Spring naar inhoud

- - - - -

Zilver ? (afgesplitst topic)

• Log in om te reageren
373 reacties op dit onderwerp
henny
henny
  • 1.601 berichten

#31 Geplaatst 19 januari 2010 - 13:03

Eigenlijk beledig je mij ook door te schrijven dat je me geen kopie van de stamboom wilt laten zien, je vetrouwt me dus niet.
Je moest eens weten hoeveel stambomen ik onder ogen krijg.

Nahs en ik kennen (ik nog meer) Jürgen en weten dat hij een shaded selkirk rex katertje thuis had lopen dus misschien is er (onbedoeld) een ongelukje gebeurd.
Dat Jürgen en Marc gescheiden zijn staat niet in zij afscheidsmail die hij aan iedereen gezonden heeft (ik heb hem nog).
Ik kan proberen of ik Jürgen nog kan traceren, ik twijfel nog want ik dat hij niets meer met de kattenfokkers te maken wil hebben.
Nu had ik ook een ander contact met hem als 'fokkers onder elkaar' maar ik weet niet of hij ook antwoord kan geven op mijn vraag: kan er een ongelukje zijn gebeurd met Pebbles?

Over het kruisen van Selkirk Rexen en Brits Korthaar, het is 'note done' dat men straight terug kruist in de Brit.
De meeste verenigen zullen zo'n stamboom ook niet accepteren.
Dat jouw vereniging dit wel doet verbaast mij niet, was er niet een stamboom afgekeurd van een poesje in Nederland (zusje van jouw katertje). Dit geheel door de foutieve registratie aan moederskant.

Henny

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#32 Geplaatst 19 januari 2010 - 13:05

gezellig topic zo :oops:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#33 Geplaatst 19 januari 2010 - 13:05

Feroesti: wel lezen wat er staat he: je mag Selkirk kruisen met brit tot 2015, maar daar komt dan wel Selkirk uit en geen brit. Je gebruikt de brit om het type van de selkirk te verbeteren. Niet andersom. Andersom is niet toegestaan.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#34 Geplaatst 19 januari 2010 - 13:09

Ik heb na de afscheidmail nog contact gehad met hen en ze zijn dus uit elkaar. Ik heb hen nog foto's gestuurd van Oby's eerste nest en van Oby zelf.
Het kan zijn dat er een ongelukje gebeurde, maar dat kan ik niet weten.
Ik wil je niet beledingen door je de stamboom niet te sturen, maar daarvoor ken ik je niet goed genoeg. En ik wantrouw de fokkerswereld wel.  Er is al heel veel gefoefeld met stambomen en daar doe ik niet aan mee !!! Als iemand interesse heeft heb ik daar graag persoonlijk contact mee en liefst oog in oog, dat vertrouw ik pakken meer !!
Als de stamboom van Oby niet klopt dan is dat niet door mijn schuld !
Ik ga dit zeker verder uitzoeken en zal zeker ook mailen om uitleg.
We hebben altijd een zeer goed contact gehad met Fawn-Tastic en heb nooit getwijfeld aan hun eerlijkheid !!

henny
henny
  • 1.601 berichten

#35 Geplaatst 19 januari 2010 - 13:16

Zeg ik dan hij niet eerlijk is geweest?, er was misschien onwetenheid.

Ik schreef ook nog iets over jouw vereniging maar daar ga je volkomen aan voorbij,

Henny

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#36 Geplaatst 19 januari 2010 - 13:45

Dan gaat niet alleen onze vereniging in de fout maar ook veel Duitse verenigingen...
Wij zijn zeer gelukkig in onze vereniging !! We kunnen er met al onze vragen terecht, dus zeker ook met deze !
We zoeken het zeker verder uit hoe zit met de stamboom van Oby, maar gaan daarvoor in eerste plaats haar fokker raadplegen !!
Wat het kruisen van britten/selkirk straights betrefd is het zo dat die kruising mag. Bovendien is het een goed hulpmiddel om ! tijdelijk ! de lijnen bij de cp britten te verbreden. Wij en nog enkel cp fokkers hebben er zeer goede resulaten mee als het een keer (soms zelf meerdere keren) in een lijn gebeurt. Dus waarom niet ?? Veel clubs maken daar blijkbaar geen problemen van en wij dus zeker ook niet...
Het leverde ons kerngezonde mooie britjes op die blijkbaar door veel fokkers, liefhebbers en keurmeesters gewaardeert worden !
Welke club iemand ook kiest is zijn eigen keuze en hoe iemand ook zijn fokdoel probeert te bereiken is ook zijn eigen keuze.
Dat zou beter gerespecteerd worden en niet telkens fokkers gaan aanvallen en dan nog leugenachtige uitspraken gaan doen over stambomen, terwijl dit niet eens bewezen is !! Een fokker ervan gaan verdenken een verkeerde kater op zijn stamboom te zetten en dan nog dit op een forum smijten vind ik een zeer gevaarlijke zaak !!! Eerst zeker zijn en dan oordelen en veroordelen !!!!
Dit is een gevaarlijk spel en getuigd van zeer weinig respect tegenover andere fokkers en bovendien echte laster !! En wat levert het op ???
Als je problemen hebt met de club waarin wij zijn (of andere clubs) of met onze werkwijze, laat ons dan gewoon met rust. Of klaag bij de clubs of verenigingen of het ministerie waar we zijn aangesloten.
Ik houd me nooit bezig met het bekritiseren van andere werkwijzes en te oordelen over anderen hun katten/stambomen, en al zeker niet ongevraagd !!

henny
henny
  • 1.601 berichten

#37 Geplaatst 19 januari 2010 - 13:50

Dat zou beter gerespecteerd worden en niet telkens fokkers gaan aanvallen en dan nog leugenachtige uitspraken gaan doen over stambomen, terwijl dit niet eens bewezen is !! Een fokker ervan gaan verdenken een verkeerde kater op zijn stamboom te zetten en dan nog dit op een forum smijten vind ik een zeer gevaarlijke zaak !!! Eerst zeker zijn en dan oordelen en veroordelen !!!!

