Spring naar inhoud

- - - - -

Zilver ? (afgesplitst topic)

• Log in om te reageren
373 reacties op dit onderwerp
henny
henny
  • 1.601 berichten

#316 Geplaatst 21 januari 2010 - 14:20

feroesti zei:

Henny,

Die pers kater staat daar toch niet op ? Milou van Landsheer wel, maar dat was een brit bleu point, die komt in heel veel point stambomen voor. Of kijk ik ergens over ?

Jawel hoor, helemaal achteraan bij de great great great grand parents is hij plots Brit geworden :louche:

Henny

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#317 Geplaatst 21 januari 2010 - 15:20

Op mijn stambomen dus niet....vreemd.
Maar heel die stamboom van Noah zit dus fout in mekaar, hij is dan wel overleden, maar ik zal die fout dus proberen bij Belgicat op te vragen en recht te zetten. Dan kan dit bij alle nakomelingen aangepast worden. Dat zijn er gelukkig niet veel, want hij gaf nooit uitdekkingen en is maar na 2 jaar beginnen dekken en op 5 jaar overleden. Toen hadden we ook maar 1 of 2 nestjes per jaar .
Hopelijk krijg ik medewerking van de club die hem uitschreef om die fout te herstellen...
Bedankt om me verder te helpen hiermee en me op de fouten te wijzen en de stambomen in te kijken.
Die van Enrico is prima, maar dat wist ik. Die van Oby ook , tenmiste als de kittens geen silvers zijn (en dat kan ik op dit ogenblik niet echt zeker weten)

anneliesje
anneliesje
  • 335 berichten

#318 Geplaatst 21 januari 2010 - 17:48

sarahtje zei:

oei sorry :oops:

Calaquendi is gebeurt nu nog Anneliesje, maar die vindt ik niet terug...

hoi hoi,

ik wil je zeker helpen hoor. Is geen enkel probleem, wil best de stamboom voor je doornemen. Iedereen moet ergens beginnen, fouten maken we allemaal. Het is alleen het belangrijkste dat je wilt leren en je wilt verdiepen in het ras dat je wilt fokken. Ik heb je een pb-tje gestuurd

mbt de discussie: erg interessant. Jammer dat men zich soms zo aangevallen voelt. Komt voor mij over dat er iets niet pluis is, maar dat is persoonlijk zo..

Bewerkt door anneliesje, 21 januari 2010 - 17:52.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#319 Geplaatst 21 januari 2010 - 18:01

anneliesje zei:

hoi hoi,

Jammer dat men zich soms zo aangevallen voelt. Komt voor mij over dat er iets niet pluis is, maar dat is persoonlijk zo..

Jammer dat mensen soms zo aanvallend ZIJN ;)

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#320 Geplaatst 21 januari 2010 - 20:17

Nahs en ik kennen (ik nog meer) Jürgen en weten dat hij een shaded selkirk rex katertje thuis had lopen dus misschien is er (onbedoeld) een ongelukje gebeurd.

Bij nader inzien kan dat niet het geval geweest zijn , want rex en rex geeft rex en geen staights...Rex is een dominant gen.

Dus zeer waarschijnlijk zal Norton dan wel de juiste vader zijn en is er geen sprake van zilver. Norton is wel een brit en Pebbles een rex, verder dus geen zilver in de stamboom.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#321 Geplaatst 21 januari 2010 - 20:28

Nahs zei:

je fokt geen britjes uit een selkirk rex maar rasloze beesten

frutsiefok bij feroesti

:censored:

ach je blaast hoog van den toren dus dan vang je veel wind

en 24 kittens en dan vraag jij je af waarom er soms dan een schijtlijster er bij zit

het is genetisch bepaald en soms komt dit eruit.

maar nog maals zoals de waard is vertrouwd ie zijn gasten

en wat zijn 7 jaartjes show/fokervaring naast iemand die de CP brit in den beginne heeft gedaan?

maar het ergste vindt ik dat het je gewoon niet interesseerd. Behalve de opbrengst van 24 kittens tsja daarvan kan je prima verbouwen

ik stop ermee zinloze energie verspilling gelukkig zijn er goede adressen in la belgique je speelt mooi weer met je kopers en op de shows maar die shows heb ik gehoord is zelfs een keer de chiefsteward plots als keurmeester gaan acteren heb ik uit zeer betrouwbare bron.

en je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag in het showtopic van oostende. waarom daar heb ik mijn vermoedes

daarnaast vraag ik me af of je kitten wel zo goed te pas is als jij beweert.
van doodsbang vogeltje naa rhoe jij der bij jou portreteerd dat kan ik me niet indenken;.

Want al wat hier geschreven werd is pure laster en onwaar !!
Henny heeft inmiddels de stamboom van Enrico en Oby bekeken en die zijn perfect in orde ! Dus selkirk kruising brit mag dus wel en is ook volledig toegelaten !
Wat de 24 kittens betrefd handelden we ook volledig volgens de regels en van frutsiefok is dus absoluut geen sprake.
Verontschuldigen hoeft zelfs niet, maar verwijder dan gewoon dat bericht !
Dit is zeeeeeer grof, aanvallend en persoonlijk !!
Wat clubs ook doen is hun zaak, ik ben een gewoon lid zoals velen en niet verantwoordelijk voor wat een club doet. Het is trouwens ieders keuze bij welke club hij/zij ook gaat.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#322 Geplaatst 21 januari 2010 - 20:28

henny zei:

Er was een tijd dat de Brits Korthaar op het vaste land van Europa Europees Korthaar genoemd werden, de blauwe werd toen Karthuizer genoemd.
Heel vaak is de echte Chartreux met een Brits (Europees) korthaar gekruist.
Sommige fokkers en verenigingen weigerde lang om mee te gaan in de 'splitsing' van de 2 rassen.
Ook voor keurmeesters was het soms een ramp als ze op de keurtafel 2 heel verschilende types kregen.
Chartreux Cattery Bont en Blauw
Op deze site bij Brit vs Chartreux kan je er iets over lezen.

