Spring naar inhoud

- - - - -

Naaimachine

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#16 Geplaatst 29 januari 2010 - 06:26

ik naai ook dikwijls, heb de oude naaimachine van mijn mama, maar vraag me niet welk merk het is! kzou het es moeten bekijken! net zoals jou erger ik me dikwijls aan de machine (maarja, zou beter es de gebruikshandleiding lezen :oops: ) en zou me ook liever een nieuwe aanschaffen..kweet dat ik er wel jeans en knoopsgaten en knopen mee kan naaien, maar heb dat eerlijk gezegd nog nooit gedaan... voor de 'delicate' dingen, die precies moeten gedaan zijn, ga ik ook nog naar mama! voor mezelf heb ik wel al redelijk veel gemaakt, gsmzakjes, kussens, dekens verstellen, ... kgebruik het dus vooral voor mijn creatieve idee├źn. het inkorten van broeks enzo laat ik nog doen, is ook niet zo leuk vind ik!
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 05 mei 2010 - 12:46

upje!
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#18 Geplaatst 07 mei 2010 - 11:08

Ik heb eindelijk beslist. :cheer:
Voor moederdag krijg ik van vriendlief een nieuwe machine.
Ik was eerst aan het twijfelen tussen de Janome DC4100 en MC4900 en het is die laatste geworden. Ik neigde naar de 4100 omdat er toch een prijsverschil in zit maar mijn vriend zei dat ik de duurdere mocht nemen. :lachen:

Ik heb gekozen voor een computergestuurde machine. Automatische knoopsgaten lijken me echt super makkelijk.
Er zitten veel siersteken op en ook 3 alfabetten. (Op de 4100 zat er 1 alfabet). Leuk om o.a. Nayra's kedij wat op te pimpen.

Ik heb ervoor gekozen om de machine in het buitenland te bestellen (UK) omdat het honderden euro's scheelde.
Het is een keuze dat je moet maken, ik heb nu niet de na service die je wel zou hebben bij een lokale dealer maar voor mij weegt dit niet op tegen het prijsverschil.

Nu juist nog betalen en dan is het wachten maar!

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 07 mei 2010 - 16:35

:thumb: :thumb: :thumb: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

angie555
angie555
  • 1.421 berichten
  • 7 katten

#20 Geplaatst 07 mei 2010 - 17:45

We staan zelf met Fournituren ( ritsen ,garen, band, knopen,elastiek, etc etc ) op de markt en ik test geregeld garens en machinenaalden uit. Ik heb een Singer en die bevalt super. Ik heb altijd Singers gehad , en nooit problemen  hoor.

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 07 mei 2010 - 17:49

angie555 zei:

We staan zelf met Fournituren ( ritsen ,garen, band, knopen,elastiek, etc etc ) op de markt

leuk :LOL: , waar sta je ergens? Ik heb zelf een singer gekocht vorig jaar waar je toch wel wat mee kan doen.
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

angie555
angie555
  • 1.421 berichten
  • 7 katten

#22 Geplaatst 07 mei 2010 - 18:10

Kathleen zei:

leuk :LOL: , waar sta je ergens? Ik heb zelf een singer gekocht vorig jaar waar je toch wel wat mee kan doen.

Tja helaas niet in Belgie :) Maar in Twente op diverse markten en af en toe een zondagmarkt in Duitsland

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#23 Geplaatst 27 mei 2010 - 12:39

Joepie, hij is eindelijk toegekomen!
Er was helaas een probleem met de betaling waardoor het wat vertraging had opgelopen. Maar gisteren kwam er een man met een gigantische doos. :lachen:
De naaimachine was enorm goed verpakt. Nu de handleiding nog lezen.

Ik heb hem daarnet al eens getest en ben super blij. Mijn vorige naaimcahine was vast weer 30 keer vastgelopen en deze deed alles super vlot. Wat een verademing! :cheer:

Geplaatste afbeelding

*mikkeke*
*mikkeke*
  • 4.843 berichten

#24 Geplaatst 27 mei 2010 - 12:41

super, veel naaiplezier!!!
Ik ga in september les volgen...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 27 mei 2010 - 13:14

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

clyde
clyde
  • 7.933 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 27 mei 2010 - 13:36

:thumb: :thumb: :thumb:

Geplaatste afbeelding