Spring naar inhoud

- - - - -

Zilver ? (afgesplitst topic)

• Log in om te reageren
373 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#61 Geplaatst 19 januari 2010 - 15:34

Wij geven geen dekkingen vrij, onze katers zijn enkel voor onze eigen poezen bestemd.
Als mensen komen krijgen ze de stambomen te zien en tegen dat de kittens vertrekken hebben ze de stamboom ook meteen mee.
Kopiën geef ik nooit af, enkel bij de club voor de stamboom aanvraag en bij de dierenarts of cardioloog.
Als we mailtjes krijgen met interesse voor de ouders hun stamboom moeten ze die inderdaad bij ons thuis komen inkijken. Of ik stuur hen een mailtje met alle gegevens van de ouders, grootouders,....en hun kleuren, zonder nummers.
Kopiën worden hier nooit verstuurd. Ik heb al genoeg gezien en gehoord op show daarover...

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#62 Geplaatst 19 januari 2010 - 15:48

Je reactie geeft aan dat je dus iets te verbergen hebt,alleen een kopie van een stamboom kan mensen overtuigen,dat je de juiste gegevens verstrekt.
Mensen kunnen van mij ten alle tijden een kopie van de stamboom krijgen,daarvoor hoeven ze niet eerst kilometers te reizen.
Nog nooit meegemaakt dat daar misbruik van wordt gemaakt en ik fok al wat langer als 7 jaar 8)

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#63 Geplaatst 19 januari 2010 - 14:32

Klachten over clubs meld je best daar en niet bij hun leden , ook vragen over hun werking mag je daar stellen.
Verder moei ik me ook niet met iemands stambomen of werkwijze, daar heb ik geen zaken mee.
Als de kleur niet klopt dan zal dat op show wel duidelijk worden, want daar dienen shows ook voor. Wij showen heel vaak en graag en bij verschillende clubs. Ik houd me absoluut niet bezig om keurmeesters ,fokkers of clubs in twijfel te gaan trekken.
Daar heb ik geen tijd voor en absoluut ook geen zin.

Bewerkt door Marina, 19 januari 2010 - 15:54.
Reden van bewerken: gesplitst bericht

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#64 Geplaatst 19 januari 2010 - 16:01

sorry feroesti maar dan zal ik ook geen kitten bij je kopen. ik zou als koper graag een kopie stamboom willen hebben van beide ouder dieren. niet omdat ik fokker ben maar zodat ik in handen heb dat beide ouder dieren een papiertje hebben. hoe doe jij het dan met de rest van de testen? mogen ze die dan ook alleen maar inzien? of geef je daar ook geen kopie van mee. nogmaals ik stel deze vraag als belangstelling. iedere fokker werkt anders.... wel eens zo leuk om te weten hoe een andere fokster het doet.

Bewerkt door britjes, 19 januari 2010 - 16:01.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#65 Geplaatst 19 januari 2010 - 16:07

Dat is ook leuk voor de mensen... willen ze een britje, reizen ze de hele weg en mogen ze snel een blik werpen op een stamboom waarin staat dat het niet om een britje maar om een selkirkkruising gaat... Fijn als je heel de reis hebt gemaakt :o

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#66 Geplaatst 19 januari 2010 - 16:14

is het de gewoonte om bij het kitten de stambomen van de ouderpoezen mee te geven? niet het originele exemplaar natuurlijk...

(ja sorry das misschien een beetje off topic vraagje :oops: )

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#67 Geplaatst 19 januari 2010 - 16:15

ik vraag me echt af waarom uranus van ottenthal de vader van jou enrico in godsnaam brit genoemd wordt terwijl dat ook een selkirk straight is

vindt zijn vader 100 keer meer brits dan zoonlief.

maar ook daar zilver in de lijnen! aan vaders kant en moeders kant

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#68 Geplaatst 19 januari 2010 - 16:16

nou blijkbaar niet bij iedere fokker dus. bij feroesti dus niet. bij mij wel en bij mijn weten bij de fokkers die ik ken ook. dus ik snap de geheimhouding niet zo :oops:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#69 Geplaatst 19 januari 2010 - 16:17