Ik denk dat je nog eens goed moet terug lezen.
Ik val de fokker van Oby niet aan.

Henny

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#38 Geplaatst 19 januari 2010 - 13:50

je fokt geen britjes uit een selkirk rex maar rasloze beesten

frutsiefok bij feroesti

:censored:

ach je blaast hoog van den toren dus dan vang je veel wind

en 24 kittens en dan vraag jij je af waarom er soms dan een schijtlijster er bij zit

het is genetisch bepaald en soms komt dit eruit.

maar nog maals zoals de waard is vertrouwd ie zijn gasten

en wat zijn 7 jaartjes show/fokervaring naast iemand die de CP brit in den beginne heeft gedaan?

maar het ergste vindt ik dat het je gewoon niet interesseerd. Behalve de opbrengst van 24 kittens tsja daarvan kan je prima verbouwen

ik stop ermee zinloze energie verspilling gelukkig zijn er goede adressen in la belgique je speelt mooi weer met je kopers en op de shows maar die shows heb ik gehoord is zelfs een keer de chiefsteward plots als keurmeester gaan acteren heb ik uit zeer betrouwbare bron.

en je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag in het showtopic van oostende. waarom daar heb ik mijn vermoedes

daarnaast vraag ik me af of je kitten wel zo goed te pas is als jij beweert.
van doodsbang vogeltje naa rhoe jij der bij jou portreteerd dat kan ik me niet indenken;.

Bewerkt door Nahs, 19 januari 2010 - 13:54.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#39 Geplaatst 19 januari 2010 - 13:55

Wees dan ook gewoon eerlijk feroesti en doe niet alsof je alles volgens de regels doet, terwijl je het niet doet (en sorry, maar in eerste instantie is het niet de club die er voor moet zorgen dat je volgens de regels fokt, maar de fokker zelf, je moet zelf nagaan of de combinaties die je maakt wel mogen!)

Zeg dan niet dat je niet aan stamboomvervalsing doet, maar dat het je gewoon niet kan schelen.

Er is een verschil tussen een eigenzinnig fokbeleid en het zomaar maken van niet-toegestane raskruisingen!

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#40 Geplaatst 19 januari 2010 - 13:55

Nahs zei:

je fokt geen britjes uit een selkirk rex maar rasloze beesten

frutsiefok bij feroesti

:censored:

ach je blaast hoog van den toren dus dan vang je veel wind

en 24 kittens en dan vraag jij je af waarom er soms dan een schijtlijster er bij zit

het is genetisch bepaald en soms komt dit eruit.

maar nog maals zoals de waard is vertrouwd ie zijn gasten

en wat zijn 7 jaartjes show/fokervaring naast iemand die de CP brit in den beginne heeft gedaan?

maar het ergste vindt ik dat het je gewoon niet interesseerd. Behalve de opbrengst van 24 kittens tsja daarvan kan je prima verbouwen

ik stop ermee zinloze energie verspilling gelukkig zijn er goede adressen in la belgique je speelt mooi weer met je kopers en op de shows maar die shows heb ik gehoord is zelfs een keer de chiefsteward plots als keurmeester gaan acteren heb ik uit zeer betrouwbare bron.

en je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag in het showtopic van oostende. waarom daar heb ik mijn vermoedes

daarnaast vraag ik me af of je kitten wel zo goed te pas is als jij beweert.
van doodsbang vogeltje naa rhoe jij der bij jou portreteerd dat kan ik me niet indenken;.

Nu maak je je wel erg belachelijk !!
Vanwaar die frustratie, ocharme...

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#41 Geplaatst 19 januari 2010 - 13:56

Een schijtlijster !! Wat een repectvolle manier om over katten te praten ...

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#42 Geplaatst 19 januari 2010 - 14:00

feroesti zei:

Een schijtlijster !! Wat een repectvolle manier om over katten te praten ...

Schijtlijster = Bangescheet. Zeg ik ook wel eens tegen mijn katten hoor 8)

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#43 Geplaatst 19 januari 2010 - 14:03

Mensjes, gelieve toch wel wat op het taalgebruik te letten! (zie forumregels!)
Geplaatste afbeelding

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#44 Geplaatst 19 januari 2010 - 14:08

Wat is dat hier zeg :o

Alsjeblieft, wat zijn jullie weer lekker bezig met beschuldigen en veroordelen!

Ik ben zeker dat Feroesti alles goed gaat uitpluizen, daar moet niemand anders zich mee bemoeien volgens mij!

En dat je Maya een *** noemt, dat stoot me enorm tegen de borst!!! :evil: :censored: :evil:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#45 Geplaatst 19 januari 2010 - 14:13

Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd naar de fokker van Oby, dan kunnen zij oordelen...
En Maya is onze lieve, kleine poppemie, wat haar karakter ook is, ik ga ze nooit zo'n etiket opplakken. Geen enkel van onze katten trouwens...