Spring naar inhoud

- - - - -

Zilver ? (afgesplitst topic)

• Log in om te reageren
373 reacties op dit onderwerp
Guest_Chispa_*
Guest_Chispa_*

#361 Geplaatst 10 mei 2010 - 14:16

chatje80 zei:

Henny,

hieronder het stukje over Zita, dus ben ik dan mis of niet?

Het was erg laat...... ;) Foto beoordeling pagina 24 vanuit mijn oogpunt gezien. 8)

4:Zita blue golden tabby point ( doorgekleurd ) of al 4 jaar of ouder.

Daarom kun je van de foto niet zoveel zeggen , met eigen ogen zien dat geeft n  andere kijk op de kleur.

FF recht zetten dan: 4:Zita blue silver tabby point .

Maar het gaat om het silver wat opduikt ........... :x in de nesten van feroesti

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#362 Geplaatst 11 mei 2010 - 09:35

Ik zie nu een zeer duidelijk verschil tussen Elliot en Oby en Kiké.
Elliot is zeker silver, hij heeft echt die witte staart onderaan. Nu pas aan 1 jaar is dat zeer duidelijk en blijkbaar in de zomervacht gemakkelijker te zien.
Kiké en Oby hebben dat niet, die hebben geen witte staart onderaan.
Volgens mij zijn ze dus echt geen silvers.
De kittens van ons Kassandra zijn wel silvers. Ze zijn nu 6 weken en hun staartje is vanonder al helemaal wit en de tabby tekening is minder goed zichtbaar als bij niet-zilvers.
Dat is ook bij Kiké en Oby het geval, die hebben een zeer duidelijk tabby patroon in de staart, wat je dan weer bij Elliot niet zo duidelijk ziet.

Kiké is nu zwanger van onze Enrico (non-silver) en dus verwachten we  (met de gedachte dat ze non-silver is) geen silvers. Ik ben benieuwd hoe de kleintjes eruit zullen zien.
Als ze toch silver zijn , dan is Kiké het ook. Zoniet biedt dit nog geen zekerheid, want ze kunnen zoiezo ook nonsilvers zijn.

Het blijft dus gissen en zolang we geen dna test hebben , geen zekerheid.
En voorlopig zal ik dus ook de stamboom niet laten wijzigen, dat is zinloos met duidelijk bewijs.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#363 Geplaatst 11 mei 2010 - 09:41

Dit is Elliot :

Bijgevoegde thumbnails

• Elliot 003.jpg
  • Elliot 013.jpg
  • Elliot 010.jpg

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#364 Geplaatst 13 mei 2010 - 18:47

zilver kan bij men weten nog niet Dna getest worden , bij Davis al zeker niet ! Wij hebben nu een zilver kittentje maar de mama is zilver shaded point . :paw

Chriske

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#365 Geplaatst 13 mei 2010 - 19:08

P1000352.jpg

P1000349.jpg

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#366 Geplaatst 13 mei 2010 - 19:10

Dit is ons  zilver katertje uit eigen fok.

Chriske :paw

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#367 Geplaatst 15 mei 2010 - 20:47

ooooooo wat een schatje !!!
Supermooi !!!! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Ik ben helemaal verliefd !

Je kan inderdaad niet testen. Maar er is wel een tabbytest mogelijk.
Als een kitten/kat geen tabby is, dan is het al zeker ook geen silver tabby. Maar dan kan het weer een smoke zijn en ben je weer bij af.
Dit is niet zo gemakkelijk dus.
Bij Elliot was er zelfs twijfel of hij wel tabby was. Dan werd ons de tabby test aangeraden op show. Maar nu hij 1 jaar is wordt alles wel duidelijk en is de créme silver tabby goed te zien op de points.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#368 Geplaatst 15 mei 2010 - 20:49

chriske zei:

Dit is ons zilver katertje uit eigen fok.

Chriske :paw

Dit katertje heeft dan weer geen witte staart onderkant.
Ik dacht dat dat bij silver tabby's altijd wel zo was...
Of ligt het aan de foto ?

Guest_fawn_tastic_*
Guest_fawn_tastic_*

#369 Geplaatst 29 maart 2011 - 01:38

hoi allemaal,

Obs komt uit Rivium's Pebbles selkirk rex curly black tabby mackrel x Norton van de frami brits korthaar bleu point.

beide ouders niet zilver en nee niet met de stamboomgesjoemelt.

Stamboom BRKV was voor ik overstapte terug naar de FIFE ;)

Pebbles had groene ogen, Norton blauwe.

Het was een geweldig nest waar ze uit kwam, mega gewichten! total outcros en kits wogen allemaal rond de 140 gram bij geboorte.
1 is cattery in Rotterdam gegaan
1 naar een cattery in duitsland
1 naar cattery in breda
1 naar liefhebber..

Niet om te roddelen maar als ik alles had geweten waren ze allemaal naar liefhebbers vertrokken.