amaaaaaai wat lichtzinnig...Verberg ik Oby misschien op mijn website en het feit dat ze selkirk straight is ?????? Mensen krijgen hier duidelijke info en trouwens nog niemand heeft hier ooit om een kopie gevraagd. Er zal hier ook niemand een kitten reserveren zonder langs te komen, dat hoort ook zo te zijn. Trouwens als ik alle gegevens door mail , weten ze het toch meteen ???
Als de kittens vertrekken zitten de testen van de ouders bij het garantiebewijs, het vaccinatiebeokje en de stamboom, samen met een hele hoop andere info.
Bovendien wil ik er nog eens op wijzen dat er niets fout is aan een Selkirk straight/brit kruising !!!!!
Verder wacht ik af wat de fokkers van Oby me te vertellen hebben.
Wat is het gemakkelijk over catteryen te oordelen en ze af te kraken als je niet eens weet waar het bij de huidige cp britten fok om gaat...
Wat is het leuk om zo over anderen te praten en te schrijven, heb je echt niets anders te doen ???

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#70 Geplaatst 19 januari 2010 - 16:18

xantippe zei:

is het de gewoonte om bij het kitten de stambomen van de ouderpoezen mee te geven? niet het originele exemplaar natuurlijk...

nou je kan kopietjes draaien.

maar vaak hebben mensen die dus al bekeken op mijn site
ze krijgen hier thuis de originele te zien en de bescheiden die bij de katten horen.

ook hcm testen en dergelijken kunnen gekopieeerd worden maar vaak willen alleen fokkers dit hebben.

het leukste van sites zoeken naar geschikte katers is juist dat veel informatie erop staat betreffende de voorouders dus de stambomen.

en als je een extra kopietje meegeeft heb je een generatie meer info

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#71 Geplaatst 19 januari 2010 - 16:20

feroesti zei:

amaaaaaai wat lichtzinnig...Verberg ik Oby misschien op mijn website en het feit dat ze selkirk straight is ?????? Mensen krijgen hier duidelijke info en trouwens nog niemand heeft hier ooit om een kopie gevraagd. Er zal hier ook niemand een kitten reserveren zonder langs te komen, dat hoort ook zo te zijn. Trouwens als ik alle gegevens door mail , weten ze het toch meteen ???
Als de kittens vertrekken zitten de testen van de ouders bij het garantiebewijs, het vaccinatiebeokje en de stamboom, samen met een hele hoop andere info.
Bovendien wil ik er nog eens op wijzen dat er niets fout is aan een Selkirk straight/brit kruising !!!!!
Verder wacht ik af wat de fokkers van Oby me te vertellen hebben.
Wat is het gemakkelijk over catteryen te oordelen en ze af te kraken als je niet eens weet waar het bij de huidige cp britten fok om gaat...
Wat is het leuk om zo over anderen te praten en te schrijven, heb je echt niets anders te doen ???

Sorry, maar dat is echt zever...

En wat de cpfok betreft... Daar heb ik het nog niet eens over... Cp-brit is wat registratie betreft net een "effen" brit. De registratie moet correct gebeuren en er mag geen selkirk in gefokt zitten.

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#72 Geplaatst 19 januari 2010 - 16:20

mensen mensen, mag het nu wel of niet??? dat kruisen met selkirk??? kan niet meer volgen :d en feroesti, zijn de ouders van maya nu beiden brit of is er daar ook eentje selkirk van? probeer hier gewoon te volgen :onzeker:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#73 Geplaatst 19 januari 2010 - 16:21

Haar mama is een selkirk straight (dus geen rex) en papa een brit.
Hun kinderen zijn dus gewoon britten.

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#74 Geplaatst 19 januari 2010 - 16:22

xantippe zei:

mensen mensen, mag het nu wel of niet??? dat kruisen met selkirk??? kan niet meer volgen :d en feroesti, zijn de ouders van maya nu beiden brit of is er daar ook eentje selkirk van? probeer hier gewoon te volgen :onzeker:

Ik probeer het ook te volgen maar ben ondertussen het spoor kwijt :oops:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#75 Geplaatst 19 januari 2010 - 16:23

xantippe zei:

Ik geef mijn kittens bij verhuis een kopie van stamboom van de ouders mee in hun mapje. (waar ook kopietjes van de testen van mama en papa en kopies van eventuele kampioenstitels enz inzitten en natuurlijk chippapieren en dierenartsboekje, hun eigen stamboom en contract enz)

Bij mij staan de stambomen overigens niet op de website, maar dat is puur omdat ik er te lui voor ben en mijn hele website niet up to date is. Maar wie mijn stambomen wilt zien krijgt daar zo een kopietje van. Ik heb niets te verbergen.

Bewerkt door Smitten Kitten, 19 januari 2010 - 16:24.