Dank je wel voor de uitleg Henny, dat is voor iemand die ook graag wil fokken heel nuttig om te weten! Ik ga de site zeker eens goed nalezen!
:flower:
Geplaatste afbeelding

Guest_modelsaskia_*
Guest_modelsaskia_*

#323 Geplaatst 21 januari 2010 - 20:32

ik wil zo een poesje :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#324 Geplaatst 21 januari 2010 - 20:33

feroesti zei:

Nahs en ik kennen (ik nog meer) Jürgen en weten dat hij een shaded selkirk rex katertje thuis had lopen dus misschien is er (onbedoeld) een ongelukje gebeurd.

Bij nader inzien kan dat niet het geval geweest zijn , want rex en rex geeft rex en geen staights...Rex is een dominant gen.

Dus zeer waarschijnlijk zal Norton dan wel de juiste vader zijn en is er geen sprake van zilver. Norton is wel een brit en Pebbles een rex, verder dus geen zilver in de stamboom.

Feroesti... er zit iets verkeerd in je redenering... Ik ga het je zelf laten uitvissen 8) Rex X rex geeft zeker niet enkel en alleen rex, toch niet altijd...

Bewerkt door Smitten Kitten, 21 januari 2010 - 20:33.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#325 Geplaatst 21 januari 2010 - 20:47

feroesti zei:

Want al wat hier geschreven werd is pure laster en onwaar !!
Henny heeft inmiddels de stamboom van Enrico en Oby bekeken en die zijn perfect in orde ! Dus selkirk kruising brit mag dus wel en is ook volledig toegelaten !
Wat de 24 kittens betrefd handelden we ook volledig volgens de regels en van frutsiefok is dus absoluut geen sprake.
Verontschuldigen hoeft zelfs niet, maar verwijder dan gewoon dat bericht !
Dit is zeeeeeer grof, aanvallend en persoonlijk !!
Wat clubs ook doen is hun zaak, ik ben een gewoon lid zoals velen en niet verantwoordelijk voor wat een club doet. Het is trouwens ieders keuze bij welke club hij/zij ook gaat.

blijkbaar leef ik niet mee in jou wereld en zie ik de dingen anders
maar je wilde geholpen worden dus ik laat het even betijen

ook ik zie graag dat je vooruit komt en dat heb ik prberen te triggeren nu ben je in conclaaf met henny en dat was mijn doel.

Bewerkt door Nahs, 21 januari 2010 - 20:57.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#326 Geplaatst 21 januari 2010 - 20:51

Ja inderdaad het klopt. Sorry, ik dacht even dat het wel zo was i.v.m de dominatie van het gen... :oops:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#327 Geplaatst 21 januari 2010 - 20:53

feroesti zei:

Ja inderdaad het klopt. Sorry, ik dacht even dat het wel zo was i.v.m de dominatie van het gen... :oops:

Het is ook dominant hoor. Er moet maar een ouder het doorgeven en het kitten is rex. Maar er bestaat ook zoiets als homozygoot en heterozygoot en dat mag je in het hele verhaal niet vergeten. Ik weet niet hoe het zit met de ouders van Obi, maar als zij beiden heterozygote rexen waren bestaat de kans dat er gladhaartjes uitkwamen ;)

henny
henny
  • 1.601 berichten

#328 Geplaatst 21 januari 2010 - 20:53

Ja....dat mag altijd voor de Rex maar niet alle Brittenfokkers zullen er blij mee zijn dat er zondermeer weer in de Brit gekruist wordt.
Veel verenigingen zullen ook niet toestaan.

Henny

henny
henny
  • 1.601 berichten

#329 Geplaatst 21 januari 2010 - 20:55

Smitten Kitten zei:

Het is ook dominant hoor. Er moet maar een ouder het doorgeven en het kitten is rex. Maar er bestaat ook zoiets als homozygoot en heterozygoot en dat mag je in het hele verhaal niet vergeten. Ik weet niet hoe het zit met de ouders van Obi, maar als zij beiden heterozygote rexen waren bestaat de kans dat er gladhaartjes uitkwamen ;)

Oby haar vader is een Brit, moeder een Selkirk Rex.

Henny

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#330 Geplaatst 21 januari 2010 - 20:58

Nahs zei:

tsja als het over jou gaat is alles laster zelf al zijn het feiten.

maar je wilde geholpen worden dus ik laat het even betijen

ook ik zie graag dat je vooruit komt en dat heb ik prberen te triggeren nu ben je in conclaaf met henny en dat was mijn doel.

Als je me had laten weten wat Henny haar functie was, had ik haar zeker meteen die stambomen gestuurd. Maar ik kon dat toch niet ruiken hé???
Hopelijk snap je wat ik bedoel,
Maar het was wel zeer grof en kwetsend !! Dit kon toch op een heel andere manier duidelijk gemaakt worden...
En om Maya'tje er zo bij te betrekken vind ik wel zeer spijtig.
Ondertussen weet hje nu waarschijnlijk ook wel dat selkirk en brit wel mag en dat zij dus wel een correcte stamboom geeft en geen rasloos beest is.
Je hoeft er niet mee akkoord te zijn met zo'n kruisingen, maar iemand van rasloos werken beschuldigen is er toch wel wat over, niet ?