GRTZ
Jurgen

henny
henny
  • 1.601 berichten

#370 Geplaatst 29 maart 2011 - 10:01

Ha...die Jürgen :wave:

Henny

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#371 Geplaatst 29 maart 2011 - 10:14

fawn_tastic zei:

hoi allemaal,

Obs komt uit Rivium's Pebbles selkirk rex curly black tabby mackrel x Norton van de frami brits korthaar bleu point.

beide ouders niet zilver en nee niet met de stamboomgesjoemelt.

Stamboom BRKV was voor ik overstapte terug naar de FIFE ;)

Pebbles had groene ogen, Norton blauwe.

Het was een geweldig nest waar ze uit kwam, mega gewichten! total outcros en kits wogen allemaal rond de 140 gram bij geboorte.
1 is cattery in Rotterdam gegaan
1 naar een cattery in duitsland
1 naar cattery in breda
1 naar liefhebber..

Niet om te roddelen maar als ik alles had geweten waren ze allemaal naar liefhebbers vertrokken.

GRTZ
Jurgen

Ik zie er ook geen silver in hoor, noch in Oby, noch in haar dochter Kiké.
Volgens mij zijn ze geen silvers, dus de stamboom klopt hoor !!
Ik vind Oby trouwens prachtig en een zeer kerngezonde poes !!
Spijtig dat ik ze niet rechtreeks bij jullie vandaan heb, dat was veel beter geweest !!! Wij hebben haar op 1 jaar bij Cattery Riviums gehaald, ze was toen ook zeer ziek van zodra we met haar thuiskwamen. Een zeer nare ervaring met die cattery, maar daar kan jij niets aan doen hé !
Ze was vol van gardia waardoor ze bij onze dierenarts een hele week opgenomen geweest is. Ze was zeer mager en had erge diarree en braakte. Na 6 maanden intensief behandelen is ze helemaal opgeknapt en heeft ze nooit meer last gehad. Ze kreeg zeer mooie, gezonde kittens die nog allemaal in leven zijn. Oby zelf is gezond en wel en woont bij vrienden van ons hier in de buurt waar ze een heerlijk leven heeft. Kiké zet haar lijn verder en is ook zo'n prachtige schat van een poes.
Dus ik veroordeel jullie zeker niet tot foute stamboom !!!!
Zelf heb ik té weinig kennis van silver en werd er hier gewoon op gewezen dat zij en haar kittens silver zouden zijn...
(is trouwens al lang geleden hoor)

Guest_fawn_tastic_*
Guest_fawn_tastic_*

#372 Geplaatst 29 maart 2011 - 11:26

Hey Henny :LOL:

Nog meer eigenwijze mensen zoals ik een beetje kunnen opvoeden :d

Guest_fawn_tastic_*
Guest_fawn_tastic_*

#373 Geplaatst 29 maart 2011 - 11:34

Het is zo wie zo lastig te herkennen bij colourpoints het zilver. Zo zijn er wel meerdere met een onjuiste stamboom omdat het zilver te laat herkent werd.

Wrs dat het daarom liever niet gezien word ??

Achteraf had ze beter meteen naar jullie toe kunnen verhuizen, soms kun je je heel erg in bepaalde mensen vergissen... Als ik alles had geweten had ik me een hoop ellende uitgespaard..

Maar ja ben altijd nogal eigenwijs geweest ( nog steeds haha) :trance: lees soms mega dom...

Grtz,
Jurgen

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#374 Geplaatst 29 maart 2011 - 12:49

fawn_tastic zei:

Het is zo wie zo lastig te herkennen bij colourpoints het zilver. Zo zijn er wel meerdere met een onjuiste stamboom omdat het zilver te laat herkent werd.

Wrs dat het daarom liever niet gezien word ??

Achteraf had ze beter meteen naar jullie toe kunnen verhuizen, soms kun je je heel erg in bepaalde mensen vergissen... Als ik alles had geweten had ik me een hoop ellende uitgespaard..

Maar ja ben altijd nogal eigenwijs geweest ( nog steeds haha) :trance: lees soms mega dom...

Grtz,
Jurgen

Helaas komen zo'n zaken meestal altijd wel té laat aan het licht.
Als fokker is het zeer moeilijk om niet in de mooie praatjes van zo'n mensen te lopen. Ook wij waren er helemaal van overtuigd dat Oby daar gewoon vertrok om mevrouw doodziek was en alle katten herplaatste. Ze leek me zeer kundig en keurig werken. Achteraf bleek dat alle rexen er verdwenen en er andere (meer populaire) rassen kwamen in de plaats. Sommige mensen kunnen het nu eenmaal zeer goed verkopen en zijn moeilijk om in te schatten. Helaas waren we er toen ook zelf gewoon ingetuind.
Gelukkig zonder al te veel schade, de giardia werd tijding ontdekt en Oby is helemaal bovenop gekomen. Al heeft het wel zeer lange tijd en veel medicatie gekost, maar dat is het minste.