Spring naar inhoud

- - - - -

Naaimachine

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 21 januari 2010 - 14:32

Ik weet niet of er hier mensen zitten die veel van naaimachines kennen?
Ik zou graag een nieuwe naaimachine kopen maar er is zodanig veel keuze dat ik echt niet weet op wat ik allemaal moet letten.
Momenteel heb ik een irritante naaimachine van de Aldi waar ik helemaal niet tevreden mee ben. Ik heb het gevoel dat ik meer met de naaimachine zelf bezig ben dan met naaien.. :louche:

Ik ben een beginneling maar naai wel graag. Maar omdat ik me zo erger aan mijn huidige naaimachine doe ik het bijna niet meer. Mijn vermaak blijft liggen omdat ik het zo ontzie om op die naaimachine te werken.
Ik zou graag wat kledij in elkaar knutselen voor Nayra. Ik kijk er naar uit om op zoek te gaan naar leuke stofjes en wat dingen uit te proberen.

Maar nu natuurlijk de vraag: welke naaimachine is goed en op wat moet ik allemaal letten? Ik denk dat ik voor een Pfaff naaimachine zal gaan omdat ik daar goede ervaring mee heb.
Er zijn tegenwoordig veel naaimachines van kunststof (die van mij trouwens ook), is dat echt zoveel slechter? Het voordeel aan kunststof is natuurlijk dat je zo'n machine al snel eens uithaalt en terug wegzet.
Wij wonen niet groot dus is het wel de bedoeling dat de naaimachine niet blijft staan. ;) Toch denk ik echt dat ijzeren machines zoveel meer in hun mars hebben. Of ben ik verkeerd?
Tegenwoordig zie je ook naaimachines met zo'n schermpje (ben helaas even de naam kwijt :ha ). Voor wat dient dat precies?

Ik wil graag een krachtige machine die makkelijk te bedienen is.

Bewerkt door elixeryen, 21 januari 2010 - 14:32.

Geplaatste afbeelding

*mikkeke*
*mikkeke*
  • 4.843 berichten

#2 Geplaatst 21 januari 2010 - 14:39

Ik heb een singer naaimachine en ben daar heel tevreden over.
Heb wel geen ervaring met andere machines en ben ook nog niet zo'n geweldige naaister maar wil als Raisa straks ook naar school gaat (volgende maand :o ) naailes gaan volgen op de woensdagvoormiddag :)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#3 Geplaatst 21 januari 2010 - 14:42

Ik heb deze en ben er heel tevreden over!

Nederland en Belgi - Producten - Naaien en quilten - activa - activa 240

Gemakkelijk op te bergen, gemakkelijk in gebruik en geschikt voor alles waarvoor ik het gebruik.

Mij is gezegd dat Singer vooral vroeger kwaliteit was en nu niet meer zo oerdegelijk is. Het beste zou Bernina zijn en Pfaff op een verdienstelijke tweede plaats. De Pfaffs zijn dacht ik doorgaans ook iets goedkoper.

Heb mijn naaimachine gekocht in een heel klein winkeltje in Tienen geloof ik. Bestaat al heel lang. De eigenaar kwam het toestel aan huis leveren (zo'n oud krom mannetje) en stond erop om alles ook eens voor te doen haha

Bewerkt door Smitten Kitten, 21 januari 2010 - 14:45.

Isjuh
Isjuh
  • 2.160 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 21 januari 2010 - 15:02

Ik wil ook een nieuwe!
Ik heb er eentje dat ik heb gekregen, zon oud antiek ding dat vasthangt aan een houten kastje...
Ik ga dit topic meevolgen se :)
Geplaatste afbeelding
      Groetjes Iris & de andere diertjes :rub:

midi
midi
  • Geband lid
  • 3.507 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 21 januari 2010 - 15:47

wij hebben ook een singer...

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 24 januari 2010 - 17:39

Ik doe mijn naai-werk altijd naar mijn mama, want ik en een naaimachine is absoluut geen goede combinatie O:)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.993 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 24 januari 2010 - 19:32

Bernina en Pfaff zijn wel heel goede merken en vroeger was Singer ook goed maar nu weet ik ik het niet .Zelf heb ik een Pfaff en ben daar zeer tevreden over,en veel mogelijkheden en keuzes wat je er allemaal mee kan doen . :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 24 januari 2010 - 19:38

Als ik het geld zou hebben, kocht ik een bernina (ook om te quilten). Pfaff is ook een heel goed merk. :LOL:

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 24 januari 2010 - 19:39

PeggyJ zei:

Ik doe mijn naai-werk altijd naar mijn mama, want ik en een naaimachine is absoluut geen goede combinatie O:)

:ha

Join the club... :a

Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#10 Geplaatst 24 januari 2010 - 19:45

ik weet ongeveer hoe een naaimachine er uit ziet. Alle verstelwerk moet ik weg brengen, mijn mama kan dat zelf ook niet :ha

Maar ik heb altijd gehoord dat singer de beste machines hebben.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 24 januari 2010 - 19:47

Was Singer ook niet het merk dat het eerst met naaimachines op de markt kwam? Dan zou ik toch veronderstellen dat zij het beste weten waarmee ze bezig zijn. Mijn mama heeft ook een Singer trouwens - altijd al gehad.

Geplaatste afbeelding

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 24 januari 2010 - 19:52

Ik heb een singer en daar ben ik tevreden over maar ik hoor wel van veel kanten dat Singer lang niet meer de kwaliteit levert van vroeger.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 24 januari 2010 - 22:07

Ik heb jarenlang een Brother gehad, en ik ben er altijd héééél tevreden over geweest!! Toen ik ze kocht keek ik vooral of ze een verwijderbare arm had, of ik er ook knoopsgaten kon mee maken, en ook of ik er voldoende steken bij had, waar ik bv een t-shirt kon mee stikken. Ik had nooit leren stikken op school, omdat ik moderne humaniora deed. Toen we kinderen kregen wou ik ook véél zelf maken (slabbetjes, lakens, maar ook jassen, broeken, rokjes, enz...), dus volgde ik 2 jaar avondles in Gent. je zou eens moeten zien wat ik allemaal gemaakt heb!!! Ik maakte zelfs 2 jassen die omkeerbaar waren!!

Bewerkt door Lut, 24 januari 2010 - 22:19.

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 24 januari 2010 - 22:13

Ik heb een singer en die vind ik heel goed. Gebruik hem af en toe om zelf iets te maken (dan hebben we het over een hoes voor de mp3speler ofzo) maar vooral voor herstelwerk.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#15 Geplaatst 29 januari 2010 - 01:49

Op wat heb jij je keuze gebaseerd Hanne?

Er zitten precies niet veel mensen op KS die veel van naaimachines kennen. :lachen:

Geplaatste afbeelding