Spring naar inhoud

- - - - -

Zilver ? (afgesplitst topic)

• Log in om te reageren
373 reacties op dit onderwerp
xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#256 Geplaatst 20 januari 2010 - 15:11

Tja... Niet... Ik heb nog nooit op voorhand een stamboom of een kopie ervan echt in handen gekregen om dan eventueel aan iemand anders te kunnen voorleggen.

Nu moet ik wel zeggen dat ik het dan niet heb over de cattery van quid_faciendum, die heeft alles netjes doorgemaild: stambomen en bewijzen van testen op hcm en pkd. Ook van Anja is de stamboom van chanel online te vinden en van de papa staat hij ook online, mits beetje zoekwerk dan wel ;) Bij Anja heb ik daar ook niet meer zo expliciet om gevraagd ook niet, ik vertrouwde haar gewoon. Daar heb ik trouwens bij het kittenpakket de bewijzen van testen van hcm en pkd meegekregen.

Bij Samaya mocht ik bij de fokker thuis de stambomen inkijken, kopietjes mailen/geven dat deed ze niet. Maar zoals ik al zei weet je als leek niet waar je op moet letten. Ik heb hem thuis achteraf kunnen bestuderen (van Samaya dan) en zo achteraf pas dingetjes ontdekt die ik misschien beter op voorhand had geweten. Maar ECHT spijt heb ik er niet van, ik wou toen ECHT graag ein-de-lijk een kitten (we hadden al zo'n lange lijdensweg afgelegd ondertussen). Van Samaya heb ik eveneens testresultaten van de ouders mogen inkijken EN meegekregen bij het kittenpakket.

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#257 Geplaatst 20 januari 2010 - 15:12

Maar dus die andere fokker, nooit stambomen van gezien, ze wou ze zelfs niet mailen

Guest_sarahtje_*
Guest_sarahtje_*

#258 Geplaatst 20 januari 2010 - 16:00

ik ben aangesloten bij 2 verenigingen, BRV en BKV'94. Ik denk dat ik de stamboom gewoon eens ga opsturen om te vragen of alles er goed uitziet (je weet wat ik bedoel, dat er geen fouten inzitten) en misschien naar Henny ook (als ik zijn e-mail krijg :) )

Ik had echt gehoopt van met haar een nestje te kunnen hebben maar als jullie als ervaren fokkers het me afraden, doe ik het niet. Dan kunnen we beter wachten tot we een ander poesje kunnen kopen en dan misschien met haar kweken. Ale dan heb ik nog een dom ding gedaan... :oops: :oops: :oops: ( ik heb al een catterynaam aangevraagd - ja en al betaald :wall: :wall: ) uberdom bestaat dus wel degelijk het is ik.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#259 Geplaatst 20 januari 2010 - 16:11

sarahtje zei:

ik ben aangesloten bij 2 verenigingen, BRV en BKV'94. Ik denk dat ik de stamboom gewoon eens ga opsturen om te vragen of alles er goed uitziet (je weet wat ik bedoel, dat er geen fouten inzitten) en misschien naar Henny ook (als ik zijn e-mail krijg :) )

Ik had echt gehoopt van met haar een nestje te kunnen hebben maar als jullie als ervaren fokkers het me afraden, doe ik het niet. Dan kunnen we beter wachten tot we een ander poesje kunnen kopen en dan misschien met haar kweken. Ale dan heb ik nog een dom ding gedaan... :oops: :oops: :oops: ( ik heb al een catterynaam aangevraagd - ja en al betaald :wall: :wall: ) uberdom bestaat dus wel degelijk het is ik.

nee hoor dan heb je die naam wel al die je graag wenst
zou eerst eens naar de boom laten kijken ook door een fokker van je ras.

Guest_sarahtje_*
Guest_sarahtje_*

#260 Geplaatst 20 januari 2010 - 16:25

hartelijk bedankt voor jullie hulp :hug:

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#261 Geplaatst 20 januari 2010 - 16:53

zie je zo kan het ook gaan als iedereen maar open staat voor sugesties worden er ook mensen geholpen :)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#262 Geplaatst 20 januari 2010 - 16:58

sarahtje zei:

Dom vind ik je zeker niet... zoals gezegd kan iedereen foutjes maken.... Laat de stamboom aan een paar betrouwbare fokkers zien, vraag raad etc. Heb je daarna nog het idee dat het niet te vertrouwen is trek dan je conclusies. Nogmaals, geen sprake van domheid hoor, je denkt tenminste na over wat je nu gaat doen. 8)

PS Ik meen dat je ragdolletjes wilt fokken? Je kan hier op het forum mss raad vragen aan Calaquendi en aan Anneliesje.

Bewerkt door Smitten Kitten, 20 januari 2010 - 16:59.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#263 Geplaatst 20 januari 2010 - 17:37

sarahtje zei:

inzitten) en misschien naar Henny ook (als ik zijn e-mail krijg :) )

Henny is een zij ;)

Guest_sarahtje_*
Guest_sarahtje_*

#264 Geplaatst 20 januari 2010 - 17:56

oei sorry :oops:

Calaquendi is gebeurt nu nog Anneliesje, maar die vindt ik niet terug...

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#265 Geplaatst 20 januari 2010 - 18:02

Ik heb inmiddels contact gehad met Henny en voor het eerst hoorde ik dus dat zij zelf haar bezig houdt met ;) .
Wees daar a.u.b. in het vervolg duidelijk over voor u iemand vraagt een stamboom naar iemand op te sturen. Ik kon dat niet weten, want ik ken haar niet, dus vandaar het wantrouwen.
U kan toch niet verwachten dat iemand op een forum zo'n zaken meteen weet ? Ik ben nog niet zo heel lang lid hé ??? Dus Henny, sorry voor het wantrouwen !!!!!! Ik wist dit echt niet !!!
Anders had ik ook meteen Oby's stamboomkopie opgestuurd ! Kan ik die nog sturen ???

Bewerkt door feroesti, 20 januari 2010 - 18:54.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#266 Geplaatst 20 januari 2010 - 18:40

ze is niet zo happig om met haar functie te gooien en helpt veel startende fokkers maar ook die al even onderweg zijn.
Dus eigenlijk weten het alleen de mensen die haar kennen of leren kennen.
Of nodig hebben in haar functie

;)

Bewerkt door Nahs, 20 januari 2010 - 19:35.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#267 Geplaatst 20 januari 2010 - 18:50

*Feroesti, ik krijg ook al een tijdje hulp van Henny, ik vertrouw haar volledig, ze helpt graag mensen! ;)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#268 Geplaatst 20 januari 2010 - 18:54

Ik zou dat wel doen eigenlijk, nu heeft nog niet iedereen het gelezen. Ze heeft dat misschien niet graag.

Bewerkt door Solotje, 20 januari 2010 - 18:59.

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#269 Geplaatst 20 januari 2010 - 18:56

Beter zo ???? :)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#270 Geplaatst 20 januari 2010 - 18:57

feroesti zei:

Beter zo ???? :)

Ja maar ook in het citaat van Nahs staat haar functie ;)

Geplaatste afbeelding