt zal blijven.
Als de stamboom op een gegeven moment terecht komt bij iemand die ermee verder fokt.
En die vraagt stambomen aan bij een goede vereniging die wel kaas heeft gegeten van genetica dan is er zelfs kans dat er geen stambomen aangevraagd kunnen worden.
Het begin ligt bij een fokker die wel goed een stamboom kan lezen.
En jij bent het duidelijk niet!!!
En ja hoor die fout kan heel gemakkelijk op te lossen zijn.
STOPPEN met die foute stamboom.
Maar nee dan zijn er weer een aantal katten die niet gebruikt kunnen worden.

is dus al gebeurd he die stamboom is geweigerd en retour naar de vereniging gestuurd met de correctie adviezen!!!
ook deze point was duidelijk zilver!
met feroesti afstammelingen erin :twisted:

koper was niet blij kan ik je brommen koopt iets in goed vertrouwen dacht een point zonder zilver te hebben en bingo eerste kiekje en joh weet je dat die kat zilver is, neee dat kan niet blabla op show ik heb het frummel zelf gezien zeer duidelijk een silver, keurmeester zag dit ook.